Gå til innhold

Frossen lapskausblanding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er de ok? Har aldri prøvd, men det virker jo veldig enkelt 

Anonymkode: 8d64a...049

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi bruker det ofte. Blir god om det står og putrer en stund. 

Anonymkode: e1388...76c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bruker den til suppe , veldig greit når man vil ha det raskt

Anonymkode: 5e953...745

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar :) 

Vi har det «alltid» i fryseren. Lettvinn middag om man har enten pølser eller noe kjøtt man kan lage lapskaus av.  Har ofte ferdigstekt kjøtt også, i fryseren, så blir det kjapp og god lapskaus. Barna er ikke glad i supper, men de elsker lapskaus, heldigvis. 😄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare ferdig oppskjærte grønnsaker - funker utmerket å bruke som base for supper og gryter i tillegg til lapskaus.

Har også hatt de i langpanne sammen med fisk og bakt i ovnen.

Ofte tilsetter vi litt andre grønnsaker i tillegg, men veldig tidsbesparende og ingen tilsetningsstoffer eller noe sånt.

Når vi har kjøttmiddager skjærer jeg opp rester i terninger og fryser ned. Med lapskausblanding og litt buljong blir det kjappe supper på en tirsdag :)

Anonymkode: c927c...283

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rema sin er knallbra!

Anonymkode: d90ac...ce7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukes 2-3 ggr i uken her. Kjempegreier.

Anonymkode: 87388...71c

AnonymBruker
Skrevet

Bra, husk bare å kok den mye lenger enn hva det står på posen, for da blir det suppe i stedenfor.

Anonymkode: 7d7c1...aa4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen har potetstappe pulver oppi for litt tykkere konsistens 

Anonymkode: 6baef...d02

• Liker 3
Skrevet

Rema sin som heter grovkuttet, har brukt den noen ganger, og den er veldig god til å være ferdig. De andre har så små biter, så det tror jeg at jeg har prøvd 1 eller 2 ganger, men det blir bare "mosj". Lapskausblanding

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bra, husk bare å kok den mye lenger enn hva det står på posen, for da blir det suppe i stedenfor.

Anonymkode: 7d7c1...aa4

Dårlig forslag om en ikke vil ha suppe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dårlig forslag om en ikke vil ha suppe.

Det blir ikke suppe. Blir bare bedre på smak av å koke lenge, synes jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker det ofte. Enkelt, billig og godt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jada, helt kurant. Personlig så synes jeg det er litt mye potet og litt lite av øvrige grønnsaker, derfor pleier jeg å kjøpe en pose med frosne rotgrønnsaker også, og tar 1 av hver. Jeg har også begynt å tilsette en finhakket løk som jeg blanker helt i starten for å få ekstra fylde på suppen, men det er ikke noe must. Om det blir for mye med 2 poser, kan den ferdige lapskausen fryses. Kjekk å tine opp til en liten ekstra kvelds her og der.

Anonymkode: 58727...f0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det blir ikke suppe. Blir bare bedre på smak av å koke lenge, synes jeg. 

Kommer an på mengde vann en hiver oppi.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukes til hverdags. Kan tilsette rester av feks potet, gulrøtter, sellerirot, løk, purre, søtpotet, kål osv. 

Men skal jeg servere til gjester liker jeg å kjøpe grønnsaker selv. Da bruker jeg potet, kålrot, persillerot, sellerirot, pastinakk, purre, persille. Bruker også litt større biter. Syns det gir mer smak da det må koke litt lengre, og alt blir ikke helt most fordi det ikke tåler å bli kokt like lenge. 

Anonymkode: 83142...fff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags kjøtt og hvordan tilbereder dere det? Aldri laget lapskaus jeg.

Anonymkode: 61701...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best å bruke nakkekoteletter. Hender jeg bruker pølser eller ribbe også, hvis jeg har rester.

Anonymkode: 88743...276

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2026 den 21.13):

Hva slags kjøtt og hvordan tilbereder dere det? Aldri laget lapskaus jeg.

Anonymkode: 61701...9b5

Du kan bruke storfekjøtt, pølser, svineknoke, pinnekjøttrester.. antagelig det meste.

Mannen i huset pleier å steke opp storfekjøtt i biter og fryse ned. Da kan vi putte frossent kjøtt + frossen lapskausblanding i en kjele med vann, buljong/kraft, laurbærblad og litt krydder, og la det småkoke en stund. Blir bare bedre av å stå lenge, og man har en lettvint, men sunn og god middag som tar kort tid å tilberede.

Om du lager med svineknoke så skal den koke lenge først, så google det. 

I går prøvde jeg faktisk med kjøttdeig for første gang. Da fungerer nok greit nok, men jeg synes det ble litt smakløst, så tok i løk, hvitløk, hermetiske tomater og parmesan og fikk en krysning mellom lapskaus og bolognese (uten pasta). Serverte med parmesan på toppen. Det ble veldig godt (og lettvint.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...