AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:44 #501 Skrevet søndag kl. 14:44 Får igjen 911 kr, mannen fikk restskatt på 1200, så samlet så gikk vi -300. Syns det er ganske greit. Anonymkode: fed03...270
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 14:45 #502 Skrevet søndag kl. 14:45 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dere som fikk 9 mars og sendte den inn 9 mars, har dere fått utbetalingen enda? Jeg sendte inn 9 mars, regner vel med at betalingen kommer imorgen - det tok ca 1 uke sist jeg gjorde det. Anonymkode: ae2e4...c2b Skatteoppgjøret starter 18. mars. 2 2
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 14:48 #503 Skrevet søndag kl. 14:48 MiaW. skrev (11 minutter siden): Er mer spent i år enn tidligere år. Har ikke fått meldingen enda, men jeg kjøpte ny bolig i fjor høst mens den gamle enda ikke var solgt. Så ser det for meg ut som at min nye bolig er oppført som sekundærbolig, selv om jeg har meldt flytting og er folkeregistrert på min nye adresse. Dette spiller ganske mye inn på formueskatten, men sånt må vel være enkelt å rette. Den gamle er solgt nå, men overtakelse er om noen uker så den står fortsatt i mitt navn. Har også solgt alle mine utenlandske aksjer, og må skatte på gevinsten der. Hvis du bodde i den nye leiligheten 31.12.2025, så skal den gamle stå som sekundærbolig. Hvis den nye står som sekundærbolig endrer du skattemeldingen. Du godtar ikke uten videre det forslaget skatteetaten kommer med.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:55 #504 Skrevet søndag kl. 14:55 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dere som fikk 9 mars og sendte den inn 9 mars, har dere fått utbetalingen enda? Jeg sendte inn 9 mars, regner vel med at betalingen kommer imorgen - det tok ca 1 uke sist jeg gjorde det. Anonymkode: ae2e4...c2b De starter ikke utbetalingene før til uken. Det står på deres side. Anonymkode: a384b...7db
MiaW. Skrevet søndag kl. 15:33 #505 Skrevet søndag kl. 15:33 Grønnsaksvaffel skrev (44 minutter siden): Hvis du bodde i den nye leiligheten 31.12.2025, så skal den gamle stå som sekundærbolig. Hvis den nye står som sekundærbolig endrer du skattemeldingen. Du godtar ikke uten videre det forslaget skatteetaten kommer med. Jeg har tenkt å melde i fra. Men vil se om de retter det selv før jeg får skattemeldingen.
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 15:35 #506 Skrevet søndag kl. 15:35 MiaW. skrev (1 minutt siden): Jeg har tenkt å melde i fra. Men vil se om de retter det selv før jeg får skattemeldingen. Hva mener du med "retter det selv"?
MiaW. Skrevet søndag kl. 15:41 #507 Skrevet søndag kl. 15:41 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Hva mener du med "retter det selv"? Om de endrer det før de sender melding. Akkurat nå står primærbolig oppført som sekundærbolig og de har verdsatt den til 5 millioner, noe som er 600000 over det jeg kjøpte den for i september (som var takst.) Banken har også oppjustert verdien, men bare til 4,6 mill. Siden jeg ikke har fått meldingen enda, regner jeg med at de ikke er ferdige å beregne. Så jeg venter med å klage til da.
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 15:47 #508 Skrevet søndag kl. 15:47 MiaW. skrev (2 minutter siden): Om de endrer det før de sender melding. Akkurat nå står primærbolig oppført som sekundærbolig og de har verdsatt den til 5 millioner, noe som er 600000 over det jeg kjøpte den for i september (som var takst.) Banken har også oppjustert verdien, men bare til 4,6 mill. Siden jeg ikke har fått meldingen enda, regner jeg med at de ikke er ferdige å beregne. Så jeg venter med å klage til da. Hvor ser du at den er oppført som sekundærbolig?
MiaW. Skrevet søndag kl. 15:50 #509 Skrevet søndag kl. 15:50 Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Hvor ser du at den er oppført som sekundærbolig? Jeg ser det på skattekortet. Jeg kommer til å si i fra, men vil vente til den gamle boligen er overført til ny eier sånn at jeg kan rette alt på en gang.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:50 #510 Skrevet søndag kl. 15:50 0 å betale,0 å få igjen. 0 i formue og 0 i inntekt. Da er man nullskatteyter og nullsamfunnsnylter. Men allikevel samfunnsnyttig,slå den dere!! Anonymkode: 12186...0c0
MiaW. Skrevet søndag kl. 15:51 #511 Skrevet søndag kl. 15:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 0 å betale,0 å få igjen. 0 i formue og 0 i inntekt. Da er man nullskatteyter og nullsamfunnsnylter. Men allikevel samfunnsnyttig,slå den dere!! Anonymkode: 12186...0c0 Og hvordan er det mulig?
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 15:54 #512 Skrevet søndag kl. 15:54 MiaW. skrev (2 minutter siden): Jeg ser det på skattekortet. Jeg kommer til å si i fra, men vil vente til den gamle boligen er overført til ny eier sånn at jeg kan rette alt på en gang. Opplysningene i skattekortet er hentet fra forrige skatteoppgjør. 1
MiaW. Skrevet søndag kl. 15:56 #513 Skrevet søndag kl. 15:56 Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Opplysningene i skattekortet er hentet fra forrige skatteoppgjør. Det skjønner jeg ikke. Jeg eide ikke 2 boliger da.
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 16:00 #514 Skrevet søndag kl. 16:00 MiaW. skrev (Akkurat nå): Det skjønner jeg ikke. Jeg eide ikke 2 boliger da. Det er det som står på skatteetaten.no. Primærbolig blir sikkert bare stående som den var i forrige skatteoppgjør og så blir ny bolig bare lagt til. Du kunne endret i skattekortet.
MiaW. Skrevet søndag kl. 16:05 #515 Skrevet søndag kl. 16:05 Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Det er det som står på skatteetaten.no. Primærbolig blir sikkert bare stående som den var i forrige skatteoppgjør og så blir ny bolig bare lagt til. Du kunne endret i skattekortet. OK. Men da kan jeg vel fortsatt endre dette? Vil likevel vente til jeg er kvitt den gamle. Ikke for å få igjen mye på skatten neste år, men for å få alt riktig på en gang. Ikke de helt store beløpene i forskjell på vente en måned til.
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 16:06 #516 Skrevet søndag kl. 16:06 MiaW. skrev (Akkurat nå): OK. Men da kan jeg vel fortsatt endre dette? Vil likevel vente til jeg er kvitt den gamle. Ikke for å få igjen mye på skatten neste år, men for å få alt riktig på en gang. Ikke de helt store beløpene i forskjell på vente en måned til. Du kan endret skattekortet når og så ofte du vil. 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #517 Skrevet i går, 07:49 Noen som har fått beskjed at oppgjøret er klart? Står fortsatt foreløpig tilgode hos meg, og ikke noe under utbetalinger. Sendte inn tirsdag i forrigeuke Anonymkode: d8eef...81e
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 08:18 #518 Skrevet i går, 08:18 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Noen som har fått beskjed at oppgjøret er klart? Står fortsatt foreløpig tilgode hos meg, og ikke noe under utbetalinger. Sendte inn tirsdag i forrigeuke Anonymkode: d8eef...81e Skatteoppgjøret starter 18. mars. Det er allerede skrevet flere ganger i tråden. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #519 Skrevet i går, 08:33 Grønnsaksvaffel skrev (14 minutter siden): Skatteoppgjøret starter 18. mars. Det er allerede skrevet flere ganger i tråden. Ai Shitt. Ikke det jeg spør om. Det pleier å ligge klart på utbetaling før det kommer. Så samma f om de starter den 18 eller ikke. Jeg spør om det er noe som har fått beskjed at oppgjøret er klart. Ikke hvilken dato det utbetales. Jesus. Anonymkode: d8eef...81e 2
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 08:40 #520 Skrevet i går, 08:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ai Shitt. Ikke det jeg spør om. Det pleier å ligge klart på utbetaling før det kommer. Så samma f om de starter den 18 eller ikke. Jeg spør om det er noe som har fått beskjed at oppgjøret er klart. Ikke hvilken dato det utbetales. Jesus. Anonymkode: d8eef...81e Skatteoppgjøret starter 18. mars, så selvsagt har ingen fått beskjed om at det er klart. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå