AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Jeg har bestemt meg for å tatt silikon etter flere år med usikkerhet siden barndom(har deformerte bryster så ser ikke annen utvei for å tørre vise dem frem.) Er lei av å ikke tørre vise til noen- så ingen trenger forsøke si noe annet. Nå er jeg ute etter erfaringene deres. Jeg jobber i helsevesenet, med fysisk krevende jobb. Skjønner det sånn man må være ute av jobb i nesten 2 mnd, har ikke mulighet for tilrettelagt arbeid. Man får jo heller ikke sykemelding av slikt. Har noen erfaring/råd rundt dette? Anonymkode: f62ff...c22
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars 2 måneder?! Jeg tok i forbindelse med vinterferie, og var tilbake på jobb etter den uka. La over muskel da. Kommer kanskje an på hvilken jobb du har. Jeg er lærer, og måtte gå uten staver på skitur med klassen eneste - ellers gikk det fint. Kan du kanskje ta i ferien din? Anonymkode: 87877...956
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): 2 måneder?! Jeg tok i forbindelse med vinterferie, og var tilbake på jobb etter den uka. La over muskel da. Kommer kanskje an på hvilken jobb du har. Jeg er lærer, og måtte gå uten staver på skitur med klassen eneste - ellers gikk det fint. Kan du kanskje ta i ferien din? Anonymkode: 87877...956 Takk flr svar:) Anonymkode: f62ff...c22
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars Du kan fint jobbe etter en uke. Bare unngå de tyngste løftene. Det er mest smertefullt å ta under muskel. Anonymkode: 8c6e1...19f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars Jeg tok i månedsskiftet november/desember. Var veldig skeptisk til å ta under muskel fordi det 1) er mer tukling med kroppen som allerede utsettes for noe fremmed, og 2) jeg trener mye og har lest om noen som synes det har vært ubehagelig at muskelen strammer over i ettertid. Var på flere konsultasjoner. En ville kun legge under, en annen kun over, og sistemann tok seg god tid til å forklare meg hvorfor man gjør det ene eller andre. Jeg er smal i overkroppen, flat fra før, og har ikke mye ekstra. Likevel hadde jeg nok over brystet i forhold til implantatene jeg valgte. Jeg har 260 cc, moderat profil og ergonomiske motiva implantater. Jeg ville ikke ha store, jeg ville bare kunne fylle en bh. Med klær på ser jeg ganske lik ut som da jeg brukte bh med padding tidligere. Ikke veldig merkbart for andre med andre ord, men selvsagt stor forskjell når jeg tar av meg genseren og kan fylle en bh, ha kløft, når jeg er naken og det er noe der liksom. Uansett: Første uken skal du ikke løfte armene over skulderhøyde eller strekke armene ut fra kroppen. Etter dette kan du vel løfte rundt 10 kg, og etter 6 uker kan du trene og løfte som normalt. Jeg hadde ikke så vondt etter de første dagene, så var vanskelig å huske på dette med å holde armene inntil kroppen blant annet. Jeg kjente det hvis jeg løftet litt i uke 2, også le det gradvis bedre. Følte meg fin nok til å kunne trene som normalt i uke 4, men ventet som anbefalt. Jeg jobber på kontor, så hadde fri operasjonsdagen (mandag) og dagen derpå, også jobbet jeg på hjemmekontor ut uken. Siden jeg ikke kunne løfte armene gikk det i overdeler med glidelås, fett hår og null sminke, så fint å holde seg hjemme. Nå er jo jobben din mer fysisk krevende. men etter 6 uker skal du hvert fall kunne fungere helt som før. Fra uke 1 kan du løfte 10 kg, så du kan kanskje jobbe, men med tilrettelegging. Uansett hva som er "anbefalt" så skal du ikke gjøre noe hvis det gjør vondt eller føles ubehagelig, så det kan jo også være individuelt. Anonymkode: 14ffe...284
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars Som de andre sier klarer du fint å jobbe etter en uke. Er selv sykepleier og var tilbake på jobb på sykehjem en uke senere. Man klarer å unngå de tyngste løftene for en periode. Anonymkode: c915b...f3c
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars Jeg var tilbake i jobb som fengselsbetjent etter 1 uke jeg tok ut i ferie. Gikk helt fint Anonymkode: 4f4c6...990
AnonymBruker Skrevet 6. mars #8 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 9.42): Jeg tok i månedsskiftet november/desember. Var veldig skeptisk til å ta under muskel fordi det 1) er mer tukling med kroppen som allerede utsettes for noe fremmed, og 2) jeg trener mye og har lest om noen som synes det har vært ubehagelig at muskelen strammer over i ettertid. Var på flere konsultasjoner. En ville kun legge under, en annen kun over, og sistemann tok seg god tid til å forklare meg hvorfor man gjør det ene eller andre. Jeg er smal i overkroppen, flat fra før, og har ikke mye ekstra. Likevel hadde jeg nok over brystet i forhold til implantatene jeg valgte. Jeg har 260 cc, moderat profil og ergonomiske motiva implantater. Jeg ville ikke ha store, jeg ville bare kunne fylle en bh. Med klær på ser jeg ganske lik ut som da jeg brukte bh med padding tidligere. Ikke veldig merkbart for andre med andre ord, men selvsagt stor forskjell når jeg tar av meg genseren og kan fylle en bh, ha kløft, når jeg er naken og det er noe der liksom. Uansett: Første uken skal du ikke løfte armene over skulderhøyde eller strekke armene ut fra kroppen. Etter dette kan du vel løfte rundt 10 kg, og etter 6 uker kan du trene og løfte som normalt. Jeg hadde ikke så vondt etter de første dagene, så var vanskelig å huske på dette med å holde armene inntil kroppen blant annet. Jeg kjente det hvis jeg løftet litt i uke 2, også le det gradvis bedre. Følte meg fin nok til å kunne trene som normalt i uke 4, men ventet som anbefalt. Jeg jobber på kontor, så hadde fri operasjonsdagen (mandag) og dagen derpå, også jobbet jeg på hjemmekontor ut uken. Siden jeg ikke kunne løfte armene gikk det i overdeler med glidelås, fett hår og null sminke, så fint å holde seg hjemme. Nå er jo jobben din mer fysisk krevende. men etter 6 uker skal du hvert fall kunne fungere helt som før. Fra uke 1 kan du løfte 10 kg, så du kan kanskje jobbe, men med tilrettelegging. Uansett hva som er "anbefalt" så skal du ikke gjøre noe hvis det gjør vondt eller føles ubehagelig, så det kan jo også være individuelt. Anonymkode: 14ffe...284 Ser at jeg aldri skrev at jeg faktisk valgte over muskel da. Jeg hadde lite vondt, men kan ikke svare for hvordan det er når man legger under muskel. Anonymkode: 14ffe...284
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå