AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:19 #121 Skrevet mandag kl. 11:19 Kålrota skrev (35 minutter siden): De som har kontroll på økonomien sin vet allerede hvordan de ligger an ift å få igjen eller måtte betale. Folk kan ha kontroll på økonomien sin, og likevel være usikker på hvordan de ligger an. F.eks. dersom ektefelle har gått bort, eller andre ting har endret seg. Anonymkode: f81b9...1d7 3 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:34 #122 Skrevet mandag kl. 11:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står jo dato på den så det vil du se når du logger inn uansett. For de ALLER fleste har det ingenting å si om den kommer 9. eller 30. Anonymkode: a5e85...340 Nei altså for meg spiller det ingen rolle, jeg bare prøvde å forklare hvorfor de har prøvd å fordele utover når folk får, og hvorfor mange likevel sjekker siden man kan ha fått uten melding. Anonymkode: a6566...ea1
Persillekvasten Skrevet mandag kl. 11:34 #123 Skrevet mandag kl. 11:34 Aner noen hva logikken er mht til hvem som får skattemeldingen når? Jeg synes jeg får det til sist hvert eneste år.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:36 #124 Skrevet mandag kl. 11:36 Persillekvasten skrev (Akkurat nå): Aner noen hva logikken er mht til hvem som får skattemeldingen når? Jeg synes jeg får det til sist hvert eneste år. Det er ingen logikk. Man kan få tidlig ett år, midt i neste og på slutten deretter igjen, eller først eller sist hvert år. Det har heller ikke med alfabetet eller samme husstand å gjøre. Anonymkode: a6566...ea1 1
Sirah Skrevet mandag kl. 11:38 #125 Skrevet mandag kl. 11:38 Er det noen her som faktisk har fått den enda?
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:41 #126 Skrevet mandag kl. 11:41 Sirah skrev (2 minutter siden): Er det noen her som faktisk har fått den enda? Virker ikke slik Anonymkode: e2abd...20d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:57 #127 Skrevet mandag kl. 11:57 nojac skrev (1 time siden): Hva mener du med at "det har ingenting å si"? Mange er jo spent på om de har penger til gode eller får baksmell. Selv om vi alle vet at pengene ikke kommer på lenge ennå. Man får jo ikke hverken mer eller mindre penger om man får melding sent eller tidlig. Og pengene forsvinner ikke selv om man sjekker tre timer etter det er lagt ut. Anonymkode: 32e3d...3bd 2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:22 #128 Skrevet mandag kl. 12:22 Sønnen min fikk den i dag, han blir 19 år i år, og i fjor var første året han hadde inntekt. Han fikk igjen 4500, så han var veldig fornøyd. Anonymkode: 94617...3ca 3 1
nojac Skrevet mandag kl. 12:39 #129 Skrevet mandag kl. 12:39 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sønnen min fikk den i dag, han blir 19 år i år, og i fjor var første året han hadde inntekt. Han fikk igjen 4500, så han var veldig fornøyd. Anonymkode: 94617...3ca Gratulerer med første rapport! Fikk han varsling på forhånd? Mange her som sier at varselet kan komme lenge etter at det legges ut. 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:41 #130 Skrevet mandag kl. 12:41 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sønnen min fikk den i dag, han blir 19 år i år, og i fjor var første året han hadde inntekt. Han fikk igjen 4500, så han var veldig fornøyd. Anonymkode: 94617...3ca Husker min første, fikk igjen 30.000kr:D Anonymkode: e2abd...20d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:15 #131 Skrevet mandag kl. 13:15 nojac skrev (35 minutter siden): Gratulerer med første rapport! Fikk han varsling på forhånd? Mange her som sier at varselet kan komme lenge etter at det legges ut. Ja, han fikk melding først. Anonymkode: 94617...3ca
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:18 #132 Skrevet mandag kl. 13:18 Er det noen som har fått sånn rar melding om at man må legge til konto nr til utbetaling av skatt til gode? Har ikke fått skattemelding ennå, men fikk bare opp denne rare meldingen og den er rar fordi jeg har hatt absolutt samme kontonr i en evighet, i over 20 år. Plutselig må man fylle den på nytt igjen? Anonymkode: 4c17b...034
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:19 #133 Skrevet mandag kl. 13:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det noen som har fått sånn rar melding om at man må legge til konto nr til utbetaling av skatt til gode? Har ikke fått skattemelding ennå, men fikk bare opp denne rare meldingen og den er rar fordi jeg har hatt absolutt samme kontonr i en evighet, i over 20 år. Plutselig må man fylle den på nytt igjen? Anonymkode: 4c17b...034 Ofte mye svindel ute og går på denne tiden. Anonymkode: a6566...ea1 7 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:22 #134 Skrevet mandag kl. 13:22 Er det svært få som får meldingen i dag? Ikke hørt noen i min omkrets som har hørt noe. Anonymkode: 9c67d...59e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:34 #135 Skrevet mandag kl. 13:34 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det svært få som får meldingen i dag? Ikke hørt noen i min omkrets som har hørt noe. Anonymkode: 9c67d...59e De skal sende ut i perioden 9.-30. mars så er sikkert spredt pent utover. Vi får jo beskjed når det er klart, så ingen grunn til panikk. Anonymkode: c7348...070
Grønnsaksvaffel Skrevet mandag kl. 13:35 #136 Skrevet mandag kl. 13:35 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det noen som har fått sånn rar melding om at man må legge til konto nr til utbetaling av skatt til gode? Har ikke fått skattemelding ennå, men fikk bare opp denne rare meldingen og den er rar fordi jeg har hatt absolutt samme kontonr i en evighet, i over 20 år. Plutselig må man fylle den på nytt igjen? Anonymkode: 4c17b...034 Kontonummeret som til gode-beløp blir utbetalt til står under Min skatt - Våre opplysninger om deg på skatteetaten.no. Logg deg inn og sjekk om kontonummer er riktig hvis du er i tvil. 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:02 #137 Skrevet mandag kl. 14:02 Jeg fikk mail nå. Får litt tilgode, så da var det rimelig riktig skatt i fjor. Skal se over litt i morgen før jeg sender inn. Anonymkode: 7a7a1...1ea 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:08 #138 Skrevet mandag kl. 14:08 nojac skrev (3 timer siden): Hva mener du med at "det har ingenting å si"? Mange er jo spent på om de har penger til gode eller får baksmell. Selv om vi alle vet at pengene ikke kommer på lenge ennå. Det har jo ingen praktisk betydning om du ser den den ene dagen eller den andre. Det er det jeg mener. Anonymkode: a5e85...340 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:11 #139 Skrevet mandag kl. 14:11 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er det noen som har fått sånn rar melding om at man må legge til konto nr til utbetaling av skatt til gode? Har ikke fått skattemelding ennå, men fikk bare opp denne rare meldingen og den er rar fordi jeg har hatt absolutt samme kontonr i en evighet, i over 20 år. Plutselig må man fylle den på nytt igjen? Anonymkode: 4c17b...034 Omd u fikk en sms (?) du stusser på så logg heller inn på skatteetaten sine sider og se hva som står der. Vil tro det er en del svindel nå siden det er mange som følger med på det som har med skatt å gjøre akkurat nå. Anonymkode: a5e85...340 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:17 #140 Skrevet mandag kl. 14:17 Grønnsaksvaffel skrev (På 8.3.2026 den 9.55): Du klarer ikke å legge riktige tall inn i skattekortet? Det kan være vanskelig. Jeg er spl og det blir fort noen hundre timer overtid i året. Ikke lett å hvite hvor mange timer, da tilgangen på ekstravakter varierer etter hvor mye sykdom det er i avdelingen. Anonymkode: fb038...f15 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå