AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Hvor ofte fester din 18 åring? Min gutt er 18 år og har nettopp begynt å drikke. Alle venner og klassekamerater som blir 18 år no inviterer til fest, så det blir nesten hver helg de siste månedene. Jeg synes det er mye. Men vi gjorde kanskje det samme da vi var unge også? 🤣 Anonymkode: 88d06...d20
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Skrevet 7. mars Noen av oss gjorde, men langt i fra alle Anonymkode: 897a3...b0c 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Skrevet 7. mars Hun er på fest hver helg, noen ganger både fredag og lørdag. Syns selv det er mye, men en som er myndig må kunne få ta egne valg. Husker selv jeg og vennene mine var på fest veldig ofte i den alderen der. Anonymkode: 8ec56...2bc 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars #4 Skrevet 7. mars Varierer fra menneske til menneske. Noen er det kun bil som gjelder,andre har bare fyll og tilfeldig sex som tidsfordriv. 28 åringen her har vel festet hver helg i 10 år. 20 åringen har toppen festet 4-5 ganger de siste to årene. Selv festet jeg toppen 10 ganger mellom 18 og 30. Anonymkode: 5ca88...b3a
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Skrevet 7. mars Har 18-åringen råd til dette da? Min festet mye, men ikke hver helg… det måtte jobbes også. Husker jeg selv hadde flere jobber for å finansiere festingen Anonymkode: ee411...2e9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #6 Skrevet 7. mars festa hver helg da jeg var den på alderen selv, gjerne midt i uka også da jeg jobba skift og hadde ofte fri midt i uka. Anonymkode: 50f6e...224 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Skrevet 7. mars Synes de fester mye mindre nå enn da jeg var ung. Hver fredag og lørdag. Og alle kvelder før inniklemtdager. Anonymkode: 38ce1...da4
AnonymBruker Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars For meg og der vi bor virker som mye mindre festing på ungdommen. I hvertfall blandt de mine vanker med. Sønnen i huset er det siden jul vært en helg og det var med jobben. Og yngste på 19 har vært på 1 fest siden ho flyttet i november Men de møtter jo venner. Og da skrur de bil osv Anonymkode: 697a7...0cd
Trøndere1 Skrevet 7. mars #9 Skrevet 7. mars Ungdom i dag er rolige og fornuftige. Vi andre som er født på 70 tallet var grøftedrita hver helg fra konfirmasjon til vi ble nogen lunde fornuftig,hvertfall noen av oss. Vi festet og turet til vi ble langt opp i 25-30 åra hver helg, og stort sett alle helligdager. 🤩🤩🤩 3 1
Cam03 Skrevet 7. mars #10 Skrevet 7. mars Det ble en del festing i ungdomstiden ja. Men med tanke på noe som skjedde med meg på en av disse festene, så følger jeg nok litt mere med på mine barn. De kan alltid ringe oss, og så kommer vi og henter dem. Dette har vi vært klare på hele veien. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #11 Skrevet 7. mars Det er nok stor forskjell på det. For så vidt er det ikke noe galt å feste hver helg, det er mer inntaket av alkohol som har noe å si. Anonymkode: 51fe0...18b
AnonymBruker Skrevet 7. mars #12 Skrevet 7. mars Trøndere1 skrev (18 minutter siden): Ungdom i dag er rolige og fornuftige. Vi andre som er født på 70 tallet var grøftedrita hver helg fra konfirmasjon til vi ble nogen lunde fornuftig,hvertfall noen av oss. Vi festet og turet til vi ble langt opp i 25-30 åra hver helg, og stort sett alle helligdager. 🤩🤩🤩 Haha, den var god. Det er mulig de er mer forsiktige i den kretsen, men det er mange andre unge i dag som drikker så mye at de ender på sykehuset og blir pumpet. Mange får alkoholproblemer tidlig, drikker og fester mye. Det finnes også risiko for at folk kan få voldtektsdop i drikken, så det kan bli veldig farlig Anonymkode: 51fe0...18b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #13 Skrevet 7. mars Min ungdom fester egentlig veldig lite. Tror han har vært på et par fester i høst, samt noen kvelder med kompiser, hvor de drikker litt. Han jobber så mye, så det er ikke tid eller ork til så mye annet. Mulig det blir litt annerledes når han er ferdig med læretiden Anonymkode: 80164...cf5
AnonymBruker Skrevet 7. mars #14 Skrevet 7. mars Mine fester aldri, hadde vært hyggeligere å bli invitert hvert helg. Med 18-åring slutt å styret livet til ungdommen. Anonymkode: d9377...7d1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #15 Skrevet 7. mars Min 18 åring fester ikke, drikker ikke og har ikke prøvd noe sier han. Han er i et guttemiljø der de gamer, spiller volleyball og tennis og sykler alt uorganisert. Trener på studio. Føler meg som en heldig tenåringsmor, russetid har han ingen interesse av. På den alderen drakk jeg selv som en svamp. Anonymkode: 4d93b...ead 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #16 Skrevet 7. mars 18-20 åringer som fester hver helg har vel lite annet å drive på med. Det er nok hovedproblemet her. Så da er jo spørsmålet hva slags mennesker tenker du at de kommer til å bli? Om festing er hovedinteressen dems? For jenter er jo saken åpenbar. Det er på fest man klatrer og viser seg frem i det sosiale hierarkiet. Og for gutter er saken ennå klarere. Det er på fest du skaffer deg damer. Men dette er jo i hovedsak også pga mangel på andre interesser. Da blir disse tingene desto viktigere for dem. Hva drev de med når de var yngre? En jente som har sittet på rommet og lakket negler og sett på VGS på Nrk, og scrollet på mobilen siden hun var 11 stiller ganske dårlig videre i livet hva det gjelder å utrette noe som helst. Sammenlignet med jenter som bruker tiden sin på noe nyttig. Anonymkode: 2d5b4...3ef
AnonymBruker Skrevet 7. mars #17 Skrevet 7. mars Må legge til at han satser på skolen og spiller fotball flere dager i uken. Så er ikke kun festing som interesserer han TS Anonymkode: 88d06...d20 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #18 Skrevet 7. mars For å si det pent så festet jeg mye mer enn hva ungene mine gjorde. Anonymkode: c37cc...055
AnonymBruker Skrevet 7. mars #19 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min 18 åring fester ikke, drikker ikke og har ikke prøvd noe sier han. Han er i et guttemiljø der de gamer, spiller volleyball og tennis og sykler alt uorganisert. Trener på studio. Føler meg som en heldig tenåringsmor, russetid har han ingen interesse av. På den alderen drakk jeg selv som en svamp. Anonymkode: 4d93b...ead jeg har ungdommer som fester, og jeg føler meg veldig heldigvis også. De er jo fine ungdommer. Hvorfor føler du deg heldig fordi ungdommen din ikke er går på fest? Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen? AnonymBruker skrev (3 timer siden): 18-20 åringer som fester hver helg har vel lite annet å drive på med. Det er nok hovedproblemet her. Så da er jo spørsmålet hva slags mennesker tenker du at de kommer til å bli? Om festing er hovedinteressen dems? For jenter er jo saken åpenbar. Det er på fest man klatrer og viser seg frem i det sosiale hierarkiet. Og for gutter er saken ennå klarere. Det er på fest du skaffer deg damer. Men dette er jo i hovedsak også pga mangel på andre interesser. Da blir disse tingene desto viktigere for dem. Hva drev de med når de var yngre? En jente som har sittet på rommet og lakket negler og sett på VGS på Nrk, og scrollet på mobilen siden hun var 11 stiller ganske dårlig videre i livet hva det gjelder å utrette noe som helst. Sammenlignet med jenter som bruker tiden sin på noe nyttig. Anonymkode: 2d5b4...3ef Både jeg og mannen festet omtrent hver eneste helg da vi var på den alderen der. Jobbet, var gode på skolen og festet i helgene. OG vi har, tro det eller ei, bra toppjobber, god helse og et veldig godt liv - til tross for den festingen i ungdomsårene. Anonymkode: 8ec56...2bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #20 Skrevet 7. mars Jeg begynte å drikke når jeg var 14. Drakk fredag og lørdag. Kjempe artig tid. Var med på mye morro. Mine barn drikker ikke ofte. Men dem er ute fordi. Dem synes det er mye artigere uten alkohol. Dem er 21 og 24 år no. Anonymkode: ff3c1...a3a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå