Gå til innhold

Din beste Toro-etterligning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har noen Toro-favoritter her i huset som er vanskelig å kopiere. F.eks lasagne, tandoorigryte og meksikansk gryte. Synes smaken på disse er helt særegne og har litt lyst til å lage det fra bunn. Noen som har noen oppskrifter å dele? 

PS: Ønsker ikke tips ala "Denne er sååå mye bedre". Ønsker genuint tips til å få det mest mulig likt og gjerne like enkelt.

Anonymkode: dc709...ad6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha det likest mulig i både smak og enkelhet, så må du holde deg til Toro. Det vil alltid være mer arbeid å lage fra bunnen, sammenlignet med å slenge en pose i en kjele med vann.. 

Anonymkode: f9678...f0e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du vil ha det likest mulig i både smak og enkelhet, så må du holde deg til Toro. Det vil alltid være mer arbeid å lage fra bunnen, sammenlignet med å slenge en pose i en kjele med vann.. 

Skjønner selvsagt at det er mer arbeid å lage noe fra bunnen enn å tømme oppi en pose. Jeg spør uansett etter oppskrifter.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er jo greit å ha en oppskrift som kan brukes, man får ikke Toro i utlandet for eksempel.

Anonymkode: ef0ef...dc3

• Liker 1
Skrevet

Det finnes flere gode replika der ute av hjemmelaget Baligryte. Bare å søke. 

Anonymkode: a0d32...7b8

Skrevet

Jeg synes denne er en god etterligning/erstatning for Toro meksikansk gryte:

1 løk

2 fedd hvitløk 

400 g kjøttdeig

1 pose tacokrydder

1 glass tacosaus 

4 dl utblandet buljong 

1 pk mais

150g ukokt ris 

Toppes med ost og ev koriander og tortillachips. 

Anonymkode: 804ea...7d8

• Liker 1
Skrevet

Lager nå alltid meksikansk gryte fra bunnen, italiensk gryte, lasagne etc. Lasagnen til toro smaker jo dritt. Fulgte oppskriften til trines matblogg mener jeg på meksikansk, men tilsatte 100 gram mer ris så den blir tykkere. Italiensk gryte følger jeg oppskrift til det glade kjøkken, men med mer spaghetti og jeg knekker spaghettien i ca 3-4 cm biter. Hadde også i mer erter. Prøver å kutte ut så mye som mulig av ultraprossesert. Og er veldig mange gode oppskrifter som man kan lage fremfor toro. Stroganoff, amerikansk gryte, jegergryte, bali kyllinggryte etc:-)

Anonymkode: d9844...70d

• Liker 1
Skrevet

De siste 6-8 årene har jeg ikke lagd toro, utenom tomatsuppa. For ett par måneder siden hadde obs 40% tilbud på toro og tenkte at nå skal jeg teste ut noen av de jeg pleide å ha før som tandoori, meksikansk gryte, fiskesuppen og ett par andre. Fy søren, det var faktisk ikke godt lenger. I fare for å høre pretensiøs ut, så måtte jeg faktisk kaste det pga smaken. Men jeg er ikke særlig fisefin matveien, eller andre måter for den saks skyld. 

Der er oppskrifter på alt av lasagne og gryter og supper på nett. I starten kan de ta litt lenger tid, men etter hvert når man er vant til å lage fra bunnen tar de like lang tid å lage som toro. 

Anonymkode: 079f1...243

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes denne er en god etterligning/erstatning for Toro meksikansk gryte:

1 løk

2 fedd hvitløk 

400 g kjøttdeig

1 pose tacokrydder

1 glass tacosaus 

4 dl utblandet buljong 

1 pk mais

150g ukokt ris 

Toppes med ost og ev koriander og tortillachips. 

Anonymkode: 804ea...7d8

Hva med bønnene? 

Skrevet

Det som blir mest vanskelig og etterligne er vel lasangen med det krydret som er i posen 

Man kan kanskje prøve og lage eget krydder med tomater og paprika ved og tørke det 

Vesken blir jo veldig lett da kan man gjøre det samme som på pakken 

Anonymkode: 70bc3...7d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det som blir mest vanskelig og etterligne er vel lasangen med det krydret som er i posen 

Man kan kanskje prøve og lage eget krydder med tomater og paprika ved og tørke det 

Vesken blir jo veldig lett da kan man gjøre det samme som på pakken 

Anonymkode: 70bc3...7d6

Hva er det som er mest utslagsgivende ved smaken av Toro-lasagne mon tro? Den er jo helt særegen.

Skrevet

Spørsmål: hjelp meg med oppskrifter

Svar: søk på nett

🙄

Anonymkode: 79aec...35a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det som er mest utslagsgivende ved smaken av Toro-lasagne mon tro? Den er jo helt særegen.

Du mener den ekle bismaken som de har i absolutt alt av mat og kake min æsj!!! Sikkert en haug av e stoffer og drit 

Anonymkode: 518f5...7f9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du mener den ekle bismaken som de har i absolutt alt av mat og kake min æsj!!! Sikkert en haug av e stoffer og drit 

Anonymkode: 518f5...7f9

Hvis man synes Toro er ekkelt og heller ikke har noe svar på spørsmålet i HI så er kanskje ikke dette tråden å svare i.

Anonymkode: 01ec0...e54

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Er ikke særlig fan av toro selv, men akkurat stroganoffgryten er min guilty pleasure, med biffstrimler. 

Har brukt denne oppskriften fra bunn:

https://www.godt.no/aktuelt/i/1n397G/enkel-snaddermat-russisk-biff-stroganoff

Men med vanlig biffstrimler og tilsatt løk i strimler og sopp som jeg steker på forhånd. 😊

Synes den "bare" er like god - ikke bedre enn toro sin 🤭 Så har jeg det travelt så tar jeg den fremfor å lage fra bunn 😄

Anonymkode: 0edbf...e67

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg inn uten å komme med noen anbefaling, men jeg lurer oppriktig på hva det er som er spesielt med Toros lasagne. Verken kona eller jeg har smakt den, men hun har noen ganger ymtet frampå om at hun har lyst til å prøve den. Er det mye enklere enn å lage lasagne fra bunnen av? Jeg har lest at folk som er vant til Toro, synes hjemmelaget smaker rart og fremmed. Jeg er vant til hjemmelaget – betyr det at jeg automatisk misliker Toros variant?

• Hjerte 1
Skrevet
Pawn Hearts skrev (24 minutter siden):

Unnskyld at jeg blander meg inn uten å komme med noen anbefaling, men jeg lurer oppriktig på hva det er som er spesielt med Toros lasagne. Verken kona eller jeg har smakt den, men hun har noen ganger ymtet frampå om at hun har lyst til å prøve den. Er det mye enklere enn å lage lasagne fra bunnen av? Jeg har lest at folk som er vant til Toro, synes hjemmelaget smaker rart og fremmed. Jeg er vant til hjemmelaget – betyr det at jeg automatisk misliker Toros variant?

Se på det som to forskjellige retter som har pasta til felles

Anonymkode: 07ce6...3c4

• Liker 2
Skrevet
Pawn Hearts skrev (25 minutter siden):

Toro lasagnen er jævlig kan ikke kalles lasagne en gang 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...