Gå til innhold

Din beste Toro-etterligning


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (34 minutter siden):

Unnskyld at jeg blander meg inn uten å komme med noen anbefaling, men jeg lurer oppriktig på hva det er som er spesielt med Toros lasagne. Verken kona eller jeg har smakt den, men hun har noen ganger ymtet frampå om at hun har lyst til å prøve den. Er det mye enklere enn å lage lasagne fra bunnen av? Jeg har lest at folk som er vant til Toro, synes hjemmelaget smaker rart og fremmed. Jeg er vant til hjemmelaget – betyr det at jeg automatisk misliker Toros variant?

Nei, det betyr selvsagt ikke at du automatisk misliker toro sin variant.

Jeg syns toro sin lasange er helt grei, selv det for meg egentlig ikke er lasange, mer som gratinert kjøttdeigform med pastaplater. Som lasange blir du skuffet, om du er vant med hjemmelagd lasange, med hjemmelagde pastaplater, kjøttsaus og ostesaus.

Anonymkode: 6571c...717

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Se på det som to forskjellige retter som har pasta til felles

Anonymkode: 07ce6...3c4

Takk! Det blir litt som da onkelen min sa at man ikke må tenke konjakk når man drikker Metaxa (uten sammenligning for øvrig).

Kaneel skrev (14 minutter siden):

Toro lasagnen er jævlig kan ikke kalles lasagne en gang 

Det er noe sånt jeg er redd for. Takk for svar!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det betyr selvsagt ikke at du automatisk misliker toro sin variant.

Jeg syns toro sin lasange er helt grei, selv det for meg egentlig ikke er lasange, mer som gratinert kjøttdeigform med pastaplater. Som lasange blir du skuffet, om du er vant med hjemmelagd lasange, med hjemmelagde pastaplater, kjøttsaus og ostesaus.

Anonymkode: 6571c...717

Jeg må innrømme at pastaplatene overlater jeg til Barilla. Sausene og krydringa står jeg imidlertid for selv, og kjøttsausen lager jeg dagen i forveien så smakene får satt seg skikkelig. Men takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Tips for å gjøre hjemmelaget mat mer likt ultraprosessert søppel…? 

Anonymkode: 4bedb...04c

  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (27 minutter siden):

Takk! Det blir litt som da onkelen min sa at man ikke må tenke konjakk når man drikker Metaxa (uten sammenligning for øvrig).

Spikeren på hodet!

(Selv om jeg liker Metaxa, men ikke Toro lasagne 😅 )

Anonymkode: 2eafe...db5

AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle Toro-haterne som torpederer tråden. Var virkelig ikke meningen å starte en opphetet debatt. Ønsket bare tips og oppskrifter.

Men nå er jo tråden helt ødelagt. Takk så helvetes mye...

Anonymkode: dc709...ad6

  • Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tips for å gjøre hjemmelaget mat mer likt ultraprosessert søppel…? 

Anonymkode: 4bedb...04c

Hvis du ikke vet svaret på et spørsmål så er det ikke sånn at du MÅ svare. Gjør du det i alle tråder?

Anonymkode: a704d...661

  • Liker 2
Skrevet

Om en ønsker en kake som er nesten like enkel som Toro-kake å røre sammen, samt allergivennlig (mange velger Toro nettopp pga det 😊) så kan jeg anbefale denne her: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-cake Den finnes også i langpannekake, og kan lages glutenfri også, inkludert med glutenfri miks fra nettopp Toro 😉 

Jeg må være ærlig å si at det er en stund siden jeg har smakt Toro-kake. Ikke fordi det er noe galt i det, men fordi jeg er allergiker og ikke alltid de lages allergivennlig. Så jeg kan ikke si noe på smaken, men Crazy cake er velkjent med mange oppskrifter som sirkulerer og er god, samt veldig lettvint til å være en kake. Fin å ha ingrediensene til på hytta for å ta frem til søndagskaffen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt å etterspørre Toro-etterligninger siden Toros produkter ER produsert med henblikk på å etterligne allerede eksisterende (og tildels klassiske) matretter, på en «lett og rask» måte 😂

Anonymkode: ae2f6...fc8

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spesielt å etterspørre Toro-etterligninger siden Toros produkter ER produsert med henblikk på å etterligne allerede eksisterende (og tildels klassiske) matretter, på en «lett og rask» måte 😂

Anonymkode: ae2f6...fc8

For min del handler det om at jeg er tilnærmet oppvokst med ett av produktene og liker akkurat den smaken. Vil tippe det er det samme for andre? Ellers ville man ikke spurt. Jeg synes ikke det er spesielt. Men det som er rimelig spesielt med alle de som må inn her og si hvor kvalmt det andre liker er, latterliggjøre og avspore. Håper dere får dere en litt mer hyggelig hobby etter hvert.

Anonymkode: 01ec0...e54

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så mange som misforstår TS her 🤔

Min mann, og til dels jeg selv, er vokst opp på Toro. Det er det som er smakene vi kjenner fra barndommen. Man kan sikkert holde lange innlegg om hvor dårlige foreldre vi hadde, men sånn var det nå en gang. Og man vil jo gjenskape barndommens smaker, men kanskje helst uten å bruke de samme ultraprosesserte produktene. 

Vi prøver rett og slett å bli bedre, men få den samme smaken! Vi trenger ikke tusen oppskrifter på noe andre mener er bedre (det er sikkert det!), vi vil ha den samme smaken.. 

Dessverre ingen tips å komme med TS, jeg prøvde lenge på det samme 😕

Anonymkode: 5cdb2...ab9

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mange som misforstår TS her 🤔

Min mann, og til dels jeg selv, er vokst opp på Toro. Det er det som er smakene vi kjenner fra barndommen. Man kan sikkert holde lange innlegg om hvor dårlige foreldre vi hadde, men sånn var det nå en gang. Og man vil jo gjenskape barndommens smaker, men kanskje helst uten å bruke de samme ultraprosesserte produktene. 

Vi prøver rett og slett å bli bedre, men få den samme smaken! Vi trenger ikke tusen oppskrifter på noe andre mener er bedre (det er sikkert det!), vi vil ha den samme smaken.. 

Dessverre ingen tips å komme med TS, jeg prøvde lenge på det samme 😕

Anonymkode: 5cdb2...ab9

(Disclaimer: Det er IKKE jeg som har skrevet tidligere i tråden her.) Jeg er ikke noe fan av Toro, og kom inn i tråden fordi jeg ble så fascinert over at noen kunne velge det på grunn av smaken. Nå som jeg har lest her forstår jeg litt mer. Selv ELSKET jeg sånne kjøttboller på boks da jeg var liten, men har ikke turt å prøve det igjen i voksen alder. Jeg er helt sikker på at jeg ville blitt skuffet nå fordi smaken min har forandret seg sånn. Men jeg skjønner nostaligen, var poenget. 

Jeg har dessverre ikke noen oppskrifter til deg. Men, jeg har et råd du kan teste: Jeg har hatt stort hell med å bruke AI til å lage og justere oppskrifter. F.eks. en kake jeg har prøvd på et bakeri som jeg ville prøve hjemme, og ikke fant noe ved søk på google. Da forklarte jeg chat gpt hva jeg ville ha, og den lagde en oppskrift som ble en veldig flott kake. 

Hva om du gir den oppdraget å lage en oppskrift på hjemmelaget toro-lasagne? Forklar tydelig at du ønsker den spesielle smaken, og be den komme med forslag til hvordan du kan få til det. 

Verdt å prøve tenker nå jeg. :) 

Anonymkode: b0161...39d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 9.38):

Spørsmål: hjelp meg med oppskrifter

Svar: søk på nett

🙄

Anonymkode: 79aec...35a

det er alltid noen som kommer med sånne dumme svar på kg dessverre, jeg fikk også det på mitt inlegg 

Anonymkode: 70bc3...7d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mange som misforstår TS her 🤔

Min mann, og til dels jeg selv, er vokst opp på Toro. Det er det som er smakene vi kjenner fra barndommen. Man kan sikkert holde lange innlegg om hvor dårlige foreldre vi hadde, men sånn var det nå en gang. Og man vil jo gjenskape barndommens smaker, men kanskje helst uten å bruke de samme ultraprosesserte produktene. 

Vi prøver rett og slett å bli bedre, men få den samme smaken! Vi trenger ikke tusen oppskrifter på noe andre mener er bedre (det er sikkert det!), vi vil ha den samme smaken.. 

Dessverre ingen tips å komme med TS, jeg prøvde lenge på det samme 😕

Anonymkode: 5cdb2...ab9

Jeg er også oppvokst på toro. Typisk 80-tallsbarn. Potetstappe var toro, lasagne var toro, kylling kom i aluminiumsform (lørdagskylling), osv. 

Som jeg skrev tidligere i tråden, har jeg gått helt bort fra toro. Har funnet oppskrifter på nett, men bruker nå ikke oppskrifter lenger og tar ting på gefylen. Lasagne er kjøttdeig med tomatsaus og krydder etter hvilken smak man ønsker. Man tester ut forskjellige oppskrifter man finner på nett, for der er jo uendelige oppskrifter.

Ungen min har aldri smakt annet enn hjemmelagt potetmos, hjemmelagt lasagne og bolognese osv. Men toro tomatsuppe bruker jeg enda. 

På toro-lasagne står det på ingredienslisten: 
lasagneplater 65 % (durumhvete), tomat 8 %, ostepulver 6 %(smelteost (hvitost, salt), skummetmelk), hvetemel, maisstivelse, salt, løk, sukker, aroma, rapsolje, urter, hvitløk,krydder, fargestoff (paprikaekstrakt)

Da får man jo en pekepinn på krydder de bruker. Og det er jo ikke så mye. 

Anonymkode: 079f1...243

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg er også oppvokst på toro. Typisk 80-tallsbarn. Potetstappe var toro, lasagne var toro, kylling kom i aluminiumsform (lørdagskylling), osv. 

Som jeg skrev tidligere i tråden, har jeg gått helt bort fra toro. Har funnet oppskrifter på nett, men bruker nå ikke oppskrifter lenger og tar ting på gefylen. Lasagne er kjøttdeig med tomatsaus og krydder etter hvilken smak man ønsker. Man tester ut forskjellige oppskrifter man finner på nett, for der er jo uendelige oppskrifter.

Ungen min har aldri smakt annet enn hjemmelagt potetmos, hjemmelagt lasagne og bolognese osv. Men toro tomatsuppe bruker jeg enda. 

På toro-lasagne står det på ingredienslisten: 
lasagneplater 65 % (durumhvete), tomat 8 %, ostepulver 6 %(smelteost (hvitost, salt), skummetmelk), hvetemel, maisstivelse, salt, løk, sukker, aroma, rapsolje, urter, hvitløk,krydder, fargestoff (paprikaekstrakt)

Da får man jo en pekepinn på krydder de bruker. Og det er jo ikke så mye. 

Anonymkode: 079f1...243

Ja, det går an å lese ingredienslisten og prøve seg frem, selvfølgelig. Her er altså spørsmålet om noen allerede har gjort det og har en oppskrift. Det kan da ikke være så utrolig vanskelig å forstå?

Anonymkode: 01ec0...e54

AnonymBruker
Skrevet

Løk- og hvitløkspulver kan gi noe av den smaken du er ute etter, tror jeg. Det er ganske forskjellig fra fersk løk og hvitløk. Ellers synes jeg at "aroma, urter og krydder" ikke gir en så veldig god pekepinn når de ikke skriver hvilke urter og krydder det er snakk om.

Anonymkode: c04ec...6f8

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er det virkelig så vanskelig å svare på det ts faktisk spør om? Man liker det man liker, og hun liker den lasagnen – det må hun få lov til uten at noen skal starte et helt annet tema om kosthold eller at Toro-mat er dårlig. Det er faktisk helt lov å la være å si noe når man tydelig ikke har noe som helst nyttig å bidra med i tråder. Jeg har dessverre ingen oppskrift å dele, TS

Anonymkode: 70bc3...7d6

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Gunstein123 skrev (På 6.3.2026 den 23.31):

Hva med bønnene? 

Man kan ta 200g kjøttdeig og 1 pk bønner. Mener det var opprinnelig oppskrift. Vi veksler litt på etter om vi har en hel pakke kjøttdeig, kjøttdeigrester fra taco eller bare bønner i skapet. 

Anonymkode: 804ea...7d8

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd meg frem. Selv kan jeg like Toro, men det spørs på hva jeg ønsker og hvilken anledning. Toro tomatsuppe med makaroni liker jeg godt på hyttetur. Raskt, barna liker og perfekt etter en dag ute i snøen. Men så kan jeg også like en god hjemmelaget tomatsuppe på italiensk vis. 

Test ut hjemmelaget tomatsuppe. Føler Toro sin smaker mer tomatpure og har lite krydder. Jeg vil testet tomatpure, en boks hakkete tomater, litt sukker (Toro sin smaker søtt, syns jeg), litt løk og hvitløk. Kan droppes om du ikke ønsker mer smaker. Dropp basilikum, da blir smaken helt annerledes. Kok makaroni og ha oppi. 

Jegergryten kan enkelt lages selv. Bruk reinskav. Stek løk, litt hvitløk, skav, sopp. Tilsett creme fraiche og evt en skvett fløte. Ha i litt tyttebærsyltetøy, salt, pepper, rosmarin. Server med ris eller potetmos. 

I stedet for Toro potetmos kan du bruke melne poteter og tilsette litt melk/fløte og smør. Syns melne poteter minner mer om Toro sin konsistens. 

Google bali kyllinggryte. Godt å lage selv. 

Hjemmelaget blomkålsuppe. Mos kun litt av blomkålen, og jevn ut med melk og evt jevning for litt tykkere suppe. Tilsett ønsket mengde kokt blomkål. Selv moser jeg mye av blomkålen, men da vil den få en mer tykkere og kornete konsistens. 

 

Anonymkode: 61947...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...