Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har havnet i en litt vanskelig situasjon jeg ikke vet helt hvordan jeg skal komme meg ut av.

Litt bakgrunn først. Jeg og kona har vært sammen i over 15 år og har flere barn i skolealder. Det siste året har forholdet kjølnet litt fra hennes side og hun har tilbragt mer og mer tid på sosiale medier og da spesielt Tiktok. Hvor hun har minst 4 kontoer som jeg vet om. Hun har fått god kontakt med flere fra der som hun har hold skjult. Lagt til mange på Snap og hatt daglig kontakt med de. Noen også daglig på telefon. Når jeg konfronterte henne med dette i høst så slettet hun de fleste fra Snap og droppet kontakten med de fleste. Noen ringer fortsatt innimellom men hun har blokkert de og svarer ikke. Hun er fortsatt min store kjærlighet og jeg elsker henne like mye som den dagen vi møttes og jeg har vært åpen om att jeg er villig til å prøve alt for å få det til å fungere. Hun har tidligere sagt att hun ikke har vært ute å finne seg noen nye eller erstatte meg på noen måte. Att det ikke er derfor hun henger på tiktok fra morgen til lang på natt. Men her om dagen fortalte hun att alle følelser var borte og har vært det en stund. Og hun har ikke trua på att de vil komme tilbake. Hun har også avslått å prøve noen form for parterapi da hun ikke har trua på det eller orker å snakke mer rundt og om saken enn det vi allerede har gjort. Samt att det er så mye annet som skjer fram til sommeren så hun orker ikke forholde seg til enda mer.

Så til det som har satt meg i en skikkelig knipe.

Jeg har også en tiktok konto men har ikke brukt det tidligere. Hun vet ikke engang hva jeg heter der. Aldri vært ett tema ettersom jeg bruker Snap og Messenger. Etter vi snakket i høst ble jeg litt nysgjerrig på tiltrekningen til tiktok. I starten var jeg mye rundt men ble fort lei det dramaet som foregikk hos de større der. Hun henger mest hos de. Men jeg kom inn på noen av de små streamerne med kanskje opptil 20-60 seere på det meste. Rolige live sendinger og jeg begynte å høre litt på noen av de når jeg var på jobb. Ulempen er att man også blir lettere synlig hos de små.

Og så for 2 uker siden så kommenterte hun meg plutselig i kommentarfeltet hos en av de og senere også sendte meg DM's. Sa hun hadde sett meg innimellom men att jeg ikke var så aktiv. Jeg svaret kort og upersonlig. Men hun begynte å sende flere meldinger med artige kommentarer relatert til tiktok og live sendingene. Jeg ble litt blendet og kjente plutselig litt på savnet og den gode følelsen jeg fikk som jeg ikke har kjent på mange år av de meldingene hun sendte så jeg begynte å svare litt beskjedent. Men etterhvert har hun dreid det over til å bli mer personlig og åpenbart flørtete. Jeg har prøvd å holde det upersonlig og hun synes jeg bare tuller bort spørsmålene hennes. Hun sender melding det første hun gjør om morgenen og det siste før hun sovner. Og mange imellom. Jeg svarer ikke på langt nær alle. Det siste nå er att hun sa att hvis jeg syntes det ble ubehagelig og for personlig kunne vi prøve å gå tilbake å holde det kun tiktok relatert. Men hun sa også att hun har begynt å falle for personligheten min og vil adde meg på snap og få bilde av meg. Hvordan skal jeg nå komme meg ut av dette når hun sier att alle følelser er borte samtidig som hun faller for brukeren min på tiktok? Hun holder fortsatt på att hun ikke er på søken etter noen noe jeg føler hun ikke er helt ærlig på nå etter dette. Jeg elsker henne fortsatt over alt annet og vil henne alt godt så er ikke ute etter å såre henne. Skal jeg slette kontoen? Si det til henne på en måte jeg ikke vet hvordan jeg skal legge frem enda?

Bare for å presisere så har jeg ikke vært inne på tiktok for å spionere eller noe som helst. Jeg har ikke oppsøkt henne på noen måte eller blandet meg borti hennes aktiviteter der. Jeg har ikke vært aktiv i kommentarfelt eller etablert noen form for kontakt med noen andre der inne heller. Følger kun ett titalls personer og har enda mindre følgere.

Første innlegget ble slettet ved ett uhell så dette ble litt hurtig satt sammen. Så håper det ikke ble for usammenhengende.

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høre ut som det du skriver kommer fra manuset fra en film, tror ikke den har en lykkelig slutt.

Når hun har distansert seg fra forholdet i over ett år og foretrekker å bruke tiden sin på some fremfor deg og i tillegg ikke ønsker parterapi så vel... hva kan du gjøre. 

I og med at dere indirekte lyver/bedrar hverandre med some i stedet for å kunne kommunisere så ser det mørkt ut for forholdet vil jeg si, men håper jeg tar feil og dere kan finne hverandre igjen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det bare er å fortelle omtrent det som står fra "Jeg har også en tik tok-konto...".

Enten ser hun at hun faktisk har falt for deg på nytt, og at det kan legge et grunnlag for å reparere forholdet... eller så er hun så ferdig med forholdet at du ikke kan endre noe.

Jeg ville i hvert fall ikke ha utsatt å fortelle at hun faktisk prøver seg på deg på tik tok, for jo lenger tid med dette dobbeltspillet, jo vanskeligere blir det trolig å akseptere for henne.

Men helt ærlig... hun sier hun ikke har følelser for deg lenger, og hennes adferd over tid sier det samme, nå vet du at hun aktivt går inn for å sjekke opp menn på sosiale medier, og hun er ikke villig til å være med i parterapi.

Såsant ikke kona, som mener å være ferdig med forholdet, ikke ser humoren i det at av alle mulige hun kunne forsøkt å sjekke opp på sosiale medier, så valgte hun den anonyme deg fordi hun føler hun liker den anonyme deg... så tviler jeg at dere har noen sjanse for å redde forholdet. Det er vel en stor risiko for at hun føler seg avslørt (sjekke opp andre på nett), og derfor kan komme til å angripe deg verbalt istedenfor.

Ser hun humoren i det som har skjedd, og hun endrer mening og vil være med i parterapi, så er det mulig at dere kan få det til.

Fortell henne hva som har skjedd, ikke utsett det, for jo lengre du utsetter det, jo verre blir det.

Lykke til!

Anonymkode: 81ceb...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...