Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg før jeg dør.... :grine: Jeg er så plaget av pms. Nå er det seks mnd siden jeg sluttet å amme, så nå er kroppen på full fart tilbake til helt normal igjen etter svangerskap og alt det der. Og jeg merker pms`n kommer mer og mer tilbake slik det var før.

Jeg sliter med vektøkning, sukkerhunger, konstentrasjonsvansker (utrolig fustrerende ettersom jeg prøver å studere) agressjon, det føles som jeg har en stram fiolinstreng fra hodet og ned i magen. Den står i spenn og dirrer og gjør at jeg glefser etter alt og alle. Jeg tåler IKKE NOE. Jeg blir deprimert, føler meg oppblåst og ekkel. Klærne sitter ikke på meg. Håret detter sammen, kviser popper frem.

Jeg har kort syklus, 21 dager. Så det føles som jeg bare har fire dager pr mnd hvor jeg er meg. Normal pen og blid. Jeg trener ukentlig, passer på å ikke få i meg for mye dritt, sover greit. Men det nytter ikke. Jeg begynner å bli desperat. Dette går ut over livskvaliteten min!

Jeg tenker på prevansjon som stopper mensen helt? Finnes det? Og virker det? Andre alternativer? Gudbedre jeg kan ikke drive på å produsere unger for å holde menstruasjonsplagene i sjakk :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Oii,oii, dette kunne jeg skrevet selv. Akkurat sånn er det med meg også.

Jeg har ingen råd egentlig da.. Bare at jeg har lest om femina el hva det heter. Fåes kjøpt i helsekost butikker. Har paner om å prøve det. Før hele samboerskapet ryker til helvete.

Jeg er ikke lett og leve sammen med siden følelsene fyker fra latter til strigråt på et 1\2 minutt.. Jeg kjefter, orker ikke at han tar på meg, er depremert og trøtt. Han aner ikke hvor han har meg, det vet jeg jo ikke selv en gang.

Skrevet

Ja det er mange som sliter, og jeg synes det er ganske utrolig at det ikke er flere svar og bedre løsninger innen medisinen enn det som er. Jeg føler at legen ikke tar disse plagene alvorlig! Mannen min er veldig god, men jeg føler på at barna får mye unødvendig pes på grunn av dette. Og så har jeg samvittighetskvaler av en annen verden i tillegg. Jeg er skikkelig sliten.

Har forsøkt nattlysolje, rosenrot, akupunktur, homeopat og alt mulig. Jeg har til og med vært inne på rosenterapi og healing. Men ikke noe virker på dette høyst fysiske hormonelle problemet.

Og så ser jeg for meg helvete når jeg kommer i overgangsalderen i tillegg....hetetokter... :grine::grine::grine:

Skrevet

Jeg tenker på prevansjon som stopper mensen helt? Finnes det? Og virker det? Andre alternativer? Gudbedre jeg kan ikke drive på å produsere unger for å holde menstruasjonsplagene i sjakk  :overrasket:

Hormonspiral?

Skrevet
Hormonspiral?

Den har jeg også forsøkt. TO ganger. Samme resultat, jeg ble ti ganger verre og mistet ikke mensen. Slik alle andre gjorde.... :sur:

Gjest Gjest
Skrevet
Linfrøolje fungerer for meg.

Drikker du det da.. hvor mye.. Kjøpes på apotek eller helsekost..

Hva er det som gjør at det virker a?

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøper det litt her og der, men enten helsekost eller litt velassorterte butikker.

Tar ca en spiseskje daglig, helst hele måneden, men det blir ofte til at jeg slurver såpass at jeg ikke husker det før PMS trollet dukker opp. Men har jeg glemt det, så er det å ta 2-3 spiseskjeer nærmest på styrten, og håpe på det hjelper. Andre kan trenge større doser, prøv deg frem og se hva som virker. For meg virker det ganske umiddelbart, men jeg tror egentlig det er placebo. Men hva betyr det når jeg kan gå fra å være helt hysterisk oppløst i gråt til å være nærmest normal på et par timer? Da gir jeg pokker i om det er placebo eller ei :ler:

Vet ikke helt hvorfor det virker, men jeg har hørt noe om at det er enkelte omega 3 fettsyrer i det som gjør at kroppen stabiliserer seg.

Skader ikke å prøve, sunt er det uansett, og en flaske som varer i et par uker koster ikke mer enn ca 50 kr. Verste med det er at det smaker ikke særlig bra om du drikker det rent, men på salat eller ris er det faktisk godt. Men om du ikke spiser noe det passer til å tømme det over så går det alltids greit med først en skje olje, og så en brødskive eller litt jus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...