Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk mail i mappen «transaksjoner» klokken 11:10 med skattemeldingen. 

Anonymkode: 79f99...5a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk skattemelding i dag. Heldigvis ingen baksmell i år som i fjor!

Anonymkode: 60008...6e8

• Hjerte 1
Skrevet

Som vanlig har jeg ikke fått min enda 😂 Slår aldri feil at min er treg! Ikke noen krise sånnsett da. Jeg vet hvor mye jeg får til gode, men kunne tenke meg å få sendt den inn fortløpende. 😊

Anonymkode: f81b9...1d7

Skrevet

Jeg pleier alltid å få sist. Men nå fikk jeg den faktisk i dag!

Anonymkode: 84dd7...ae3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som vanlig har jeg ikke fått min enda 😂 Slår aldri feil at min er treg! Ikke noen krise sånnsett da. Jeg vet hvor mye jeg får til gode, men kunne tenke meg å få sendt den inn fortløpende. 😊

Anonymkode: f81b9...1d7

Det er bare andre dagen ennå, men føles jo alltid lenge når andre allerede har fått.  Før fikk vi jo samtidig, men da kollapset jo nettet når alle prøvde å logge seg på samtidig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Perine skrev (1 time siden):

Nevner ingen navn, bare generelt. Både her og i andre anonyme kommentarfelt forekommer det  latterlige diskusjoner om hvordan rikfolket  kalkulerer med gigantiske restskatter og skryter av at de er såå flinke og har kontroll, og så litt skryt av investeringer. Æsj, det lukter dritt.

Rikfolket, faktisk. Vi er mange med små inntekter som sørger for restskatt for å spe litt på økonomien med den lille avkastningen vi kan få. 

Anonymkode: a6566...ea1

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk i dag! 5000 ikke verst! :) 

Sendte den inn med en eneste gang. Tror dere at når man sender den inn innen 2 timer man fikk den, at man har større sjanse å få utbetalt? Er det offisielt en slags "1. dags utbetalingsdato", eller kan de komme når som helst?

Anonymkode: 1b0dc...352

Skrevet
Taffel skrev (3 timer siden):

Jeg fikk i går, noen tusen tilbake, etter å ha lagt inn arbeidsreise siden jeg har mer enn 27 km kjørelendge t/r, så ble det noen tusen til. Husker dere på å gjøre det? Det er ganske sleipt formulert og underkommunisert i rubrikk for minstefradrag at man har rett på det.  

Man må mer enn 36 km tur retur for å få reisefradrag.

Anonymkode: ef790...2f2

Skrevet

Jeg har fått mail i dag. 

Jeg har ikke sjekket om fradragene er riktige ennå, men skal gå gjennom dem før jeg leverer. Sånn det ser ut nå ligger jeg an til å få igjen en liten sum. Omtrent samme sum fikk jeg igjen i fjor. I 2024 hadde jeg tabellkort, og i 2025 hadde jeg prosenttrekk. 

Jeg trekker noen få hundrelapper ekstra fra lønna hver måned. Uten trekket ville jeg blitt skyldig i skatt. Summene er så små at det ikke ville blitt 100 kroner i renter, engang, så jeg tar gjerne denne usynlige "sparingen" for å være sikker på å være ajour. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg får alltid til slutt 😭😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man må mer enn 36 km tur retur for å få reisefradrag.

Anonymkode: ef790...2f2

Da har jeg lest feil, har uansett 88, så det lønner seg for meg å legge det inn. Poenget er at jeg tror en del ikke er klar over at de kan ha krav på fradrag, og det kan være verd å legge inn adressene mellom hjem og jobb for å sjekke. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Abra skrev (3 minutter siden):

Da får du bare håpe på at din ‘stålkontroll’ ikke havner i kontroll. 

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/ut-mot-skattetriks-ulovlig/84184651

Det handler om å oppgi bevisst feil opplysninger, og skattemyndighetene har ingen måte å vite hva som er bevisst, når man snakker om fiktive tall frem i tid. 

Skrevet

Jeg fikk skattemeldingen i går, faktisk. Jeg pleier å være en av de som alltid er sur fordi alle andre får før meg, og jeg må vente i "hundre" år 😛 Men i år var jeg først, og jeg fikk igjen tre tusenlapper. Helt OK!

Anonymkode: 08967...0a3

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Får man ikke pengene fortløpende sån som seneste årene ? 

Fikk forøvrig skattemeldingen i går. 2k i pluss. Hjertet hamra da jeg spådde baksmell. 

Endret av Fant80
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det handler om å oppgi bevisst feil opplysninger, og skattemyndighetene har ingen måte å vite hva som er bevisst, når man snakker om fiktive tall frem i tid. 

Mener du personen jeg siterte ikke har bevisst benyttet dette ‘sparetrikset’? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Abra skrev (Akkurat nå):

Mener du personen jeg siterte ikke har bevisst benyttet dette ‘sparetrikset’? 

Det vet jeg ingenting om, og det kan heller ikke skatteetaten vite. 

Skrevet
Taffel skrev (10 minutter siden):

Da har jeg lest feil, har uansett 88, så det lønner seg for meg å legge det inn. Poenget er at jeg tror en del ikke er klar over at de kan ha krav på fradrag, og det kan være verd å legge inn adressene mellom hjem og jobb for å sjekke. 

Som du sier det lønner seg for mange å sjekke opp det.

Ser sønnen her kunne skrive over 7980kr

Og jenta i huset 30540kr

Så for noen kan de bli litt

Anonymkode: 07186...924

• Nyttig 2
Skrevet
Fant80 skrev (5 minutter siden):

Får man ikke pengene fortløpende sån som seneste årene ? 

Fikk forøvrig zkattemeldibgen i går. 2k i pluss. Hjertet hamra da jeg spådde baksmell. 

Betales ut fortløpende,  hvis en ikke tas inn til kontroll

Anonymkode: 07186...924

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...