AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Hva er det som gjør at mange blir kalt for gamle, bitre kjerringer så fort de mener noe om oppførsel og moral. Har ikke folk i alle aldre og kjønn tanker om hva som er ok måte å oppføre seg på? Er eldre damer mer bitre enn andre? Kan ikke si at det er mitt inntrykk, da de eldre damene jeg kjenner er helt annerledes. Anonymkode: 04a29...496 3 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars Tror denne bitterheten er medfødt. Mange er misunnelige og sjalue livet ut i stedet for å vokse det fra seg i småbarnstadiet. Kjenner mange.... Anonymkode: ab94f...ec4 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars Eller at de har kommet over det å pynte på ordene. Det er mye sannhet i det som kommer fra såkalt gamle bitre kjerringer. Men for de yngre kjerringene er det sikkert ubehagelig å få upyntede sannheter. Anonymkode: 01720...188 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva er det som gjør at mange blir kalt for gamle, bitre kjerringer så fort de mener noe om oppførsel og moral. Har ikke folk i alle aldre og kjønn tanker om hva som er ok måte å oppføre seg på? Er eldre damer mer bitre enn andre? Kan ikke si at det er mitt inntrykk, da de eldre damene jeg kjenner er helt annerledes. Anonymkode: 04a29...496 Godt spørsmål. Hva regnes som «eldre»? Jeg tror at når kvinner mister hormonene østrogen og også testosteron (og progesteron) fra og med ca +/- 50 år, småskjermer det mye i hjernen og fysisk med kroppen. Hjernetåke, vanskelig for å sove, magen kan se gravid ut i 5.-6.mnd, fettet henger, metabolismen / forbrenning har gått kraftig ned, mange blir oppblåste i magen og i det hele tatt… Bitre? Nei..? 🤷♀️ Anonymkode: ae2f0...ecb 2 1
ItchyBitchySpider Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 10.44): Hva er det som gjør at mange blir kalt for gamle, bitre kjerringer så fort de mener noe om oppførsel og moral. Har ikke folk i alle aldre og kjønn tanker om hva som er ok måte å oppføre seg på? Er eldre damer mer bitre enn andre? Kan ikke si at det er mitt inntrykk, da de eldre damene jeg kjenner er helt annerledes. Anonymkode: 04a29...496 Menn projiserer bitterheten over å ikke kunne velge og vrake i spretne, vakre 18-åringer på kvinner som gir dem wake up-call. Veldig typisk, faktisk. 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars Tror det dessverre har vært veldig klassisk at man ble bitter i og på livet i løpet av sin alderdom. Kanskje ikke veldig rart med tanke på at de eldre har hatt en del andre utfordringer enn det mange av oss har hatt. Vi sitter her på KG og synser og mener om ting, de eldre opplevde ettervirkningene av krigen og vokste opp med traumatiserte foreldre og storfamilie. De aller fleste mistet noen direkte eller kjente noen som mistet noen. Alle ble rørt på en eller annen måte. Så at de ble bitre til slutt var kanskje ikke så rart. Anonymkode: d60b8...674
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 10.44): Hva er det som gjør at mange blir kalt for gamle, bitre kjerringer så fort de mener noe om oppførsel og moral. Har ikke folk i alle aldre og kjønn tanker om hva som er ok måte å oppføre seg på? Er eldre damer mer bitre enn andre? Kan ikke si at det er mitt inntrykk, da de eldre damene jeg kjenner er helt annerledes. Anonymkode: 04a29...496 Godt spørsmål. Her inne gjelder det nesten uansett tema. Det er alltid noen som må innom en tråd for å fortelle andre brukere hvor bitre og sjalu/misunnelige de er og klage på "hylekoret" i tråden. Tydelig at noen føler seg tråkket på tærne, og at det beste våpenet de har er å antyde at motdebattantene er uattraktive gamle damer som er bitre. Det er tross alt ingen som vil være gamle og bitre, så de vet jo at det svir litt, selv om man egentlig ikke føler seg truffet. Jeg har forlengst sluttet å ta sånne trollekommentarer seriøst. Folk som ikke klarer å diskutere saklig uten å kalle andre navn, gidder jeg ikke forholde meg til. Anonymkode: 2cd77...923 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars Likheten mellom gamle kjerringer og plommesyltetøy = Begge blir surere og surere, og må til slutt kasseres. Anonymkode: 49007...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #9 Skrevet 9. mars ItchyBitchySpider skrev (På 5.3.2026 den 14.40): Menn projiserer bitterheten over å ikke kunne velge og vrake i spretne, vakre 18-åringer på kvinner som gir dem wake up-call. Veldig typisk, faktisk. Hva ligger i så fall i det når kvinner kaller menn for gamle gubber? Anonymkode: 9a2a9...852
AnonymBruker Skrevet 9. mars #10 Skrevet 9. mars Bitre folk finner man i alle aldre og begge kjønn. Alderen fremhever det for noen, noen blir ekstremt utålmodige og lite sjarmerende. Men jeg synes det går motsatt også. Mange som har slitt seg ut for å tilfredsstille alle forventninger, finner seg selv midt i livet, lærer å stole mer på egne valg, skjerme seg selv og blir mer immune mot BS. De blir ofte noen skikkelig kule og rause damer med alderen, selv om noen skulle kalle de bitre fordi de ikke danser etter deres ego. Her har menopausen sin glans, for en kan undre hvorfor vi som pattedyr henger ved så mange tiår etter vi blir uproduktive fra et biologisk perspektiv. Jeg tror vi er ment for å hjelpe yngre generasjoner gjennom deres faser i livet. Hvor heldige er ikke vi som har denne bestemoren i livet, som tar seg tid, som lytter og kommer med gode råd. Med hjertevarme, humor og et perspektiv fra et langt liv. Bli den utgaven er et mål for meg når jeg kommer dit. Jeg har møtt mange av de på veien, så de finnes ❤️ Anonymkode: a80c5...ee0
ItchyBitchySpider Skrevet 16. mars #11 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2026 den 10.00): Hva ligger i så fall i det når kvinner kaller menn for gamle gubber? Anonymkode: 9a2a9...852 Vel, i forhold til en 18 år gammel jente, er en 50 år gammel mann nettopp en gammel gubbe. En gubbe er ikke en bestemt alder, det er en holdning. Jeg kjenner ungdommelige menn på 70 og gubber på 28, liksom. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå