AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Skrevet 6. mars Hei. Jeg er en dame på 34 år som sliter med dype, vonde kviser. Har det i ansikt, rygg og hodebunn. De i ansikt og på rygg er så dype at de er som knuter under huden, de etterlater seg arr og noen steder er kollagenet blitt ødelagt. Noen kommer tilbake gang etter gang, og det er som om de aldri helt blir borte. Jeg har sett det er en tråd her om isotretinoin behandling, men den er på over 200 sider så jeg derfor lager jeg en ny tråd for dere som allerede har gått på det og er ferdig! Er det verdt alle bivirkningene? Hvilke bivirkninger fikk du? Hvor lenge gikk du på det? Kom kvisene tilbake etter slutt? Anonymkode: 1dab4...9ce
DoorKnob Skrevet 6. mars #2 Skrevet 6. mars Jeg har kjempegod erfaring Roaccutan. Jeg angrer bare på at jeg ikke begynte på det tidligere. 1. Jeg fikk bare tørr hud. 2. Rundt 4 mnd, tror jeg 3. Kvisene kom aldri tilbake.
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Skrevet 6. mars Har god erfaring. Just do it. Tror det er best vinterhalvåret pga sol. Gå til privat hudlege så får du resepet på 1 2 3 Anonymkode: 23d7e...c47
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Skrevet 6. mars Det er veldig farlig for øynene. Anbefaler ikke. Anonymkode: c853f...603
AnonymBruker Skrevet 6. mars #5 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig farlig for øynene. Anbefaler ikke. Anonymkode: c853f...603 Hvordan? Gjerne utdyp. Anonymkode: 1dab4...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Skrevet 6. mars Jeg har slitt med dype kviser siden tenårene, og gått på isotretoninkur hele 3 ganger. For min del har det fungert flere år i etterkant. Det som har utløst nye store utbrudd er svangerskap og amming. Jeg tviler på Jeg hadde hatt behov for mer en 1 kur hvis ikke jeg hadde fått barn. Bivirkningene mine har vært tørr hud og lepper. Mild hodepine ved oppstart av kuren, men det har gått over. Jeg skulle ønske jeg hadde komt igang med medisinen tidligere første gangen siden jeg har fått arr. Jeg har tatt 3 laserbehandlinger og arrene er bedre, men ikke helt bra. Anbefaler å gå privat slik du slipper ventetid. Anonymkode: 99c8f...03c
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Skrevet 7. mars Isotretinoin "reddet" meg. Jeg føler meg helt fantastisk nå som jeg endelig har fått vakker hud. Jeg var også i 30-årene da jeg begynte. Er det verdt alle bivirkningene? Ja, helt uten tvil. Ifølge hudlegen min får yngre personer flere bivirkninger enn eldre, så sånn sett er du i en heldig alder. Hvilke bivirkninger fikk du? Tørre lepper, men helt håndterbart. Rødt utslett på hendene. Ingenting annet som jeg kan huske. Jeg fikk ikke behov for øyedråper, fete kremer etc. som jeg kjøpte inn for å forberede meg. Hvor lenge gikk du på det? En normal kur først, husker ikke lengden. Jeg tok 40 mg om dagen, og man er ute etter å få en kumulativ dose på så og så mange mg, muligens opptil 150 mg per kilo kroppsvekt til sammen. Kom kvisene tilbake etter slutt? Ja, jeg begynte å få småkviser og hudormer igjen. Først prøvde vi en noe begrenset kur til, men da den heller ikke tok i lengden, besluttet hudlegen min å sette meg på to til tre piller i uken (40 til 60 mg) i ubestemt tid. Det skal jeg fortsette meg i alle fall til jeg er gjennom overgangsalderen. Hormoner, hormoner. Hvis du holder til i eller nær Oslo, kan du få navnet på den aller beste hudlege du kan tenke deg. Anonymkode: aabd7...b4d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå