AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #441 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vet at alle prøver febrilsk å finne ut av om det er mulig å finne en slags sammenheng gjennom utsendinger av skattemeldinger og når skatteoppgjør kommer. Lurer på om det er sånn at de som får skattemelding tidlig, får også oppgjøret mellom mars og april? Og motsatt, hvis man får skattemeldingen helt sist, nemlig på mandag 30. mars, er man dermed fucked in the ass med tanke på ventetiden og må vente på skatteoppgjør frem til 30. november, rundt der ca? Anonymkode: 4c17b...034 November? De fleste får vel i juni hvis de ikke får nå i mars/april Anonymkode: eeecb...775
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #442 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): November? De fleste får vel i juni hvis de ikke får nå i mars/april Anonymkode: eeecb...775 På skatteetaten står det at skatteoppgjøret starter fra 18. mars og varer frem til 25. juni, så tar skatte-gjengen seg skikkelig Boss level sommerferie med tanke på dette frem til 12. august, så skatteoppgjøret fortsetter igjen fra 12. august etter sommeren, og kan vare hele veien til 1. desember. Det er med andre ord, det totalt syk variasjon mellom ytterkantene 18. mars, som er i midten av neste uke, og det å vente frem til 1. desember. I år jeg er spesielt sårbar og vil ikke gå inn på hvorfor jeg trenger skatteoppgjøret så fort som mulig, for jeg vet at jeg får tilbake et par tusenlapper, så det er ikke det, men jeg trenger at skatteoppgjøret skal være klar og ferdig. Bare ferdig og klar, ingenting annet, selv om jeg ikke hadde fått et par tusenlapper og hadde gått i akkurat 0 kr. Ventetiden er helt for jævlig, særlig fordi jeg har svært lite, om noe å rette på når skattemeldingen kommer i det hele tatt. Det blir å se gjennom samme dag, og sende inn samme dag som jeg får den. Anonymkode: 4c17b...034
Perine Skrevet 20 timer siden #443 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): November? De fleste får vel i juni hvis de ikke får nå i mars/april Anonymkode: eeecb...775 Behandlingstiden kommer vel mest an på om den faller ut på noen kontroller og hvor mye manuelt arbeid det medfører. Kan jo også være at en arbeidsgiver faller ut på en kontroll, og noen ansatte må sjekkes mer, om et AS har gjort endringer i sin kapital, som medfører feil hos enkeltaksjonærer osv. Så det er veldig mye som kan påvirke behandlingstiden selv om vi har de enkleste skattemeldinger og alt er riktig. De aller fleste som vet at de har penger til gode, vil jo helst ha dem i går. Ingen liker å vente.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #444 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet at alle prøver febrilsk å finne ut av om det er mulig å finne en slags sammenheng gjennom utsendinger av skattemeldinger og når skatteoppgjør kommer. Lurer på om det er sånn at de som får skattemelding tidlig, får også oppgjøret mellom mars og april? Og motsatt, hvis man får skattemeldingen helt sist, nemlig på mandag 30. mars, er man dermed fucked in the ass med tanke på ventetiden og må vente på skatteoppgjør frem til 30. november, rundt der ca? Anonymkode: 4c17b...034 Det er ingen sammenheng med når man får tilsendt skattemeldinga og når man får skatteoppgjøret, bortsett fra at du jo ikke kan få skatteoppgjøret før du har sendt den inn eller fristen er passert. Man kan i teorien allerede ha sendt den inn, men ikke få den tilbake før i november, det kommer helt an på innholdet i skattemeldinga di og hvorvidt du er i den gruppen de ser nærmere på i år. Men det er ikke mange som får den i november. De aller fleste får den før sommeren. Det eneste du kan gjøre for å få det så fort som mulig tilbake, er å sende den inn så fort du får den + sørge for at alt du legger inn er riktig. Utover det er det opp til tilfeldighetene. Anonymkode: bdc17...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #445 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet at alle prøver febrilsk å finne ut av om det er mulig å finne en slags sammenheng gjennom utsendinger av skattemeldinger og når skatteoppgjør kommer. Lurer på om det er sånn at de som får skattemelding tidlig, får også oppgjøret mellom mars og april? Og motsatt, hvis man får skattemeldingen helt sist, nemlig på mandag 30. mars, er man dermed fucked in the ass med tanke på ventetiden og må vente på skatteoppgjør frem til 30. november, rundt der ca? Anonymkode: 4c17b...034 Jeg var blant de siste som fikk skattemeldingen i fjor, men jeg fikk tilbake pengene i løpet av noen virkedager. Tror ikke det har noen sammenheng. Anonymkode: 79f99...5a1
Abra Skrevet 17 timer siden #446 Skrevet 17 timer siden Fikk skattemelding 25 mars ifjor. Og skattepengene 14mai. Fikk skattemelding idag for 2025. Spent når penga kommer da. 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #447 Skrevet 17 timer siden Sendes skattemeldingen ut på kvelden også? Eller kun dagen? Anonymkode: 03c9c...46b 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #448 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sendes skattemeldingen ut på kvelden også? Eller kun dagen? Anonymkode: 03c9c...46b Jeg fikk min rundt 17:30, e-posten hvertfall. Vet ikke når de faktisk hadde skattemeldingen klar. siden de første pengene kan komme allerede 18 mars vil det si at man kan få skatteoppgjøret allerede nå? Og så hvis man er heldig pengene på onsdag? Anonymkode: eeecb...775
Grønnsaksvaffel Skrevet 16 timer siden #449 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg fikk min rundt 17:30, e-posten hvertfall. Vet ikke når de faktisk hadde skattemeldingen klar. siden de første pengene kan komme allerede 18 mars vil det si at man kan få skatteoppgjøret allerede nå? Og så hvis man er heldig pengene på onsdag? Anonymkode: eeecb...775 Skatteoppgjøret starter 18. mars.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #450 Skrevet 12 timer siden I fjor fikk jeg og leverte skattemelding 11. mars. Melding om at skatteoppgjøret var klart 10. april. Skatt tilgode utbetalt 23. april. I år fikk jeg og leverte skattemeldingen 12. mars. Så gjenstår det bare å få melding om at skatteoppgjøret er klart, og at selve utbetalingen skjer. Håper det ikke skjer senere enn i fjor. Anonymkode: 28c73...050
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #451 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I fjor fikk jeg og leverte skattemelding 11. mars. Melding om at skatteoppgjøret var klart 10. april. Skatt tilgode utbetalt 23. april. I år fikk jeg og leverte skattemeldingen 12. mars. Så gjenstår det bare å få melding om at skatteoppgjøret er klart, og at selve utbetalingen skjer. Håper det ikke skjer senere enn i fjor. Anonymkode: 28c73...050 Er sånn det burde vært egentlig, at man får i april, hver eneste gang, da særlig for de som har ingenting å rette på skattemeldingen. Det burde ha eksistert en mulighet der man kunne betalt Skatteetaten for raskere behandling. Jeg hadde glatt betalt de ca 2.000 jeg får til gode, så tjener Skatteetaten enda mer penger på desperate folk som har sine grunner at de hater å vente på at oppgjørsdato er så "tilfeldig" og kan strekke seg helt sykt opp til 1. desember. Grei business ide som det offentlige kanskje kan innføre 😂 Betal for raskere behandling. Eller at man kan velge å ønske å få det tidligere det ene året, i bytte mot å få det seint de neste to årene. Anonymkode: 4c17b...034
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #453 Skrevet 9 timer siden 100k i baksmell. Forventet. Anonymkode: 4cc6a...a65
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #454 Skrevet 4 timer siden Jeg mottok skattemeldingen tidlig onsdag morgen. Jeg har ennå ikke mottatt melding på sms eller epost, og i dag er det lørdag. Anonymkode: 96a1c...db1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #455 Skrevet 4 timer siden Fikk akkurat som ventet. Ingen overraskelse i det hele tatt Anonymkode: dad4e...778
Shavasa Skrevet 4 timer siden #456 Skrevet 4 timer siden 80k tilbake. Har 2 jobber der den ene ikke har fast stillingsprosent. Ikke alltid så lett å beregne.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #457 Skrevet 3 timer siden Jeg var inne å endret en liten ting nå og sjekket den utbetalings siden, her om dagen sto det ingen info der men nå var tallene for 2026 dukket opp. Håper det betyr at oppgjøret kommer kjapt (etter den 18) Anonymkode: eeecb...775
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #458 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er sånn det burde vært egentlig, at man får i april, hver eneste gang, da særlig for de som har ingenting å rette på skattemeldingen. Det burde ha eksistert en mulighet der man kunne betalt Skatteetaten for raskere behandling. Jeg hadde glatt betalt de ca 2.000 jeg får til gode, så tjener Skatteetaten enda mer penger på desperate folk som har sine grunner at de hater å vente på at oppgjørsdato er så "tilfeldig" og kan strekke seg helt sykt opp til 1. desember. Grei business ide som det offentlige kanskje kan innføre 😂 Betal for raskere behandling. Eller at man kan velge å ønske å få det tidligere det ene året, i bytte mot å få det seint de neste to årene. Anonymkode: 4c17b...034 Hvis du er villig til å gi Skatteetaten det du har tilgode, hvorfor stresser du da så mye med å få bekreftelse på disse pengene? Du skal jo tydeligvis i ikke benytte disse pengene til noe spesielt. Da må det vel være revnende likegyldig om den bekreftelsen kommer i mars eller desember? Og hvordan har du eventuelt tenkt å gjøre denne betalingen om du får baksmell? Anonymkode: a20f1...06b
Grønnsaksvaffel Skrevet 3 timer siden #459 Skrevet 3 timer siden Shavasa skrev (49 minutter siden): 80k tilbake. Har 2 jobber der den ene ikke har fast stillingsprosent. Ikke alltid så lett å beregne. Så vanskelig er det ikke å beregne. Du kunne fått utbetalt neste 7000,- mer i måneden med litt innsats.
Shavasa Skrevet 3 timer siden #460 Skrevet 3 timer siden Det kunne jeg sikkert, men hadde ikke behov. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå