AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:43 #1 Skrevet fredag kl. 21:43 Jeg hadde for en stund siden to kollegaer på besøk hjemme hos meg. Vi drakk noen glass vin før vi dro videre til en fin restaurant. Det var en hyggelig kveld for meg der jeg spanderte middag på restauranten , pluss drinker og snacks til alle etterpå. Jeg var så glad når jeg dro hjemover for å ha fått to nye bekjentskaper i livet mitt. VENNER! Men så.. Når jeg kom hjem fikk jeg en vag følelse av å ha blitt utnyttet. På bordet stod to tomme vinflasker, begge mine flasker som jeg tillot dem å åpne. Så var det den dyre parfymen min som de likte så godt. Hun ene dro opp en slags liten tom flaske fra vesken sin og begynte å spraye parfyme oppi den. Hun sa "jeg låner litt av den gode parfymen" og sprayet og sprayet helt til hun hadde fått ut ca en tredjedel av parfymen min. Så ser jeg bort på den tomme twistskålen som jeg ikke har rørt og tankene vandrer videre til det vi prata om; Å klippe håret mitt! Hu andre kollegaen ( ikke hun som tok parfyme fra meg) hun insisterte på å få klippe meg før vi skulle dra ut. Jeg nekta selvfølgelig, men hu ga seg ikke. Sa hun hadde tatt frisørskolen og ville så gjerne hjelpe meg med håret. Overtale meg til å prøve en annen frisyre. Så da ble det kort hår på meg. Litt hakkete, men jeg takket henne selvfølgelig etterpå. Det var også mange kommentarer iløpet av kvelden, som direkte litt ubehagelige spørsmål om hvor mye sparepenger jeg har og andre ting som at de synes jeg har en dårlig klesstil og negative trekk i personlighet. At det var rart at jeg hadde hatt kjæreste en gang. Anonymkode: 9535e...853 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:50 #2 Skrevet fredag kl. 21:50 Oser ADHD av dem. Anonymkode: 93c3a...832
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:55 #3 Skrevet fredag kl. 21:55 Jeg HÅPER jo dette er tull, om ikke-ikke inviter/spander mer på dem. Anonymkode: c7394...9e6 27 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:56 #4 Skrevet fredag kl. 21:56 At dere drakk et par vinflasker og spiste twist hjemme hos deg er normalt, men hvorfor spanderete du ute? Der burde hver betalt for seg. Uansett om parafyme er dyr eller billig er 1-2 sprut nok, ingen tømmer1/3 av flaska. Mye merkelig her. Anonymkode: f6763...72a 33 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:33 #5 Skrevet lørdag kl. 04:33 Dette høres jo nesten nevrotisk ut. Vet ikke hva man skal si en gang? Ikke slipp dem inn igjen. Anonymkode: 8aedf...400 9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:43 #6 Skrevet lørdag kl. 04:43 Du skriver de var kollegaer. Hvordan har kontakten vært etter dette? Det er jo helt utrolig rar oppførsel. Er du vanligvis en det er enkelt å overkjøre? Anonymkode: c0362...d03 4 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:44 #7 Skrevet lørdag kl. 04:44 Du er absolutt blitt utnyttet. Det som er viktig nå er at du kutter dem ut og tar god lærdom av dette. Anonymkode: 0b187...473 9
Btw Skrevet lørdag kl. 04:52 #8 Skrevet lørdag kl. 04:52 (endret) Uff, det var et par jævlig mennesker du har møtt. Vin, parfyme, og hår kan man få tilbake, men ikke TID så du bør være prise deg lykkelig at du nå vet at disse menneskene må du holde deg unna.😮💨 Endret i går, 08:58 av Btw 1
Kålrota Skrevet lørdag kl. 05:57 #9 Skrevet lørdag kl. 05:57 Hvorfor spanderte du på restauranten? Det er jo bare rart. Vin og twist (og tildels parfyme) hører med til vertskapsrollen. 8 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:29 #10 Skrevet lørdag kl. 16:29 Lot du virkelig noen klippe håret ditt kort? Håper dette er tull. Hvis ikke må du aldri mere omgåes disse menneskene igjen. Og så må lære deg grensesetting. Vin og twist som du setter frem er greit nok. Alt det andre var grusomt å høre om. Anonymkode: 1596a...d86 14 1 2
cafflatte Skrevet lørdag kl. 16:35 #11 Skrevet lørdag kl. 16:35 Hvorfor betalte du middag på dem? Ikke invitere de igjen. Veldig merkelig oppførsel å klippe håret ditt og ta masse parfyme. Lurer på hvilken bransje dere jobber i. Ta avstand fra dem 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:48 #12 Skrevet lørdag kl. 16:48 Hvis dette er sant, så må du - SNAREST MULIG - lære deg sunn grensesetting. Du må faktisk unngå all sosialisering før du klarer å sette grenser for deg selv. Dette er helt vilt. Anonymkode: 1c8ca...b27 12 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:49 #13 Skrevet lørdag kl. 16:49 Skjønner ikke hvorfor du spanderte på de ute eller lot de klippe håret ditt? Og at de satt der og sa stygge ting om stilen og personligheten din, og sa det var rart at du hadde hatt kjæreste - det tro jeg nesten ikke på. I tilfelle er det ekstremt merkelig at du koste deg så mye (frem til du var alene igjen). Anonymkode: f9898...b53 8 2
BeautyBox Skrevet lørdag kl. 16:51 #14 Skrevet lørdag kl. 16:51 Mye tåpelige svar her. Ja du ble utnyttet denne kvelden, men du ble også mobbet, groomet til å føle deg dårlig med deg selv sånn at de skal kunne komme innpå deg mer og utnytte deg mer. Det skinner også igjennom at de vil tråkke på deg for å føle seg bedre med seg selv. Jeg er enig med deg i at den tomme Twistbollen du ikke hadde rørt på en måte bare var dråpen, selv om det «bare» er en Twistpose. Det er noe med å oppføre seg som voksne mennesker med respekt. At hun ene stjal 1/3 av parfymen din og hun andre saboterte håret ditt, kommer av ren sjalusi og et behov for å føle seg bedre enn deg. Denne hendelsen var bare opptakten til noe som vil bli mye verre. En start på grov utnyttelse og mobbing. MEN slik jeg ser det, siden du skriver dette innlegget, ser du nå selv at du har fått en dårlig erfaring med disse menneskene, og at du derfor kan unngå flere ubehagelige hendelser og at de utnytter deg mer. Så det eneste riktige du gjør for deg selv nå, er å kutte ut disse menneskene og ikke ha noe mer med dem å gjøre på fritiden lengre. 9 1 1
Avispapir Skrevet lørdag kl. 16:55 #15 Skrevet lørdag kl. 16:55 (endret) Hvis noen insisterer på å klippe håret ditt etter at du sier nei, så responderer du med at nå er kvelden over og de må dra. Endret lørdag kl. 16:55 av Avispapir Retting 6 1 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:23 #16 Skrevet lørdag kl. 17:23 Siden dette var en stund siden, hvordan har de oppført seg mot deg på jobb siden da? Hvorfor spanderte du både middag, og drinker etterpå? Hvor gamle er dere? Anonymkode: c809d...c2d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:27 #17 Skrevet lørdag kl. 18:27 Dette hørtes mer ut som en historie.... Men, om det er sant så hørtes det ut som mennesker med utfordringer. Anonymkode: f32b8...319 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:14 #18 Skrevet lørdag kl. 19:14 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Oser ADHD av dem. Anonymkode: 93c3a...832 Adhd? Tror du må lese deg opp gitt. Med mindre du tror på stereotyper da. Dømmer deg ikke for det. Folk flest har lite peiling på adhd og autisme Anonymkode: 0f291...f1d 8 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:52 #19 Skrevet søndag kl. 07:52 Ts her. Takk for alle svar sålangt. Vi er tre kolleger som jobber innen kontor, alle med høyere utdanning. Det var de som foreslo å komme hjem til meg. Jeg har levd et veldig isolert liv de siste årene ,der jeg har tatt meg av min syke søster som døde høsten 25. Jeg har ikke hatt noe sosialt liv på veldig lenge og ble glad når kollegaene mine ville komme på besøk. Helt ærlig betydde det mye for meg. Jeg vasket og ryddet i leiligheten, kjøpte inn vin og sjokolade.Selvfølgelig ønsket jeg å spandere på dem. Jeg spanderte også middag på restauranten, da de begge hadde lagt igjen lommebøker/bankkort hjemme pga. dårlig tid/stress når de skulle rekke bussen til meg. Jeg ble kanskje litt ivrig over dette besøket og føler noe skurrer. Jeg hadde ganske langt hår som de har klipt i en slags bob-frisyre. Det er ganske hakkete klipt i bakhodet. Jeg angrer ho litt på dette . Det var også ting de snakket om som skurret litt, denne utspørringen av meg og mitt privatliv. De var veldig opptatt av om jeg datet en mann som jobber på kontoret vårt. Jeg føler også at de ikke sa ordentlig hadet til meg når jeg skulle gå hjem. De var sikkert brisne, men virket bare opptatt av å dra videre til et annet utested. Kan legge til at de to er nære venninner. Anonymkode: 9535e...853 13
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:07 #20 Skrevet søndag kl. 08:07 Alle kan betale med Vipps nå til dags. For ikke å nevne Google Pay, Apple Pay. Aløe kan betale med mobilen sin! Og hva er dessuten oddsen for at begge to glemte lommebøkene sine? Nei, dessverre høres det jo ut som om de har utnyttet deg. Mean girl vibes. Og parfymen, og hårklippen.. Jeg blir skikkelig sint. Det var fryktelig stygt gjort av dem. Sender deg gode tanker TS, og håper du bygger sunnere grenser heretter.. Hvis noe ikke føles greit, så sier du nei. Nei er en fullstendig setning, så du trenger aldri forklare hvorfor du sier nei engang! Anonymkode: 1c8ca...b27 19 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå