Diamant20 Skrevet 14. mars #461 Skrevet 14. mars Står det noe sted hvor mange som har fått den til nå?
AnonymBruker Skrevet 14. mars #462 Skrevet 14. mars Diamant20 skrev (14 minutter siden): Står det noe sted hvor mange som har fått den til nå? Står på skatteetaten at det per 13. mars er sendt ut 2,3 m skattemeldinger. 1,3 m har ligget inn og sjekket. Anonymkode: 27b0a...fb8 1
Perine Skrevet 14. mars #463 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Står på skatteetaten at det per 13. mars er sendt ut 2,3 m skattemeldinger. 1,3 m har ligget inn og sjekket. Anonymkode: 27b0a...fb8 For meg virker det utrolig merkelig at det er så mange som ikke logger inn og sjekker med det samme. Noen gjør det heller aldri, verken skattekort, skattemelding eller skatteoppgjør. Må bare innse at folk er forskjellige 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #464 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du er villig til å gi Skatteetaten det du har tilgode, hvorfor stresser du da så mye med å få bekreftelse på disse pengene? Du skal jo tydeligvis i ikke benytte disse pengene til noe spesielt. Da må det vel være revnende likegyldig om den bekreftelsen kommer i mars eller desember? Og hvordan har du eventuelt tenkt å gjøre denne betalingen om du får baksmell? Anonymkode: a20f1...06b Som jeg har skrevet i flere innlegg, og du har tydeligvis ikke lest dem, så er det jeg er opptatt av i år er å få skatteoppgjøret ferdig. Jeg gjentar igjen: bare ferdig og klart. Fullstendig irrelevant at jeg får et par tusenlapper tilbake. Som jeg også har skrevet, så ønsker jeg ikke å gå inn på detaljer hvorfor jeg må ha oppgjøret så raskt som mulig i år og hadde glatt betalt for raskere behandling om det var mulig. Om det var også et annet alternativ å kunne trykke på en knapp på Skatteetaten som sier: "trykk for raskere behandling i år, men du får tregere behandling de neste 5 årene", så hadde jeg også gjort det. Problemet er nettopp at man er så hjelpeløs og må bare vente, selv om man skulle holde på å dø. Nei, jeg får ikke noe baksmell. Som sagt, jeg har ikke noe liv, har tragisk lav inntekt, så det eneste som jeg har "makt over" i livet mitt, er nettopp å greie å vite hva man skal betale i skatt av den tragiske inntekten min. Når man ellers ikke har særlig å trekke fra på skatten utover noen renter, så trenger jeg ikke en gang funksjonell hjerne for å beregne hva man skal betale så lenge man greier bare å sette inn de tragiske tallene (inntekten min) i en skattekalkulator og det greier jeg heldigvis fortsatt, så jeg vet at jeg får ingen baksmell. For jeg har hatt den samme tragiske inntekten i årevis. Man er ganske priviligert når man tror at det dreier seg bare å om se hvor mye penger man får til gode. For å gi deg et hint: Innen visse prosesser og søknader, så kreves det at det skal legges ved fersk skattemelding, blant annet på boliglån. Så man oppfordres til å vente på at skattemeldingen er klar, før man søker boliglån. Det er bare et eksempel, blant mange. Anonymkode: 4c17b...034 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #465 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Som jeg har skrevet i flere innlegg, og du har tydeligvis ikke lest dem, så er det jeg er opptatt av i år er å få skatteoppgjøret ferdig. Jeg gjentar igjen: bare ferdig og klart. Fullstendig irrelevant at jeg får et par tusenlapper tilbake. Som jeg også har skrevet, så ønsker jeg ikke å gå inn på detaljer hvorfor jeg må ha oppgjøret så raskt som mulig i år og hadde glatt betalt for raskere behandling om det var mulig. Om det var også et annet alternativ å kunne trykke på en knapp på Skatteetaten som sier: "trykk for raskere behandling i år, men du får tregere behandling de neste 5 årene", så hadde jeg også gjort det. Problemet er nettopp at man er så hjelpeløs og må bare vente, selv om man skulle holde på å dø. Nei, jeg får ikke noe baksmell. Som sagt, jeg har ikke noe liv, har tragisk lav inntekt, så det eneste som jeg har "makt over" i livet mitt, er nettopp å greie å vite hva man skal betale i skatt av den tragiske inntekten min. Når man ellers ikke har særlig å trekke fra på skatten utover noen renter, så trenger jeg ikke en gang funksjonell hjerne for å beregne hva man skal betale så lenge man greier bare å sette inn de tragiske tallene (inntekten min) i en skattekalkulator og det greier jeg heldigvis fortsatt, så jeg vet at jeg får ingen baksmell. For jeg har hatt den samme tragiske inntekten i årevis. Man er ganske priviligert når man tror at det dreier seg bare å om se hvor mye penger man får til gode. For å gi deg et hint: Innen visse prosesser og søknader, så kreves det at det skal legges ved fersk skattemelding, blant annet på boliglån. Så man oppfordres til å vente på at skattemeldingen er klar, før man søker boliglån. Det er bare et eksempel, blant mange. Anonymkode: 4c17b...034 Hva skal til for at du ønsker å gå inn på dette? Anonymkode: f1988...210
AnonymBruker Skrevet 14. mars #466 Skrevet 14. mars hvis man får noe til gode, feks 5000, går de automatisk til nedbetaling av statlig gjeld da? har noe bidragspenger jeg betaler inn til staten hver måned. Anonymkode: 5269e...047
AnonymBruker Skrevet 14. mars #467 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): hvis man får noe til gode, feks 5000, går de automatisk til nedbetaling av statlig gjeld da? har noe bidragspenger jeg betaler inn til staten hver måned. Anonymkode: 5269e...047 Jepp, blir foretatt motregning hvis du har et utestående beløp hos staten. Anonymkode: 42f77...359 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #468 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står på skatteetaten at det per 13. mars er sendt ut 2,3 m skattemeldinger. 1,3 m har ligget inn og sjekket. Anonymkode: 27b0a...fb8 2,3 millioner skattmeldinger og jeg er ikke blant dette, utrolig 🤪 Anonymkode: 10737...547 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #469 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2026 den 14.46): Jeg ler. Dere må slutte å logge inn så mange ganger at bank-ID bryter sammen.... Det er det samme hvert år. Dere kommer jo til å få skattemeldingen uansett.... Anonymkode: 648e1...4b2 Er ikke det som er problemet, folk fikk opp andre sine navn, og spørsmål om hvem de skulle inn på Anonymkode: 07186...924
AnonymBruker Skrevet 14. mars #470 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 2,3 millioner skattmeldinger og jeg er ikke blant dette, utrolig 🤪 Anonymkode: 10737...547 Synes det samme, både meg og kona har ikke fått enda. Anonymkode: 298a6...997 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #471 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som jeg har skrevet i flere innlegg, og du har tydeligvis ikke lest dem, så er det jeg er opptatt av i år er å få skatteoppgjøret ferdig. Jeg gjentar igjen: bare ferdig og klart. Fullstendig irrelevant at jeg får et par tusenlapper tilbake. Som jeg også har skrevet, så ønsker jeg ikke å gå inn på detaljer hvorfor jeg må ha oppgjøret så raskt som mulig i år og hadde glatt betalt for raskere behandling om det var mulig. Om det var også et annet alternativ å kunne trykke på en knapp på Skatteetaten som sier: "trykk for raskere behandling i år, men du får tregere behandling de neste 5 årene", så hadde jeg også gjort det. Problemet er nettopp at man er så hjelpeløs og må bare vente, selv om man skulle holde på å dø. Nei, jeg får ikke noe baksmell. Som sagt, jeg har ikke noe liv, har tragisk lav inntekt, så det eneste som jeg har "makt over" i livet mitt, er nettopp å greie å vite hva man skal betale i skatt av den tragiske inntekten min. Når man ellers ikke har særlig å trekke fra på skatten utover noen renter, så trenger jeg ikke en gang funksjonell hjerne for å beregne hva man skal betale så lenge man greier bare å sette inn de tragiske tallene (inntekten min) i en skattekalkulator og det greier jeg heldigvis fortsatt, så jeg vet at jeg får ingen baksmell. For jeg har hatt den samme tragiske inntekten i årevis. Man er ganske priviligert når man tror at det dreier seg bare å om se hvor mye penger man får til gode. For å gi deg et hint: Innen visse prosesser og søknader, så kreves det at det skal legges ved fersk skattemelding, blant annet på boliglån. Så man oppfordres til å vente på at skattemeldingen er klar, før man søker boliglån. Det er bare et eksempel, blant mange. Anonymkode: 4c17b...034 Litt merkelig å skrive så mye når du egentlig ikke vil snakke om det. Anonymkode: eeecb...775 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #472 Skrevet 14. mars Summen min har kommet opp på utbetalinger nå, så tror og håper at jeg får pengene ved første utbetaling da. Har vel vært sånn tidligere, at når det er kommet under utbetaling - så ligger det klart? Anonymkode: 82643...86e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #473 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 13.07): November? De fleste får vel i juni hvis de ikke får nå i mars/april Anonymkode: eeecb...775 Fisten for å ha alle skatteoppgjørene ferdig er vel starten av desember ja. Det er fristen for alle også selskaper mv. Men det er riktig at etaten ikke venter til det aller siste med å sende ut. Så ja. For lønnstakere og pensjonister produseres skattemeldingen fortløpende og skatteoppgjørene sendes ut fortløpende. Det må være sånn, etaten går et vanvittig trykk i form av spørsmål og andre henvendelser. Køer og svarfrister er lange nok. Det må altså kjøres ut i puljer. Anonymkode: ebceb...9a8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #474 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): 2,3 millioner skattmeldinger og jeg er ikke blant dette, utrolig 🤪 Anonymkode: 10737...547 Hvorfor er det utrolig, når det er 3 millioner igjen å sende ut? Anonymkode: a6566...ea1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #475 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det utrolig, når det er 3 millioner igjen å sende ut? Anonymkode: a6566...ea1 Derfor jeg la til det smilefjeset, litt ironisk, samtidig er 2,3 mill ganske mange så en av de burde vært til meg Anonymkode: 10737...547
AnonymBruker Skrevet 14. mars #476 Skrevet 14. mars I det minste kan det jo se ut som de er litt foran skjema hvis de har sendt ut så mange bare på en uke. Anonymkode: a6566...ea1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #477 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 0.40): Det er jo et av de dummeste økonomiske valgene du kan gjøre. Hadde du satt skattekortet ditt til f eks 10% hadde du hatt flere tusen til å investere eller hvis du ikke tørr det, hatt på høyrentekonto. Det fordrer jo at du skjønner at dette er penger du ikke skal bruke opp men det må maskinen forvente av voksne folk. Visp så hadde du hatt mange flere tusen kroner når oppgjøret kommer enn du har nå.. Anonymkode: 388a2...504 Jeg fikk omvendt. Må betale 20 k. Anonymkode: b83fe...c7b
AnonymBruker Skrevet 14. mars #478 Skrevet 14. mars Ingen som fikk smell enn meg? Anonymkode: b83fe...c7b
AnonymBruker Skrevet 14. mars #479 Skrevet 14. mars Høres jo ut som at man sitter med en svær gullgruve hvis man ikke samler opp penger til gode. Anonymkode: 5269e...047
Moira26 Skrevet 15. mars #480 Skrevet 15. mars Jeg ramlet inn i innboksen min ved en feil og der hadde jeg fått ny melding med beskjed om at skatteoppgjøret mitt var klart og den endelige summen jeg får tilbake. Den kom i går kveld. Men det står ikke noe under betalinger enda. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå