AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Skrevet 6. mars Hei! Jeg har opp igjennom kjøpt meg noen merke vesker. Jeg ser at jeg aldri/sjeldent bruker de, og jeg kunne ha tenkt meg å selge en eller to. Problemet mitt er at jeg ikke har kvitteringen. Jeg vet at de er ekte, da de er kjøpt i merkebutikk. Men er det noen annen måte å bevise at det er ekte vare, annet enn ved kvittering? Anonymkode: 6dfad...1a4
AnonymBruker Skrevet 6. mars #2 Skrevet 6. mars Hvor lenge siden er det du har kjøpt dem? Vi lever i en digital verden. Det meste kan spores de siste årene. Anonymkode: b3097...26c 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor lenge siden er det du har kjøpt dem? Vi lever i en digital verden. Det meste kan spores de siste årene. Anonymkode: b3097...26c Det er nok ca 3-4 år siden. Har allerede prøvd å sende en mail til butikken, de kunne ikke hjelpe meg. Jeg har også byttet bank i mellomtiden, så jeg får ikke fisket frem kvitteringen. Noen andre tips til hvordan jeg eventuelt kan bevise det digitalt, eller på andre måter? Anonymkode: 6dfad...1a4
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Skrevet 6. mars Det er jo mange som kjøper merkevesker som burde ha peiling. Jeg vet man kan se det på utførelsen av vesken, men da må du oppgi hva slags veske du har kjøpt, og gjerne bilde. Helst under Klær, sko og mote. Håper du får hjelp her inne, - jeg vet for lite om sånt. Anonymkode: 91e62...fa2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #5 Skrevet 6. mars Kanskje du kan ta med deg veska til en seriøs forhandler av dette merket, evnt. importøren, og få de til å se på veska og evnt. skrive et "sertifikat" som bekrefter at den er ekte? Anonymkode: d8fc1...e7e 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du kan ta med deg veska til en seriøs forhandler av dette merket, evnt. importøren, og få de til å se på veska og evnt. skrive et "sertifikat" som bekrefter at den er ekte? Anonymkode: d8fc1...e7e Ja, men de har dessverre ingen YSL butikker i Norge lengre.. Anonymkode: 6dfad...1a4
AnonymBruker Skrevet 6. mars #7 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er jo mange som kjøper merkevesker som burde ha peiling. Jeg vet man kan se det på utførelsen av vesken, men da må du oppgi hva slags veske du har kjøpt, og gjerne bilde. Helst under Klær, sko og mote. Håper du får hjelp her inne, - jeg vet for lite om sånt. Anonymkode: 91e62...fa2 Jeg vet jo at den er ekte, så jeg trenger ikke at noen ser om den er ekte for meg 😅 men takk for tips uansett 🙏🏻 Anonymkode: 6dfad...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #8 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet jo at den er ekte, så jeg trenger ikke at noen ser om den er ekte for meg 😅 men takk for tips uansett 🙏🏻 Anonymkode: 6dfad...1a4 Du vil jo få langt under halv pris av brukt pris uten sertifisering, så det vil lønne seg for deg å få tak i det på noe vis. Anonymkode: c97a6...219 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars #9 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, men de har dessverre ingen YSL butikker i Norge lengre.. Anonymkode: 6dfad...1a4 Jo. De har butikk i Nedre Storgate. Ellers finnes det div sider på nett som sjekker det for deg mot noen hundrelapper, også får du «ekthetsbevis fra de. Om de er fra YSL så har de nok ikke den beste verdien i 2. håndsmarkedet, men du får nok solgt de. Anonymkode: 12a6e...542 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #10 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vet jo at den er ekte, så jeg trenger ikke at noen ser om den er ekte for meg 😅 men takk for tips uansett 🙏🏻 Anonymkode: 6dfad...1a4 Haha, ja det er sant 🤦 Men da kan du henvise til de tingene når noen spør, - var vel det jeg tenkte på da jeg skrev det (tror jeg 😅) Anonymkode: 91e62...fa2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #11 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Haha, ja det er sant 🤦 Men da kan du henvise til de tingene når noen spør, - var vel det jeg tenkte på da jeg skrev det (tror jeg 😅) Anonymkode: 91e62...fa2 Ja, det er jo sant.. men vil tro at en eventuell kjøper, med interesse for en merkeveske uten kvittering, vil ha peiling på hva han/hun skal se etter? Jeg vet ikke.. man får jo opp diverse ting man skal se etter på Google også, men jeg vet at kopier har blitt helt sinnsykt flinke på å kopiere, så jeg vet ikke.. burde nok kanskje få noen profesjonelle til å se på den ja ☺️ Anonymkode: 6dfad...1a4
AnonymBruker Skrevet 7. mars #12 Skrevet 7. mars Det er så mye falske merkevarer og spesielt vesker i omløp at en kjøper ikke nødvendigvis vil vite hva de skal se etter. Pris uten kvittering eller andre papirer som verifiserer vesken som ekte vil dra prisen på bruktmarkedet ned. Det at du vet den er ekte betyr ikke at kjøper vet dette. Innimellom kan det være enklere å selge til en forhandler som livnærer seg av å selge brukte luksus merker. Butikker som love luxery sender alle vesker gjennom verifisering før salg. Du kan alltids prøve men jeg personlig ville nok ikke kjøpt den uten. Anonymkode: 29cdf...83d
AnonymBruker Skrevet 7. mars #13 Skrevet 7. mars Merke veske..? Sitat Særskrivingsfeil er en hyppig norsk skrivefeil der sammensatte ord deles unødvendig med mellomrom, f.eks. "stekt kylling lever" i stedet for "stekt kyllinglever". Dette endrer meningen eller gjør teksten vanskeligere å forstå. Hovedregelen er at ord som utgjør én enhet, skal skrives sammen. Tips for å unngå feil: Les høyt: Hvis du tar en pause mellom ordene, er det ofte et tegn på at det skal være to ord, men sammensatte ord uttales med trykk på første ledd. Sjekk betydningen: Spør deg selv om ordene utgjør ett begrep. Anonymkode: f58c2...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #14 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er nok ca 3-4 år siden. Har allerede prøvd å sende en mail til butikken, de kunne ikke hjelpe meg. Jeg har også byttet bank i mellomtiden, så jeg får ikke fisket frem kvitteringen. Noen andre tips til hvordan jeg eventuelt kan bevise det digitalt, eller på andre måter? Anonymkode: 6dfad...1a4 Du kan fint kontakte forrige bank og få kvitteringene. Anonymkode: 6c40f...a9f
AnonymBruker Skrevet 7. mars #15 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan fint kontakte forrige bank og få kvitteringene. Anonymkode: 6c40f...a9f Nei. Du kan be om å få en komtoutskrift (må nok betale for den) hvor et beløp fra butikken vil fremstå, men du vil IKKE få kvittering på vesken fra banken. Anonymkode: befb2...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #16 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jo. De har butikk i Nedre Storgate. Ellers finnes det div sider på nett som sjekker det for deg mot noen hundrelapper, også får du «ekthetsbevis fra de. Om de er fra YSL så har de nok ikke den beste verdien i 2. håndsmarkedet, men du får nok solgt de. Anonymkode: 12a6e...542 Nedre Storgate 🤣🤣 Anonymkode: a73e7...479
newman01 Skrevet 7. mars #17 Skrevet 7. mars (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nedre Storgate 🤣🤣 Anonymkode: a73e7...479 Ikke helt sikker på hva som var så morsomt, men de har en butikk der edit: ahhh, storgate/Slottsgate. Veldig morsomt, nesten Gervais-nivå på den kommentaren https://www.ysl.com/en-no/stores/oslo-31841?srsltid=AfmBOooICCq0LAaocj4pYCJFJRlkaGezMg3SPx8F-e0jf_2vncUpxl2l Endret 7. mars av newman01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå