Gå til innhold

Sykehuset vurdert henvisning men ingen time

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på helsenorge statusen: vurdert, på sykehus henvisningen, men har ikke mottatt en time. Pleier man ikke å få time tilsendt med engang?

Anonymkode: 4f8ee...472

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser på helsenorge statusen: vurdert, på sykehus henvisningen, men har ikke mottatt en time. Pleier man ikke å få time tilsendt med engang?

Nei, det kan ta litt tid. 

Anonymkode: 83c96...243

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at du får bekreftelse på mottatt henvisning og fristdato for når de «må» kalle deg inn. Ikke sikkert de har time å sette deg på med en gang, kommer an på hvor langt frem i tid de har planlagt etc.

Anonymkode: 69e8e...e46

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig.

Anonymkode: 7438c...445

• Liker 4
Skrevet

Ting tar tid i helsevesenet/sjukehusa. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt 

Anonymkode: 483f1...a1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På sykehuset jeg jobbet, kunne det ta opptil fem måneder fra henvisningen var vurdert til vi sendte ut time. Kommer an på frist for start helsehjelp.

Anonymkode: 18bd4...946

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når får jeg vite hvilken frist er for start av helsehjelp ?

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har blitt henvist, har det først tatt litt tid (og jeg kunne se henvisningen fra fastlegen ligge i systemet på HelseNorge), så har jeg fått brev om at jeg har rett til helsehjelp innen den og den datoen, og så etter det igjen får jeg et nytt brev med innkallelse til time. Ting tar tid, og hvor lang tid det tar kommer an på hvor alvorlig det er og hvor kjapt du har rett til å få hjelp. Jo mer alvorlig, jo raskere skal du få innkallelse til time/utredning.

Anonymkode: 4716d...282

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når får jeg vite hvilken frist er for start av helsehjelp ?

Tror det er 10 virkedager eller arbeidsdager.

Anonymkode: c9e4c...45b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er timekontor som setter opp timer, andre folk altså.

Etter at lege har vurdert om du har rett på helsehjelp i spesialisthelsetjenesten og hastegraden.

Vurderingsfristen er 10 virkedager.

Har de lange ventelister og du ikke vurderes å haste/komme inn under pakkeforløp så kan det ta litt tid. Det skal stå i svarbrevet hvor lang frist det er før du får time.

Anonymkode: 6f5bc...39b

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha svar på henvisningen innen ti virkedager, men svar er ikke det samme som time, det er bare svar på om du i det hele tatt får time, og hvor lang tid det er å vente. Henvisningen kan også bli avvist. 

Anonymkode: 28e25...ec6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei man får ikke time med en gang, men med det sagt er det også viktig å være klar over at det at en henvisning er vurdert er ikke det samme som at man blir tilbudt behandling.

Anonymkode: 19293...05e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Betyr det ikke at en får time, og der blir det vurdert om man får tilbud om behandling? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Betyr det ikke at en får time, og der blir det vurdert om man får tilbud om behandling? 

Nei, det betyr det ikke. En kan få avslag på henvisningen også. 

Men om det blir vurdert at du bør utredes så funker det slik du sier ja - først en time, muligens flere undersøkelse før evt behandling.

Anonymkode: 6f5bc...39b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis det er avslag så burde statusen på henvisningen i helse norge stå som avslag nå ? Istedenfor at det står vurdert

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis det er avslag så burde statusen på henvisningen i helse norge stå som avslag nå ? Istedenfor at det står vurdert

Ikke nødvendigvis. Du vil da få et brev hvor det står avslag. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...