LilleMy_09 Skrevet 4. mars #21 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis bruden vil så bør man høre etter hvis man takker ja til invitasjon. Anonymkode: 5c42b...d1a Nei, man skal ikke måtte bruke masse penger på f.eks en smoking eller en fin kjole. Hadde aldri brukt masse penger på et antrekk kun for et bryllup. Er faktisk ikke alle som har råd til det 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #22 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det virkelig så vanskelig å forstå at ikke alle har råd til det Anonymkode: 66dd3...70e Du har hørt om bridezilla? Anonymkode: 5c42b...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #23 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har hørt om bridezilla? Anonymkode: 5c42b...d1a Ja, jeg har det – men hva har det egentlig med saken å gjøre? Mener du virkelig at man skal blakke seg helt bare fordi en brud forventer at man kjøper et plagg til 10 000 kroner? Ærlig talt, det synes jeg blir urimelig. Anonymkode: 66dd3...70e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #24 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kleskode er en hjelp for gjestene, ikke noen tvang. Det er fordi gjestene som regel føler seg mest vel når man er kledd på samme nivå. Anonymkode: cf708...ffa De fleste vet jo hvordan man kler seg i et bryllup. Det burde ikke være noe hokus pokus, men selvsagt; ønsker man at gjestene kler seg litt ekstra i eget bryllup, må man jo skrive smoking. Men da håper jeg at resten av bryllupet står i stil til en sånn kleskode. Stiv kleskode og et vanlig bryllup står liksom ikke helt i stil. Anonymkode: ee878...8cb 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #25 Skrevet 4. mars Etter å ha sett litt av hvert i bryllup (stort sett ikke norske da, skal sies), så stoler jeg absolutt ikke på at folk bare vet hva de skal ha på seg… Vi skal gifte oss på sensommeren og kommer til å ha dresskode fordi det hjelper folk å anslå nivået. Men vi går dog for pent antrekk eller dress, da kan damer ha kort eller lang kjole, og herrene dress i valgfri farge (eller bukse og skjorte om vi går for pent). Dette er tøy de fleste har i skapet fra før, men indikerer at joggebukse ikke er innafor. Brudgommen skal ha smoking, og om noen vil kle seg enda mer pyntet enn vi skisserer, så må de gjerne det. Bare ikke kom i hverdagstøy liksom. Anonymkode: 0fae0...b81 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #26 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, jeg har det – men hva har det egentlig med saken å gjøre? Mener du virkelig at man skal blakke seg helt bare fordi en brud forventer at man kjøper et plagg til 10 000 kroner? Ærlig talt, det synes jeg blir urimelig. Anonymkode: 66dd3...70e Ja, det er jo urimelig. Men lite man får gjort med med slike bruder som forventer en viss bekledning, koste hva det koste vil. Kan jo takke nei da. Anonymkode: 5c42b...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. mars #27 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Etter å ha sett litt av hvert i bryllup (stort sett ikke norske da, skal sies), så stoler jeg absolutt ikke på at folk bare vet hva de skal ha på seg… Vi skal gifte oss på sensommeren og kommer til å ha dresskode fordi det hjelper folk å anslå nivået. Men vi går dog for pent antrekk eller dress, da kan damer ha kort eller lang kjole, og herrene dress i valgfri farge (eller bukse og skjorte om vi går for pent). Dette er tøy de fleste har i skapet fra før, men indikerer at joggebukse ikke er innafor. Brudgommen skal ha smoking, og om noen vil kle seg enda mer pyntet enn vi skisserer, så må de gjerne det. Bare ikke kom i hverdagstøy liksom. Anonymkode: 0fae0...b81 Jeg synes det er helt greit å ha dresskode for å hjelpe gjestene å forstå nivået. Når dresskoden er noe de fleste allerede har hjemme, føles det mer som veiledning enn krav. Men når TS spesifikt forventer at folk skal kjøpe et bestemt plagg til en høy pris, blir det noe annet – da kan det fort bli en urimelig belastning for gjestene. Anonymkode: 66dd3...70e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #28 Skrevet 4. mars Er en grunn for å takke nei. Anonymkode: ebbef...d37 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #29 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er jo urimelig. Men lite man får gjort med med slike bruder som forventer en viss bekledning, koste hva det koste vil. Kan jo takke nei da. Anonymkode: 5c42b...d1a Ja, akkurat. Det handler ikke om å ikke ville kle seg pent, men å forvente at gjestene skal kjøpe et plagg til 10 000 kroner blir rett og slett urimelig for de fleste. Jeg mener det viktigste er at folk faktisk kan og ønsker å komme – ikke at de må tømme lommeboka for én dag. Hvis det virkelig er så viktig for noen at gjestene kun har det spesifikke plagget, kan man like godt la være å invitere noen i det hele tatt. Anonymkode: 66dd3...70e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #30 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes det er helt greit å ha dresskode for å hjelpe gjestene å forstå nivået. Når dresskoden er noe de fleste allerede har hjemme, føles det mer som veiledning enn krav. Men når TS spesifikt forventer at folk skal kjøpe et bestemt plagg til en høy pris, blir det noe annet – da kan det fort bli en urimelig belastning for gjestene. Anonymkode: 66dd3...70e Nå er jeg spent på hvor i mitt innlegg jeg skrev at jeg forventer at gjestene skal kjøpe et bestemt plagg til en høy pris?? Jeg skrev jo det motsatte… At jeg ikke ville at noen skal føle press til å kjøpe noe. Hadde jeg villet det hadde jeg lagt galla som dresscode Og de fleste kjenner vel gjestene sine ganske bra og med unntak av et par i min familie så er jeg 99,9% sikker på at mennene har smoking eller mørk dress. Min bror har ikke, men han har bunad. og spørsmålet mitt var av nysgjerrighet for å høre hvordan andre hadde tenkt før de valgte dresscode til sitt bryllup. Det er helt normalt å angi det i invitasjonen. Anonymkode: 28b06...bef 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #31 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De fleste vet jo hvordan man kler seg i et bryllup. Det burde ikke være noe hokus pokus, men selvsagt; ønsker man at gjestene kler seg litt ekstra i eget bryllup, må man jo skrive smoking. Men da håper jeg at resten av bryllupet står i stil til en sånn kleskode. Stiv kleskode og et vanlig bryllup står liksom ikke helt i stil. Anonymkode: ee878...8cb Om du refererer til meg? Så ja, dresscoden blir såpass formell siden lokalene fortjener litt extravaganza. Lokalet vi nesten valgte var helt anderledes og det hadde da vært ett helt annet bryllup, helt annen vibe og mye mer casual Anonymkode: 28b06...bef 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #32 Skrevet 4. mars Hadde dresscode =påkledd. Og alle kom i det fineste de hadde, og det var mer en godt nok. Anonymkode: a42ad...270 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #33 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og de fleste kjenner vel gjestene sine ganske bra og med unntak av et par i min familie så er jeg 99,9% sikker på at mennene har smoking eller mørk dress. Anonymkode: 28b06...bef Du bør bestemme deg for enten mørk dress eller smoking. Det er ikke i samme plagg. Det er ikke gøy å være en av få som stiller i dress mens resten har gått for smoking. Anonymkode: 5c42b...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #34 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør bestemme deg for enten mørk dress eller smoking. Det er ikke i samme plagg. Det er ikke gøy å være en av få som stiller i dress mens resten har gått for smoking. Anonymkode: 5c42b...d1a Regner med at folk snakker litt sammen. Men tanken er at da må man ikke kjøpe/leie smoking, men kan gå med mørk dress. Hovedtyngden av gjestene jobber i finans/shipping/ib så dress har de… da blir det litt mer valgfritt for damene og Anonymkode: 28b06...bef 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #35 Skrevet 4. mars Skjønner ikke kritikken av TS. Hun vil ha dresskoden smoking/mørk dress og mørk dress er da noe alle har. Jeg hadde skjønt kritikken om det var kun smoking, men her kan man komme i mørk dress også. Anonymkode: 6dfef...d4f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #36 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regner med at folk snakker litt sammen. Men tanken er at da må man ikke kjøpe/leie smoking, men kan gå med mørk dress. Hovedtyngden av gjestene jobber i finans/shipping/ib så dress har de… Anonymkode: 28b06...bef Du ønsker innerst inne at alle kommer i smoking? Det er det du synes passer best med lokalet og stilen du har valgt? Anonymkode: 5c42b...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #37 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er jeg spent på hvor i mitt innlegg jeg skrev at jeg forventer at gjestene skal kjøpe et bestemt plagg til en høy pris?? Jeg skrev jo det motsatte… At jeg ikke ville at noen skal føle press til å kjøpe noe. Hadde jeg villet det hadde jeg lagt galla som dresscode Og de fleste kjenner vel gjestene sine ganske bra og med unntak av et par i min familie så er jeg 99,9% sikker på at mennene har smoking eller mørk dress. Min bror har ikke, men han har bunad. og spørsmålet mitt var av nysgjerrighet for å høre hvordan andre hadde tenkt før de valgte dresscode til sitt bryllup. Det er helt normalt å angi det i invitasjonen. Anonymkode: 28b06...bef jeg har ikke sagt at du krever et bestemt plagg, og jeg er helt enig i det du sier Til deg: "Jeg synes det er helt greit å ha dresskode for å hjelpe gjestene å forstå nivået. Når dresskoden er noe de fleste allerede har hjemme, føles det mer som veiledning enn krav." Til TS: "Men når TS spesifikt forventer at folk skal kjøpe et bestemt plagg til en høy pris, blir det noe helt annet. Da kan det fort bli en urimelig belastning for gjestene. Anonymkode: 66dd3...70e
AnonymBruker Skrevet 4. mars #38 Skrevet 4. mars Vi skrev ikke noe dresscode, folk klarer å kle seg. Anonymkode: 7e39a...a4a 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #39 Skrevet 4. mars I min krets har alle smoking. Var nettopp i et selskap (rund dag) med kleskode smoking. Utrolig stilig! Jeg har også vært i selskap med dresskode smoking/mørk dress, og det var virkelig ikke noe problem for de som kom i mørk dress. Smoking koster forresten ikke 10 000, og den kan fint leies. Anonymkode: cf708...ffa
AnonymBruker Skrevet 4. mars #40 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I min krets har alle smoking. Var nettopp i et selskap (rund dag) med kleskode smoking. Utrolig stilig! Jeg har også vært i selskap med dresskode smoking/mørk dress, og det var virkelig ikke noe problem for de som kom i mørk dress. Anonymkode: cf708...ffa Hva hadde du på? Anonymkode: 5c42b...d1a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå