Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Lurer på om det er noen her som har sterilisert seg i ung alder? (25-26)

Jeg ønsker ikke barn og er så redd for å bli gravid at seksuallivet uteblir helt (jeg er pdd singel, heldigvis). Har vurdert sterilisering i flere år, men jeg har ikke vært gammel nok tidligere..

Anonymkode: 7ac6f...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg steriliserte meg med en gang jeg var gammel nok, og har aldri angret på det.

Anonymkode: 8c749...ad0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For et trist liv uten barn! 

Anonymkode: 9f0bb...df4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg steriliserte meg da jeg var 27. Jeg sendte papirene i november det året og ble operert i juni, så det tok litt tid.

Anonymkode: 7bceb...aae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det virker som et trist liv når man har barn, så 😂 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det virker som et trist liv når man har barn, så 😂 

- hilsen OP 😂

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det tidlig og angra da jeg fikk ny partner. Så er en grunn for at man ikke skal gjøre det tidlig. 

Anonymkode: 0dd83...629

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjorde det tidlig og angra da jeg fikk ny partner. Så er en grunn for at man ikke skal gjøre det tidlig. 

Anonymkode: 0dd83...629

Jeg har aldri hatt lyst på barn, takler ikke bråk og rot fra de. Jeg kjenner jeg blir sint og vil ikke utsette barn for sånt. Skulle jeg mot formodning noen gang angre så finnes det adopsjon, men jeg tenker det er bedre å angre på at man ikke fikk barn enn å angre på at man fikk. 

Jeg har hatt samme tankesett siden jeg var 12 så jeg tviler på at det endrer seg bare pga en annen mann 😂

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan folk slutte med sånne kommentarer til folk som ikke ønsker seg høylytte, slitsomme små mennesker i livet sitt

• Liker 8
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke like ung som deg, men jeg steriliserte meg da jeg var 31 år. Gjorde det fordi ingen prevensjon var verdt alle bivirkningene, og jeg er sikker i mitt valg om et liv uten biologiske barn. 

Anonymkode: 552f8...14c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var ikke like ung som deg, men jeg steriliserte meg da jeg var 31 år. Gjorde det fordi ingen prevensjon var verdt alle bivirkningene, og jeg er sikker i mitt valg om et liv uten biologiske barn. 

Jeg har samme følelser når det kommer til prevensjon. Jeg hadde p-stav en stund, men jeg ble så deprimert og hyperfokusert på mat (ikke spise for mye) at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For et trist liv med barn!

Anonymkode: 9c96d...410

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er da langt enklere å la mannen sterilisere seg. Forenkler prosessen om man likevel skulle ønske seg barn senere også.

Anonymkode: c0d98...1ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er da langt enklere å la mannen sterilisere seg. Forenkler prosessen om man likevel skulle ønske seg barn senere også.

Ok, da kan andre kvinner la mannen gjøre det om de vil, jeg ønsket å sterilisere meg og har til og med fjernet livmoren i etterkant. Fatter ikke hvorfor dette alltid skal bli et tema når vi som åpenbart har sterilisert oss, har gjort det av egen fri vilje. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man har jo ikke alltid samme seksualpartner. Kan jo ikke forlange at alle man ligger med skal sterilisere seg heller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man har jo ikke alltid samme seksualpartner. Kan jo ikke forlange at alle man ligger med skal sterilisere seg heller. 

Ja, det er nettopp det. Jeg er en singel kvinne, men har likevel et aktivt sexliv, og liker å kunne være litt spontan. Da er det veldig greit å ha sterilisert meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det er nettopp det. Jeg er en singel kvinne, men har likevel et aktivt sexliv, og liker å kunne være litt spontan. Da er det veldig greit å ha sterilisert meg.

Det må være nydelig og slippe å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men husk at det bare er kondom som beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer. Sterilisering tar ikke bort behovet for å beskytte deg og andre. 

Jeg er ikke negativ til sterilisering (har gjort det selv, men i en veldig annen situasjon enn deg. Var i 30-årene og har fått flere barn.). Men jeg synes ikke det er noen grunn til å begrense seksuallivet ditt fordi du ikke er sterilisert. Kondom er svært sikkert, og særlig hvis du kombinerer med et annet prevensjonsmiddel. 

Anonymkode: 7d59a...91f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bør ikke få flere barn så har tenkt på det, for vil ikke risikere at jeg er verpesyk og ikke bør få flere barn. Men samtidig er det en stor ting å lukke den døren helt, så er litt usikker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men husk at det bare er kondom som beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer. Sterilisering tar ikke bort behovet for å beskytte deg og andre. 

Jeg er ikke negativ til sterilisering (har gjort det selv, men i en veldig annen situasjon enn deg. Var i 30-årene og har fått flere barn.). Men jeg synes ikke det er noen grunn til å begrense seksuallivet ditt fordi du ikke er sterilisert. Kondom er svært sikkert, og særlig hvis du kombinerer med et annet prevensjonsmiddel. 

Anonymkode: 7d59a...91f

Joda, fullstendig klar over at kondom fremdeles må brukes for å beskytte mot kjønnssykdommer. Kondomer kan sprekke, og prevensjonsmidler gjorde meg så deprimert at jeg vurderte å ende ting - derav er sterilisering noe jeg ønsker. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...