Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min 18 åring fester ikke, drikker ikke og har ikke prøvd noe sier han. Han er i et guttemiljø der de gamer, spiller volleyball og tennis og sykler alt uorganisert. Trener på studio. Føler meg som en heldig tenåringsmor, russetid har han ingen interesse av.

På den alderen drakk jeg selv som en svamp.

Anonymkode: 4d93b...ead

Hvorfor er du heldig av den grunn? 

Anonymkode: 50ba9...199

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg Var en typisk geek som satt i kjelleren og gamet , istedenfor fest, vart på et og annet LAN party!                                                             Men gutten min har holdt hjemmefest et par ganger, noe som er helt greit fordi de rydder og vasker etter seg, sist var alt søppel etter festen fjernet og lagt i de forskjellige bossdunkene , glass, skåler , bestikk og skåler stod  i oppvaskemaskinen klar til å settes på og alt var i orden ikke noe ødelagt eller skittent. Ja de hadde drukket fordi det var slike flasker i glass/metall bosset, men de er alle 18 + Untatt guttungen han blir 19 snart! 

Endret av Anciol
AnonymBruker
Skrevet

Er 25, har veldig mye venner og ulike vennegrupper. Men jeg har aldri drevet mye med festing selvom de i perioder kan feste ons-lørdag😅 Er med på en del også, men velger å ikke drikke :) 

Anonymkode: 46ae8...896

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er 25, har veldig mye venner og ulike vennegrupper. Men jeg har aldri drevet mye med festing selvom de i perioder kan feste ons-lørdag😅 Er med på en del også, men velger å ikke drikke :) 

Poenget her var egentlig at det har vært slik hele veien😅 Er i fra bygd, så vi begynte å feste tidlig i 14-15 års alderen. Og når jeg sto der natt til 1 mai som russ, så tenkte jeg at nei jeg synes ikke dette er så fett likevel, og sånn har det blitt🤭 Kan selvfølgelig drikke altså, men det skjer maks 1-2 ganger i året :)

AnonymBruker
Skrevet

Hun jobber annenhver helg og så er hun aktiv fotballspiller. Har ofte kamper i helgene. Så hun fester ikke så mye

Anonymkode: eb78e...bed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor ofte fester din 18 åring? 

Min gutt er 18 år og har nettopp begynt å drikke. Alle venner og klassekamerater som blir 18 år no inviterer til fest, så det blir nesten hver helg de siste månedene. Jeg synes det er mye. Men vi gjorde kanskje det samme da vi var unge også? 🤣

Anonymkode: 88d06...d20

Ikke alle som fester lengre. Det er ut her! Men de gjør andre sosiale ting sammen!

Anonymkode: b3e08...080

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min gutt er 18 år og har nettopp begynt å drikke. Alle venner og klassekamerater som blir 18 år no inviterer til fest, så det blir nesten hver helg de siste månedene. Jeg synes det er mye. Men vi gjorde kanskje det samme da vi var unge også? 🤣

Husker selv at det var så og si hver helg - pluss ukedager i studietiden. Ikke uvanlig

Anonymkode: ba9de...a56

Skrevet

Ryddet for persondebatt, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor er du heldig av den grunn? 

Fordi det å drikke seg full, prøve stoff, røyke og snuse er ting de fleste foreldre ikke ønsker at ungdommene skal drive med?

Min er ikke perfekt, han kunne gjerne brukt mer tid på lekser. Likevel, jeg tenker at vi har vært heldige med gutten vår som har så sunne interesser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

jeg har ungdommer som fester, og jeg føler meg veldig heldigvis også. De er jo fine ungdommer.

Hvorfor føler du deg heldig fordi ungdommen din ikke er går på fest? Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen? 

Både jeg og mannen festet omtrent hver eneste helg da vi var på den alderen der. 
Jobbet, var gode på skolen og festet i helgene. 

OG vi har, tro det eller ei, bra toppjobber, god helse og et veldig godt liv - til tross for den festingen i ungdomsårene. 

Anonymkode: 8ec56...2bc

Meg som sa jeg var heldig.

jeg føler meg heldig fordi vi ikke trenger å bekymre oss over fulle ungdommer og inntak av andre ting. Rett og slett. Har et barn til og der tror jeg nok det kan komme til å bli mer festing, så det er bare å glede seg.

Jeg var selv som deg i ungdomstiden, jeg var i et miljø der alkoholen fløt og var på fest hver helg. Det var og et ressurssterkt miljø og alle oss har gode liv i dag, absolutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det å drikke seg full, prøve stoff, røyke og snuse er ting de fleste foreldre ikke ønsker at ungdommene skal drive med?

Min er ikke perfekt, han kunne gjerne brukt mer tid på lekser. Likevel, jeg tenker at vi har vært heldige med gutten vår som har så sunne interesser.

At mine myndige barn drikker det har jeg virkelig ikke noen mening om. Hverken den ene eller andre veien. Er altså helt likegyldig til det. Og jeg må si at jeg aldri har hørt at foreldre ikke ønsker det for sine myndige unger .
At de går på fester i helgene betyr ikke at de bruker hverken narkotika eller røyker, og det betyr ikke at de ligger i en grøft hver helg. Bekymringer har man uansett, om det er for hva som kan skje på fest, om de ikke har det bra, eller om noe kan skje med de på vei gjennom byen en torsdag kveld.

Vi har har nok forskjellig syn på som gjør en heldig bare. 

Selv om mine fester, så er vi også veldig heldige med vår undgommer. De jobber hardt med skolen og får kun toppkarakterer (ikke at det er så viktig for oss), de trener, har enormt mange venner rundt seg, og ikke minst (som er det som gjør at vi føler oss heldige) de er genuint empatiske og gode mennesker, som bryr seg om de rundt seg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

At mine myndige barn drikker det har jeg virkelig ikke noen mening om. Hverken den ene eller andre veien. Er altså helt likegyldig til det. Og jeg må si at jeg aldri har hørt at foreldre ikke ønsker det for sine myndige unger .
At de går på fester i helgene betyr ikke at de bruker hverken narkotika eller røyker, og det betyr ikke at de ligger i en grøft hver helg. Bekymringer har man uansett, om det er for hva som kan skje på fest, om de ikke har det bra, eller om noe kan skje med de på vei gjennom byen en torsdag kveld.

Vi har har nok forskjellig syn på som gjør en heldig bare. 

Selv om mine fester, så er vi også veldig heldige med vår undgommer. De jobber hardt med skolen og får kun toppkarakterer (ikke at det er så viktig for oss), de trener, har enormt mange venner rundt seg, og ikke minst (som er det som gjør at vi føler oss heldige) de er genuint empatiske og gode mennesker, som bryr seg om de rundt seg.

Ser det er flere som reagerer på bruken av ordet heldig.

Vel at myndige drikker er lovlig enig i det. Likevel vet vi alle at 18 åringer er umodne og kan ta uheldige valg. jeg kjenner at jeg er mindre bekymret når min 18 åring er ute og spiller volleyball eller de drar på sykkelturer eller spiller kort enn om de hadde dratt på fest.

Det er ikke sånn at fest=inntak av ulovlige substanser, det ser jeg. Men her vi bor er det mye narkotika i ungdomsmiljøene og jeg kjenner at jeg er glad for at min ikke er interessert i sånne ting, og da føler jeg meg heldig. Min gutt er og en som har mange venner og jeg kjenner på en takknemlighet for at han har gode venner, sunne interesser og ikke virker å stå stødig i egne valg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser det er flere som reagerer på bruken av ordet heldig.

Vel at myndige drikker er lovlig enig i det. Likevel vet vi alle at 18 åringer er umodne og kan ta uheldige valg. jeg kjenner at jeg er mindre bekymret når min 18 åring er ute og spiller volleyball eller de drar på sykkelturer eller spiller kort enn om de hadde dratt på fest.

Det er ikke sånn at fest=inntak av ulovlige substanser, det ser jeg. Men her vi bor er det mye narkotika i ungdomsmiljøene og jeg kjenner at jeg er glad for at min ikke er interessert i sånne ting, og da føler jeg meg heldig. Min gutt er og en som har mange venner og jeg kjenner på en takknemlighet for at han har gode venner, sunne interesser og ikke virker å stå stødig i egne valg.

Skiveleif!

og virker å stå stødig i egne valg skulle det selvsagt stå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eh det var en merkelig sammensurium, at man drikker betyr ikke at man prøver stoff eller ikke har sunne verdier 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Eh det var en merkelig sammensurium, at man drikker betyr ikke at man prøver stoff eller ikke har sunne verdier 

Nå er det vel snakk om fest i HI. Nei du kan jo bli eksponert for mye ting andre steder også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 12.16):

Jeg gjorde i hvert fall. Bodde på hybel og fest stort sett hver onsdag, fredag og lørdag. Det tok tid men det ble nå folk av meg også 😝

Anonymkode: e972c...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...