Gå til innhold

Mann som ikke stiller opp under sykdom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå går hele familien vår gjennom Covid (meg, mann, 2åring,4 åring) Vi har vært dårlige i mange dager nå og jeg har vært den som har tatt ungene om natta, morningen,ettermiddag og leggetid. Mannen tar over rundt kl.11-12 på dagen så jeg sover rundt 3 timer. Mannen overdriver voldsomt ved å hoste høyt og bare se sur ut og er på telefonen (HELE TIDEN). Jeg er like dårlig som han, men jeg stiller opp for både han og ungene. Nå på dag 5 av dette sykdomsforløpet, så har jeg blitt verre, ungene bittelitt bedre, og ifølge mannen er han mye bedre. Så i dag rundt kl.12 så sa han at han vurderer å jobbe nattskiftet han hadde lyst til å være med på. Jeg sa blanke nei og at jeg trenger hans hjelp siden jeg er blitt verre, og ungene er fortsatt syke, og hosten hans om natta var tydelig bevis på hvorfor han ikke skal jobbe no. Men ble møtt med sur tone og var bare stille. Så nå på ettermiddagen før leggetid av unger så tok han seg en dusj, barberte seg og kom inn i stuen ren og fresh. Så laget jeg mat til ungene og hjalp de med maten, mens han gikk på rommet og satt på sengekanten og var på telefonen og scrollet?! Jeg ble plutselig veldig dårlig, varm og svimmel og vondt overalt, og hentet han for at jeg skulle legge meg nedpå litt. Så kom han inn 5 min etterpå til meg og spør; hva skjedde? 
hvordan skal jeg forholde meg til en sånn situasjon? Er det bare jeg som syntes han er utrolig barnslig? 

Anonymkode: e85d1...422

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er syk, du er bedre, så nå ligger jeg og du er kaptein på skuta. Angående alt! 

Så ligger du. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta inn på hotell og bestill romservice. 

Anonymkode: 41b8c...fd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig kjærring denne typen din.

Finne noe slikt da gitt 🤣

Skikkelig bygutt?

Anonymkode: 0ddca...9c1

Skrevet
Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Jeg er syk, du er bedre, så nå ligger jeg og du er kaptein på skuta. Angående alt! 

Så ligger du. 

Er så enig med dette!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke barnslig, han er slem. Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis mannen min behandlet meg på denne måten. Ektefellen din skal elske deg, bry seg om deg, og passe på at du og barna har det bra. Du gjør det samme for ham.

I ditt tilfelle virker det som han ikke bryr seg om deg i det hele tatt. Jeg ville tatt en skikkelig alvorsprat med ham, og hadde aldri tolerert slik oppførsel som du har gjort de siste dagene.

Mannen min stiller alltid opp for meg og barna og får ikke gjort nok for oss. Jeg gjør akkurat likedan for ham.

Anonymkode: 6e111...6ed

• Liker 2
Skrevet (endret)

Her hadde det blitt en liten klikk om det var meg kjenner jeg. Folk er forskjellige og det er greit å ikke være kjempegod på hus og hjem osv om det feks er noe sånt som er greia her, men her høres det heller ut som mannen er bedre form enn deg, mens det likevel er du som får mesteparten av jobben..så jeg hadde nok blitt skikkelig sint å gitt beskjed om at siden han føler seg så fresh så kan han versågod ta seg sammen å ta i ett tak her hjemme istedet for å la de som er i dårligere form en hann slite seg ut for han og for resten av familien. Det trenger ikke være perfekt. Han kan ta seg en tur ut av huset ila dagen om han trenger luft, pustepause, aktivitet, litt tid for seg selv whatever, men han kan værsågod å ta litt vare på sine han også når det trengs. Han kan til å med i sitt stille sinn tenke at det er litt tiltak og ikke det han har mest lyst til, sånn er det, men sånt gjør man uansett. Det er forbigående og utenfor normalen. Sånt som skjer. Slikt alle må forholde seg til innimellom.

Men om det kommer til å hjelpe på noe? Vell, det kommer vell an på personen han er. Om han er en lat, selvsentrert egoistisk dust eller om han skjønner beskjeden, innser at han har vært litt dust og skjerper seg. 

Endret av Crazydoglady
  • Liker 1
Skrevet

Han virker jo helt fjern. Har han ikke ansvarsfølelse? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...