Gå til innhold

Hvordan valgte dere dresscode for gjestene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Etter å ha sett litt av hvert i bryllup (stort sett ikke norske da, skal sies), så stoler jeg absolutt ikke på at folk bare vet hva de skal ha på seg…

Vi skal gifte oss på sensommeren og kommer til å ha dresskode fordi det hjelper folk å anslå nivået. Men vi går dog for pent antrekk eller dress, da kan damer ha kort eller lang kjole, og herrene dress i valgfri farge (eller bukse og skjorte om vi går for pent). Dette er tøy de fleste har i skapet fra før, men indikerer at joggebukse ikke er innafor.

Brudgommen skal ha smoking, og om noen vil kle seg enda mer pyntet enn vi skisserer, så må de gjerne det. Bare ikke kom i hverdagstøy liksom. 

Anonymkode: 0fae0...b81

Vet ikke folk at man kler seg pent i bryllup da?  Forstår ikke at man må ha dresskode. Men det må vel være lov for dame å bruke bukse også.

Anonymkode: a9b9a...c09

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri engang tenkt tanken på å skrive hva gjestene skal ha på seg. Er jo fullstendig uviktig.

Anonymkode: bdd79...fb0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I min krets har alle smoking. Var nettopp i et selskap (rund dag) med kleskode smoking. Utrolig stilig! 

Jeg har også vært i selskap med dresskode smoking/mørk dress, og det var virkelig ikke noe problem for de som kom i mørk dress. 

Smoking koster forresten ikke 10 000, og den kan fint leies.

Anonymkode: cf708...ffa

Hva har det med saken å gjøre at alle i din krets har det? Ja, det går an å leie, men det er ikke alle som har råd til det. Mange har så vidt råd til regninger og mat, så å kreve at folk skal bla opp enorme summer for ett plagg blir for dumt. For meg er det mye viktigere at gjestene kan komme og ha det hyggelig

Anonymkode: 66dd3...70e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

På seine nittitallet så var det et felt på de standardiserte kortene som vi sendte med posten Antrekk- bla bla. Artig at det er det enda, ingen bryllup jeg har vært i siden har skrevet noe om det på sin digitale invit, alle kler seg jo i det peneste de har. 

Unntak må være bryllup ala de to som nå  bor i spania og han er flyver. Tror han kjørte strømpebukse under vielsen. Var noe greier med gjestene og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva hadde du på?

Anonymkode: 5c42b...d1a

Jeg er i selskaper med kleskode smoking flere ganger i året faktisk, av en spesiell grunn. Som regel har jeg på en lang kjole eller langt skjørt/bluse, men knekort går også bra til smoking. Det er ikke bare lengde som avgjør nivået på en kvinnes antrekk, men også materiale. Det skal være «festfint» materiale og stil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hadde aldri engang tenkt tanken på å skrive hva gjestene skal ha på seg. Er jo fullstendig uviktig.

Anonymkode: bdd79...fb0

Nei.

Og man skriver ikke hva gjestene skal ha på seg, man skriver nivået.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vet ikke folk at man kler seg pent i bryllup da?  Forstår ikke at man må ha dresskode. Men det må vel være lov for dame å bruke bukse også.

Anonymkode: a9b9a...c09

Og det er det jo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis bruden vil så bør man høre etter hvis man takker ja til invitasjon.

Anonymkode: 5c42b...d1a

"Velkommen i bryllupet vårt men bare hvis du gidder å ha på deg akkurat denne typen festklær"?

Anonymkode: 2d2c2...a03

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Taffel skrev (8 timer siden):

På seine nittitallet så var det et felt på de standardiserte kortene som vi sendte med posten Antrekk- bla bla. Artig at det er det enda, ingen bryllup jeg har vært i siden har skrevet noe om det på sin digitale invit, alle kler seg jo i det peneste de har. 

Unntak må være bryllup ala de to som nå  bor i spania og han er flyver. Tror han kjørte strømpebukse under vielsen. Var noe greier med gjestene og. 

Og jeg har aldri vært invitert i noe bryllup der det ikke er angitt. Men kan jo ha noe med hvilke miljøer man frekventerer og.

Man vil jo at gjestene skal føle seg vel, kiipt om alle gjestene stiller i smoking og brudgommen i dress… 

Dresscode er jo ikke ment som krav til gjestene, men en pekepinn på hva slags bryllup det er. 

Anonymkode: 28b06...bef

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er i selskaper med kleskode smoking flere ganger i året faktisk, av en spesiell grunn. Som regel har jeg på en lang kjole eller langt skjørt/bluse, men knekort går også bra til smoking. Det er ikke bare lengde som avgjør nivået på en kvinnes antrekk, men også materiale. Det skal være «festfint» materiale og stil.

Ja, det er jo fint for deg at du er i selskaper med kleskode smoking flere ganger i året. Men det sier jo mest om din krets. Ikke alle lever et liv med fancy gallamiddager og slike arrangementer. For mange er slike klær noe de aldri har behov for, og heller ikke har råd til å kjøpe bare for én anledning. Det er litt viktig å huske på at ikke alle har samme økonomi eller livssituasjon

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jo fint for deg at du er i selskaper med kleskode smoking flere ganger i året. Men det sier jo mest om din krets. Ikke alle lever et liv med fancy gallamiddager og slike arrangementer. For mange er slike klær noe de aldri har behov for, og heller ikke har råd til å kjøpe bare for én anledning. Det er litt viktig å huske på at ikke alle har samme økonomi eller livssituasjon

Men om vedkommende som har skrevet innlegget er i slike selskaper flere ganger i året er det vel nærliggende å tro at dette er normale i hennes omgangskrets og at fåtallet der sliter med de utfordringene du nevner. 
De fleste inviterer vel nære og kjære som de er glad i og ofte er venner i nogenlunde samme situasjon. Så tviler på at de som skal ha 3 dagers bryllup i utlandet med med dertil krav til kleskode utelukkende har vener i en helt annen livssituasjon…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men om vedkommende som har skrevet innlegget er i slike selskaper flere ganger i året er det vel nærliggende å tro at dette er normale i hennes omgangskrets og at fåtallet der sliter med de utfordringene du nevner. 
De fleste inviterer vel nære og kjære som de er glad i og ofte er venner i nogenlunde samme situasjon. Så tviler på at de som skal ha 3 dagers bryllup i utlandet med med dertil krav til kleskode utelukkende har vener i en helt annen livssituasjon…

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver som om du ikke er TS. Man ser jo anonymkoden og hvem som startet tråden, så det blir bare forvirrende når du formulerer deg som om det er en annen person. I tillegg prøver du å få det til å høres ut som om den jeg kommenterte til om gallamiddager er TS, noe hun ikke er. Det gjør det bare enda mer forvirrende. Eller har du flere brukere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver som om du ikke er TS. Man ser jo anonymkoden og hvem som startet tråden, så det blir bare forvirrende når du formulerer deg som om det er en annen person. I tillegg prøver du å få det til å høres ut som om den jeg kommenterte til om gallamiddager er TS, noe hun ikke er. Det gjør det bare enda mer forvirrende. Eller har du flere brukere?

Jeg er TS, men det er ikke jeg som har skrevet at jeg er i slike selskaper flere ganger i året. Det er en annen, som du kan se ut av kodene. Derfor skrev jeg det på den måten, siden jeg oppfattet at noen her tror det er samme person.

Uansett fascinerende at man nå er på 3 sider, og knapt noen har klart å svare på spørsmålet: Hvordan valgte dere dresskode i deres bryllup??

• Nyttig 1
Skrevet

Vi valgte å presisere ingen dresskode, nettopp for å unngå at gjestene følte seg forpliktet til å kjøpe inn dyre antrekk. Alle møtte opp i penklær likevel. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

(Fortsatt TS). Virker mer som om du blir forvirret over at ikke alle er enige med deg. Og at det faktisk finnes en rekke folk som pynter seg og følger etikette…

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Vi valgte å presisere ingen dresskode, nettopp for å unngå at gjestene følte seg forpliktet til å kjøpe inn dyre antrekk. Alle møtte opp i penklær likevel. 

Takk for at du faktisk svarte på spørsmålet! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men det går faktisk også an å skrive bare smoking. Hva så om noen må leie en smoking for en kveld?

Hvor stilig er det å gå i en leid smoking som passer sånn halvveis?

Anonymkode: 07637...35d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men det går faktisk også an å skrive bare smoking. Hva så om noen må leie en smoking for en kveld?

Hadde ikke brukt penger på å leie antrekk. Hvor komfortabelt er det å gå i noe man kanskje bare føler passer halvveis? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er TS, men det er ikke jeg som har skrevet at jeg er i slike selskaper flere ganger i året. Det er en annen, som du kan se ut av kodene. Derfor skrev jeg det på den måten, siden jeg oppfattet at noen her tror det er samme person.

Uansett fascinerende at man nå er på 3 sider, og knapt noen har klart å svare på spørsmålet: Hvordan valgte dere dresskode i deres bryllup??

Jeg vet at du er TS, men innlegget ditt ble fremstilt som om du ikke var det – og det var det jeg påpekte. Når det gjelder dresskoden: Du kan ikke kreve at folk bruker masse penger på et spesifikt plagg. Hvis det er så viktig for deg, får du nesten belage deg på å bla opp selv

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

(Fortsatt TS). Virker mer som om du blir forvirret over at ikke alle er enige med deg. Og at det faktisk finnes en rekke folk som pynter seg og følger etikette…

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver som om du ikke er TS

Det er virkelig ikke jeg som sliter med å få med meg hvem som er hvem eller hva som blir sagt. Jeg har aldri sagt at du ikke er TS, men du fremstiller deg som det i innlegget ditt. Nå har du i tillegg svart meg to ganger på det samme i samme kommentar, så dette blir bare flaut. Den ene som ikke får med seg noe, det er deg. Så ikke kom her og prøv å si at det er jeg som ikke får med meg noe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...