AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Hva tenker dere om AI bilder på finn? Jeg har en nydelig ballkjole hengende fra ungdommen. X-antall år og barn senere har jeg nøyaktig 0 sjans til å klemme meg inn i den. Jeg tenkte selge den på finn, men har ingen bilder av hvordan den ser ut på. La inn bilde av kjolen og meg selv på AI og ba den lage et bilde av (unge) meg med kjolen på. Det ble faktisk veldig fint. Kan jeg legge ut bildet på Finn.no med tekst der jeg skriver at bildet er AI generert? Synes bare det er så fint å kunne gi et eksempel på hvordan kjolen ser ut på? Anonymkode: 9db8a...e40
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars Nei. Det er jo ikke et eksempel på hvordan kjolen ser ut på, men en illustrasjon av en tenkt kjole på en tenkt kropp. Ai-bilder på salgssider er så teit, ofte endres småting på produktet også. Jeg hopper over alle annonser med ki-bilder. Det sier ingenting om den faktiske varen, annet enn "jeg skulle ønske varen så slik ut". Anonymkode: 9204a...44c 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Skrevet 6. mars Jeg har da solgt flere kjoler på Finn med kjolen på en kleshenger. Aldri tatt bilde av kjolen PÅ. Det er jo ikke nødvendig. Den ser uansett ikke lik ut på din kropp som på kjøpers kropp. De må selv prøve den på. Anonymkode: b1dd6...f0f 4
Ullvott Skrevet 6. mars #5 Skrevet 6. mars Kjole på kleshenger pleier å fungere helt fint i salgsannonser. Hvis du har mange ekte bilder av kjolen, med detaljer, sømmer, dekor, innvendige merkelapper osv, kan du eventuelt ta med ett AI-bilde, så lenge du merker bildet veldig tydelig med at det er AI-generert. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har da solgt flere kjoler på Finn med kjolen på en kleshenger. Aldri tatt bilde av kjolen PÅ. Det er jo ikke nødvendig. Den ser uansett ikke lik ut på din kropp som på kjøpers kropp. De må selv prøve den på. Anonymkode: b1dd6...f0f Ofte ser en kjole heller ikke lik ut på en kleshenger som på en kropp. Irriterer vettet av meg over de som selger klær som ikke viser hvordan den er på. Et bilde av den på senga/gulvet eller kleshenger sier ikke nok. Så TS, ta bilde av den foran og bak på kleshenger ? bildet som er Ai generte for å illustrere hvordan den kan være på. Er bare å opplyse om det. Du vet jo selv om bildet faktisk ser reelt ut, men det faktisk var slik den så ut da den passet. Anonymkode: 5c3fd...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #7 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan jeg legge ut bildet på Finn.no med tekst der jeg skriver at bildet er AI generert? Synes bare det er så fint å kunne gi et eksempel på hvordan kjolen ser ut på? Du kan det, men du bør også inkludere bilder av den faktiske kjolen på en henger. Ikke bare ha AI-bilder. Anonymkode: df0ac...42a 1
Disco Skrevet 6. mars #8 Skrevet 6. mars Jeg ser det er mange som legger ut bilde med modell tatt fra f.eks nettbutikk også, AI generert bilde gir meg like mye (eller lite) informasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #9 Skrevet 6. mars Så hyggelig å se at mange tenker det er relativt uproblematisk 😊 Jeg kommer til å skrive både på bildeteksten og i salgsteksten at det er AI generert. Men, som andre nevner synes jeg også det er lite givende å bare se et bilde av et plagg på en henger. Å se det på en kropp gir mye mer inntrykk av hvordan plagget faller. Synes AI traff godt på hvordan kjolen ser ut. Tar selvfølgelig også med faktiske bilder av kjolen på hengeren 😄 Anonymkode: 9db8a...e40 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #10 Skrevet 6. mars AI- bildet blir jo bare en tegning, det viser ikke hvordan den faktiske kjolen henger på en faktisk kropp. Jeg skjønner ikke hva det er meningen at det skal gi kjøperen. Anonymkode: b500f...71a 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #11 Skrevet 6. mars AI-bilder på Finn har gjort at jeg automatisk har tenkt at det der er en kjole fra Temu. Og gått videre. Anonymkode: 7a6a5...173 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #12 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva tenker dere om AI bilder på finn? Jeg har en nydelig ballkjole hengende fra ungdommen. X-antall år og barn senere har jeg nøyaktig 0 sjans til å klemme meg inn i den. Jeg tenkte selge den på finn, men har ingen bilder av hvordan den ser ut på. La inn bilde av kjolen og meg selv på AI og ba den lage et bilde av (unge) meg med kjolen på. Det ble faktisk veldig fint. Kan jeg legge ut bildet på Finn.no med tekst der jeg skriver at bildet er AI generert? Synes bare det er så fint å kunne gi et eksempel på hvordan kjolen ser ut på? Anonymkode: 9db8a...e40 Kommer an på hvilke bilder en tar utgangspunkt i; veldig mye en finner på internett kan en til en hvis grad oppnå ved hjelp av å ta bilde, og kjøre det gjennom fancy cartomizer programvare. Anonymkode: 7cf4b...617
AnonymBruker Skrevet 6. mars #13 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva tenker dere om AI bilder på finn? Jeg har en nydelig ballkjole hengende fra ungdommen. X-antall år og barn senere har jeg nøyaktig 0 sjans til å klemme meg inn i den. Jeg tenkte selge den på finn, men har ingen bilder av hvordan den ser ut på. La inn bilde av kjolen og meg selv på AI og ba den lage et bilde av (unge) meg med kjolen på. Det ble faktisk veldig fint. Kan jeg legge ut bildet på Finn.no med tekst der jeg skriver at bildet er AI generert? Synes bare det er så fint å kunne gi et eksempel på hvordan kjolen ser ut på? Anonymkode: 9db8a...e40 Kommer an på hvilke bilder en tar utgangspunkt i; veldig mye en finner på internett kan en til en hvis grad oppnå ved hjelp av å ta bilde, og kjøre det gjennom fancy cartoonizer programvare (f.eks https://toonify.photos/) Anonymkode: 7cf4b...617
AnonymBruker Skrevet 6. mars #14 Skrevet 6. mars Flere og flere nettbutikker som selger klær har nå begynt å bruke AI i stedet for ekte modeller, blant annet Floyd. Tror nok man bare må godta at dette blir mer og mer vanlig. Om man selger på Finn er uansett det viktigste at man viser varen som faktisk selger, for å vise tilstand etc. Å ha et AI bilde som viser passform er bare et pluss. Anonymkode: c3817...d5c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå