AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Katten er 2 år gammel, kastrert, chippet og vaksinert. Hva trenger jeg av utstyr? Har hatt katt for mange år siden, men det har kommet så mye nytt. Hvilken innedo anbefaler du? med eller uten lokk? Hvilket for? Anonymkode: 0c7d7...663 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars Fortsett med fôret katten har fått fra før, og vil du bytte, så husk å gjøre det gradvis for å unngå eventuelt magetrøbbel. Blir koselig med ny pus👍🙂 Anonymkode: 49540...4dc 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars Vi fikk med kattedo av selger, boks med lokk. Fungerer fint den. Bruker kattesand som klumper seg. Fikk også med en del leker, de fleste bryr han seg lite om. 😅 Jeg kjøper kattemat hos dyrebutikk eller dyrelege. Litt varierende merke, men kjøper vanligvis mat for vektkontroll. God børste, særlig om katten er langhårig. Kjøpte etterhvert også et katte tre til han, liker godt å ligge i høyden å slappe av. 🥰 Min er innekatt, dvs går ut med bånd, når han vil. Anonymkode: 7c4d2...7da
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Skrevet 4. mars Pusse tennene på den. førstehjelpsskrin for dyr, div ting som probiotika,canicur, rensepads og sånt. Anonymkode: e30b4...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Pusse tennene på den. førstehjelpsskrin for dyr, div ting som probiotika,canicur, rensepads og sånt. Anonymkode: e30b4...e7b Skal man virkelig pusse tennene på katter? De renser det sjøl med tørrfor Anonymkode: 0c7d7...663 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi fikk med kattedo av selger, boks med lokk. Fungerer fint den. Bruker kattesand som klumper seg. Fikk også med en del leker, de fleste bryr han seg lite om. 😅 Jeg kjøper kattemat hos dyrebutikk eller dyrelege. Litt varierende merke, men kjøper vanligvis mat for vektkontroll. God børste, særlig om katten er langhårig. Kjøpte etterhvert også et katte tre til han, liker godt å ligge i høyden å slappe av. 🥰 Min er innekatt, dvs går ut med bånd, når han vil. Anonymkode: 7c4d2...7da Takk for svar. Hvilken type sand bruker du? Anonymkode: 0c7d7...663
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fortsett med fôret katten har fått fra før, og vil du bytte, så husk å gjøre det gradvis for å unngå eventuelt magetrøbbel. Blir koselig med ny pus👍🙂 Anonymkode: 49540...4dc Takk det var et godt råd. ts Anonymkode: 0c7d7...663 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal man virkelig pusse tennene på katter? De renser det sjøl med tørrfor Anonymkode: 0c7d7...663 Nei, det gjør det ikke. Anonymkode: e30b4...e7b 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal man virkelig pusse tennene på katter? De renser det sjøl med tørrfor Anonymkode: 0c7d7...663 Det kan hjelpe, men man bør pusse også. Anonymkode: 9cf0c...873 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars Vi har kattedo med toppåpning, fungerer veldig bra. Ellers, vi har byttet for hver gang posen er tom, helt uten problem. Kattene er litt vel glade i mat, så de som blir spesielt godt likt blir ikke kjøpt igjen. Den ene katten ble noe korpulent, og får nøye oppveid slankefor, ny smak og merke for hver gang. Den andre får forskjellige typer vanlig for. Vi kjøper mest fra dyrebutikken, men har også kjøpt på dagligvare når vi har gått tom på ubeleilig tidspunkt. Vi har ikke katteluke, de gir beskjed når de vil ut og inn. Etter middag på kvelden får de ikke gå ut igjen før til morgenen. Dette vet de veldig godt, og det er lite mas. Anonymkode: a8c97...2dc
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar. Hvilken type sand bruker du? Anonymkode: 0c7d7...663 Bruker vanligvis av merket Ever Clean. Selges på dyrebutikker og kanskje andre steder. Ser det er kommentert om å pusse tenner på katt. Jeg kjøpte en børste til han, vanlig baby tannbørste, men er ikke i bruk. Hender han leker med den da. 😅 Spurte dyrelegen om det og hun sa det var ikke helt enkelt på en katt, så mente det ikke var nødvendig å bruke tid på det om katten blir utrygg og stresset. Hun pusset ikke på sine katter. Anonymkode: 7c4d2...7da
NatNat Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Katten er 2 år gammel, kastrert, chippet og vaksinert. Hva trenger jeg av utstyr? Har hatt katt for mange år siden, men det har kommet så mye nytt. Hvilken innedo anbefaler du? med eller uten lokk? Hvilket for? Anonymkode: 0c7d7...663 husk at katten kan leve opp til 20 år og at det er en stor ansvar. At når kan kommer i ditt hjem, han er ditt ansvar og dette må du ta meget seriøs. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #13 Skrevet 5. mars Anbefaler varmt kattedo for trepellets! Type denne for eksempel. Det er så mye billigere, mindre lukt, greiere å gjøre rent og miljøvennlig enn sand. En sekk trepellets til rundt 100 kr holder i flere måneder. Og så må du få deg et kloremøbel, enten med eller uten liggeplasser. Noen katter liker å klore horisontalt, andre vertikalt. Jeg er fosterhjem for dyrebeskyttelsen og opplever at de vertikale blir mer brukt. Kloresøylene her er mye brukt. Anonymkode: 62c89...574 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #14 Skrevet 5. mars Vi fikk med do og noen leker når vi fikk vår katt, da har den kjente luker med seg i sitt nye hjem Når det kommer til mat er det også lurt og kjøpe samme type mat som den er vant med Anonymkode: 737a7...491 1
liverbird Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Pusse tennene på den. førstehjelpsskrin for dyr, div ting som probiotika,canicur, rensepads og sånt. Anonymkode: e30b4...e7b Har prøvd å pusse tennene til katten min, men det er kul umulig😅 Derfor blir det heller årlig tannrens hos veterinær. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #16 Skrevet 5. mars liverbird skrev (6 minutter siden): Har prøvd å pusse tennene til katten min, men det er kul umulig😅 Derfor blir det heller årlig tannrens hos veterinær. Jeg gjør heller ikke det så vår katt får mat som er bra for tennene Anonymkode: 737a7...491 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars Dropp tørrfor, gi de råfor istedet. Anonymkode: 8c377...91b 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #18 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dropp tørrfor, gi de råfor istedet. Anonymkode: 8c377...91b Det er sykt dyrt Anonymkode: 737a7...491 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 17.53): Katten er 2 år gammel, kastrert, chippet og vaksinert. Hva trenger jeg av utstyr? Har hatt katt for mange år siden, men det har kommet så mye nytt. Hvilken innedo anbefaler du? med eller uten lokk? Hvilket for? Anonymkode: 0c7d7...663 God forsikring i Agria 👌 Anonymkode: 62014...449
Matas Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars Av utstyr trenger du kattedo og kloremøbler. Gjerne et høyt møbel da de fleste katter liker seg i høyden. Jeg har stativ på 2 meter og klorstolpe samt klorematte hengende på sofaen, alt blir brukt aktivt. Du trenger også noe å børste katten med. Og evt. sele+bånd hvis det er innekatt. Hvis det er utekatt vil du trenge flåttmiddel om ikke lenge. Leker å aktivisere katten med. Vedrørende fôr; Kjøp det katten er vandt med fra før av. På sikt anbefaler jeg et fôr som inneholder mest mulig kjøtt. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå