Gå til innhold

Hvordan valgte dere dresscode for gjestene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker dere da? Jeg syns pent antrekk man selv er komfertabel i er innafor for mine gjester. Håper mine venner og familie ikke er av den typen som møter opp i bryllup i joggedress eller med treningssko 

Anonymkode: 810bd...b5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er det faktisk ikke. Ingen «vanker» lenger i miljøer der smoking brukes som festantrekk. Den kunne dog kanskje brukes på et karneval.

Anonymkode: 5e436...b69

Jeg gjør det.

Anonymkode: cf708...ffa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 19.33):

Nei, det er det faktisk ikke. Ingen «vanker» lenger i miljøer der smoking brukes som festantrekk. Den kunne dog kanskje brukes på et karneval.

Anonymkode: 5e436...b69

Jeg vet om mange som "vanker" i sånne miljøer.

• Liker 1
Skrevet

Eneste vi skrev på dresskode var å unngå lyse farger som kan minne om en brudekjole 🙈 

mannen skal ha mørke blå dress, og min kjole er ivory/champagne farget.

grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde var fordi da jeg giftet meg med eksmannen så dukket en nær slektning opp i en knekort hel hvit kjole som kunne vært det man bytter til som kjole nr 2 på kvelden 😅 og den sitter i meg enda 😬

AnonymBruker
Skrevet
Livetshemmelighet skrev (2 timer siden):

Eneste vi skrev på dresskode var å unngå lyse farger som kan minne om en brudekjole 🙈 

mannen skal ha mørke blå dress, og min kjole er ivory/champagne farget.

grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde var fordi da jeg giftet meg med eksmannen så dukket en nær slektning opp i en knekort hel hvit kjole som kunne vært det man bytter til som kjole nr 2 på kvelden 😅 og den sitter i meg enda 😬

Det har ikke noe med kleskode å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 23.46):

I min krets har alle smoking. Var nettopp i et selskap (rund dag) med kleskode smoking. Utrolig stilig! 

Jeg har også vært i selskap med dresskode smoking/mørk dress, og det var virkelig ikke noe problem for de som kom i mørk dress. 

Smoking koster forresten ikke 10 000, og den kan fint leies.

Så ikke bare skal man betale for overnatting og gave, men man skal også leie klær? Nei takk. Da står jeg heller over bryllupet ass. Så moro er det ikke å sitte gjennom en times vielse og langdryg middag med taler jeg egentlig ikke bryr meg om. 

Anonymkode: ab57a...9dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 21.04):

Jeg gjør det.

Rosa Sitron skrev (På 14.3.2026 den 17.09):

Jeg vet om mange som "vanker" i sånne miljøer.

Men da vet dere også godt at dere er sv de godt bemidlede/eliten, og at dette er langt fra normalen. 

AnonymBruker
Skrevet

Heter det ikke dresskode? Uten c? 

Anonymkode: 613ba...425

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så ikke bare skal man betale for overnatting og gave, men man skal også leie klær? Nei takk. Da står jeg heller over bryllupet ass. Så moro er det ikke å sitte gjennom en times vielse og langdryg middag med taler jeg egentlig ikke bryr meg om. 

Enig. Bryllup er kjedelig om man ikke skal bruke penger på å leie klær i tillegg. Og på festen kan man være sikker på at man havner ved siden av noen man ikke kjenner fordi mange har bordplassering 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2026 den 23.45):

Men da vet dere også godt at dere er sv de godt bemidlede/eliten, og at dette er langt fra normalen. 

Nei, dette er stort sett studenter som har det utrolig gøy med å leke rike 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Heter det ikke dresskode? Uten c? 

Anonymkode: 613ba...425

Det heter kleskode på norsk.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev bare antrekk pent. Sommerbryllup i juli, og ville ikke tvinge noen til å gå i sort dress eller smoking. For å være ærlig, la jeg ikke merke til hva folk hadde på seg. Var mest opptatt av at det var vår store dag, og at alle gjester skulle kose seg masse. Jeg hadde lang, hvit brudekjole, og mannen hadde leid smoking.

Anonymkode: 8d6a4...5dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha enkelt bryllup i rådhuset med middag på restaurant etterpå. Ingen taler eller fest. Så vi satte kleskode penklær.

Anonymkode: bb669...8f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...