Gå til innhold

Jubileum for grunnskolen - vil du dit?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er alle ulike og sitter med ulikt syn på tiden fra grunnskolen.

Jeg elsker å treffe mennesker jeg ikke har sett på lenge, og hadde en fin tid på grunnskolen. :):Nikke:

Hadde jeg ikke hatt det så fint på den tiden derimot, er det ikke så sikkert jeg ville vært like entusiastisk til å møte gamle klassekompiser igjen... :forvirret:

Hva med deg? :klø: :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Nei jeg takket nei da det var aktuelt, og ville gjort det nå også.

Skrevet

Ja. har ingen grunn for å ikke gå, tror nok det kunne vært morsomt. :)

Gjest baby-E
Skrevet

var på det for to år siden! Hadde det kjempe gøy! Av 24 stk så kom 22.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi var en fantastisk sammensveiset klasse, og grunnskoletiden var den beste skoletiden for meg. Så ja -jeg ville definitivt gått.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er altfor nysgjerrig til ikke å gå. I sommer skal jeg på gjenforeningsfest for videregående. Det blir gøy.

Skrevet
Nei jeg takket nei da det var aktuelt, og ville gjort det nå også.

Vil du fortelle hvorfor du ikke ville dit?

Gjest Gjest1
Skrevet
Vil du fortelle hvorfor du ikke ville dit?

Fordi jeg ble veldig mye mobbet og utestengt. Er veldig ferdig med den perioden av livet mitt, og det er ikke noe jeg trenger å rippe opp i ved å gå på noen fest.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Fordi jeg ble veldig mye mobbet og utestengt. Er veldig ferdig med den perioden av livet mitt, og det er ikke noe jeg trenger å rippe opp i ved å gå på noen fest.

Det skjønner jeg godt at du ikke ville.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var endel baksnakking og mobbing i klassen min. Jeg ble ikke utsatt for det, men sånnt er så utrivelig at jeg blir kvalm bare av å tenke på det.

Jeg vet at endel av dem fremdeles oppfører seg forjævlig (nå er vi 20-21år), ser ikke for meg at reunion med den gjengen hadde vært koslig.

I 9.klasse snakket ei jente om at hun gledet seg til å se på hvordan folk hun ikke likte kom til å "bukke under" når de ble voksne. Hun håpet at de fikk et fælt liv, at de fikk en drittjobb og ikke ble gift og fikk barn osv..

Ser for meg skryting over eget litt og at man rakker ned på andre i slike sammenkomster. Hvor mange år etter 10.klasse møtes man igjen?

Gjest Gjest
Skrevet
Ser for meg skryting over eget litt og at man rakker ned på andre i slike sammenkomster.

"liv" mente jeg.

Skrevet

Ja, det skjønner jeg... :klem1:

På den andre siden, kjenner jeg til noen mobbere som har blitt totalt forandret på 20 år og som mer enn gjerne vil møte igjen dem de har forvoldt mye vondt... :forvirret:

Vanskelig det der - alle forandrer seg.

Haddde en i min videregåendeklasse som var en av "nerdene" dengang. Han hadde lite venner og ville heller ikke ha det den gang. Da han tok seg videre utdanning var han plutselig en av de sterkeste (faglig, men også psykisk). Han klarte heller ikke gå på et jubileum. Orket ikke hilse på mobberne. Etter mye overtagelse kom han tilslutt og lærte mobberne å kjenne på nytt. :Nikke:

Det ble et godt møte for alle, og idag sitter de alle igjen med andre tanker og meninger om hverandre...:Nikke::)

Synd at det er slik, uansett endte det godt her, selvom jeg kan skjønne at du ikke vil gå...

Skrevet
Hvor mange år etter 10.klasse møtes man igjen?

Vi har hatt 10-, 15- og 20-års-jubileum...:Nikke:

Både på grunnskole og vidergående ( ikke alle enda på videregående, da...;))

Skrevet

Jeg var på vårt da vi hadde, -til tross for at de siste årene i ungdomsskolen ikke var så greie. Det var nærmest på trass jeg bestemte meg for å gå, for å vise at jeg ikke var knekket og at det hadde gått bra senere i livet.

Det ble en forbausende morsom fest. Jeg danset faktisk med et par av de verste "mobbegutta" fra dengang og holdt maska veldig godt. Alt i alt ble det en positiv opplevelse og jeg følte meg langt mer "med" enn da vi gikk på skolen. Det er godt man forandrer seg med årene.

Skrevet (endret)

Jeg hadde sikkert gått, men tror vel egentlig ikke det er så veldig sannsynlig at det blir noe i det hele tatt. Og jeg er ikke fryktelig lei meg for det heller...

Endret av Tuddelidu
Skrevet
Jeg var på vårt da vi hadde, -til tross for at de siste årene i ungdomsskolen ikke var så greie. Det var nærmest på trass jeg bestemte meg for å gå, for å vise at jeg ikke var knekket og at det hadde gått bra senere i livet.

Det ble en forbausende morsom fest. Jeg danset faktisk med et par av de verste "mobbegutta" fra dengang og holdt maska veldig godt. Alt i alt ble det en positiv opplevelse og jeg følte meg langt mer "med" enn da vi gikk på skolen. Det er godt man forandrer seg med årene.

:icon_razz:

Det var godt å høre og viser nok engang at man kan forandre seg - også til det bedre...;)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg var på 5-årsjubileum for ungdomsskolen for noen år tilbake, men det var bare vår egen klasse.

Det første jeg tenkte da jeg fikk invitasjonen var at dette hørtes veldig gøy ut, rett og slett fordi vi hadde et veldig godt klassemiljø og det var mange jeg kunne tenke meg å treffe igjen. Men så begynte jeg å tenke at det kom til å bli en pinlig affære jeg godt kunne være foruten, men jeg endte med å gå, og det var veldig koselig :)

For et par år siden var jeg på 10-årsjubileum for alle parallellklassene på ungdomsskolen, og jeg gikk litt med de samme tankene da også. Jeg bestemte meg for ikke å gå, rett og slett fordi det virket litt dårlig organisert, ettersom de som stod bak det hele tiden ga beskjed om endret lokale, endret pris osv. Jeg endte med å stikke innom utpå kvelden, og det var ganske hyggelig. Traff mange mennesker som det var riktig hyggelig å snakke med, og noen som jeg ikke kom overens med da, og ikke kom overens med nå heller. Men jeg angrer på ingen måte at jeg gikk på festen ;)

Gjest King James II
Skrevet

jeg går ikke på slikt...Når jeg er fertdig med noe så vender jeg aldri tilbake uansett hvor godt jeg likte meg der så vil jeg aldri sette min fot på et jubeleum siden..Jeg er ferdig med grunnskolen og da vil jeg ikke lenger ha noe og gjøre med det.

Skrevet
jeg går ikke på slikt...Når jeg er fertdig med noe så vender jeg aldri tilbake uansett hvor godt jeg likte meg der så vil jeg aldri sette min fot på et jubeleum siden..Jeg er ferdig med grunnskolen og da vil jeg ikke lenger ha noe og gjøre med det.

Hm.. det synes jeg er trist... Selv ikke der du likte deg godt?? Kan vel skjønne det der du ikke likte deg, men der du likte deg godt også??

Ja, ja, vi er helt tydelige forskjellige... :ler::vinke:

Gjest anonym nå
Skrevet

Kommer aldri til å gå på skolegjenforeninger.

Har ingen positive minner fra skoletiden, alt jeg husker er mobbing, løgn og falske beskyldninger... :sur:

De vennene jeg hadde på den tiden gikk så absolutt ikke i klassen min, og de jeg ønsker å ha kontakt med fra den tiden, har jeg sørget for å holde kontakten med også i voksen alder. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...