AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Jeg ble smittet med dette viruset for nesten to år siden. Ble svært dårlig med ekstrem og hyppig oppkast, som varte lenge. I tillegg så fikk jeg høy feber og ble dehydrert. Innlagt på sykehus. Har tenkt litt i ettertid at jeg kanskje jeg ble smittet i en innsjø jeg ofte bader i om sommeren, derfor droppet jeg å bade der i fjor. Lurer litt på om jeg tar sjansen på å bade i innsjø i år. Jeg var så syk, at jeg vil unngå «unødvendige» smittekilder, som badevann. Er det noen andre som har blitt veldig dårlig flere ganger av dette viruset? Jeg trodde det helst var barn som kunne bli svært syk av rotavirus, men jeg tok tydeligvis feil. Anonymkode: 982f2...7da
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble smittet med dette viruset for nesten to år siden. Ble svært dårlig med ekstrem og hyppig oppkast, som varte lenge. I tillegg så fikk jeg høy feber og ble dehydrert. Innlagt på sykehus. Har tenkt litt i ettertid at jeg kanskje jeg ble smittet i en innsjø jeg ofte bader i om sommeren, derfor droppet jeg å bade der i fjor. Lurer litt på om jeg tar sjansen på å bade i innsjø i år. Jeg var så syk, at jeg vil unngå «unødvendige» smittekilder, som badevann. Er det noen andre som har blitt veldig dårlig flere ganger av dette viruset? Jeg trodde det helst var barn som kunne bli svært syk av rotavirus, men jeg tok tydeligvis feil. Anonymkode: 982f2...7da Så lenge det ikke er høy temperatur over lengre tid i stille vann, så er det ikke særlig smittefare. Og da ville vel fler andre også bli smittet av å bade der? Du kan kverne deg grønn på grunnen. Det er unulig å finne ut av så lang tid etter… lev livet ditt. Anonymkode: 406c2...ff4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så lenge det ikke er høy temperatur over lengre tid i stille vann, så er det ikke særlig smittefare. Og da ville vel fler andre også bli smittet av å bade der? Du kan kverne deg grønn på grunnen. Det er unulig å finne ut av så lang tid etter… lev livet ditt. Anonymkode: 406c2...ff4 Ja, jeg vet det er umulig å finne ut grunnen til jeg fikk dette viruset, og at jeg bør begynne å bade igjen når sommersesongen begynner, selv om jeg er litt engstelig. Jeg bare lurer på om det er andre som har blitt alvorlig syke av dette flere ganger, fordi jeg trodde det helst var barn som ble det, hvis de ikke er vaksinert mot viruset. Ts Anonymkode: 982f2...7da
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg vet det er umulig å finne ut grunnen til jeg fikk dette viruset, og at jeg bør begynne å bade igjen når sommersesongen begynner, selv om jeg er litt engstelig. Jeg bare lurer på om det er andre som har blitt alvorlig syke av dette flere ganger, fordi jeg trodde det helst var barn som ble det, hvis de ikke er vaksinert mot viruset. Ts Anonymkode: 982f2...7da Vi blir nok like dårlige alle sammen, men slike virus er farligst for de minste, og derfor vaksineres de mot rotavirus. Fordi det kan vaksineres mot. Og magevirus går mest mellom barn fordi de ikke har hygiene rett og slett. Men voksne blir selvsagt like dårlige de gangene vi får det. Og badevann ja, det er en klassiker. Der er det jo ikke nødvendigvis bare rotavirus å finne, det er jo de mer skumle ecolibakteriene og også parasitter... som er ganske utrivelige. Det kan jo ha forverret sykdommen din. Stillestående varmt badevann, som tjern, mindre innsjøer osv når det lenge er varmt unngår vi. Bad i havet! Egentlig skjønner jeg hvorfor barna mine foretrekker basseng. Jo mer jeg vet om disse tingene, jo mer liker jeg selv klorvann, haha. Anonymkode: 10ba2...50e
AnonymBruker Skrevet 4. mars #5 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Og badevann ja, det er en klassiker. Der er det jo ikke nødvendigvis bare rotavirus å finne, det er jo de mer skumle ecolibakteriene og også parasitter... som er ganske utrivelige. Det kan jo ha forverret sykdommen din. Stillestående varmt badevann, som tjern, mindre innsjøer osv når det lenge er varmt unngår vi. Bad i havet! Egentlig skjønner jeg hvorfor barna mine foretrekker basseng. Jo mer jeg vet om disse tingene, jo mer liker jeg selv klorvann, haha. Anonymkode: 10ba2...50e Stillestående varmt badevann er nok lurt å unngå, selv om denne opplevelsen kanskje har gjort meg for engstelig. Ja, jeg får vel begynne å bade i havet istedenfor. Når jeg var så dårlig, så insisterte mor på å hjelpe meg (før jeg ble innlagt på sykehus). Var redd for å smitte henne, men hun ble heldigvis ikke syk. Det er mulig å ha en viss immunitet mot dette viruset, hvis man har blitt smittet tidligere. Ts Anonymkode: 982f2...7da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå