AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jeg har en jente som snart har bursdag, de er 7 jenter i klassen. Hun vil bare invitere 4 av de (rush bursdag), hun skal invitere 2 jenter fra parallell klassen også. Den klassen hun er i nå, har hun hatt i 1,5 år, de er slått sammen med annen skole. De 2 hun ikke vil invitere er noen hun aldri har vært noe med, og som til tider har vært litt slem med hun. Så er det innafor å utelate 2 stk fra klassen? Anonymkode: 87b2f...0b8
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Nei. Hadde du invitert 2 av 7 hadde det vært greit, ikke når du utelater 2 av 7. Anonymkode: 3147b...f43 6 6
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Nei, selvfølgelig er det ikke greit. Inviter 1 eller 2 og utelat resten, det er ok. Men ikke omvendt. Anonymkode: 928ee...fda 2 2
Me for life Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Overhode ikke innenfor. Inviter gjerne to fra parallell klassen, men inviter de to siste i egen klasse også. Her må du som foreldre være et godt eksempel og vise henne hva som er rett! 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Du lurer på om det er greit å ekskludere to syvåringer fra en bursdag? 🫣😅🙈 Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Altså… Anonymkode: 7d1fa...dca 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Det er snakk om 12 åringer. De fleste på trinnet feirer med bare noen venner, siden de er blitt satt sammen med 2 andre klasser, de inviterer de som de faktisk er med. Om mitt barn skal invitere de 2 andre fra klassen, kan hun ikke invitere de to andre venninnene, er ikke plass i bilene da. TS Anonymkode: 87b2f...0b8
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er snakk om 12 åringer. De fleste på trinnet feirer med bare noen venner, siden de er blitt satt sammen med 2 andre klasser, de inviterer de som de faktisk er med. Om mitt barn skal invitere de 2 andre fra klassen, kan hun ikke invitere de to andre venninnene, er ikke plass i bilene da. TS Anonymkode: 87b2f...0b8 Da dropper dere de to i den andre klassen eller går sammen med en av de andre foreldrene og kjører to biler. Man utelater ikke kun to i en klasse uansett. Anonymkode: f7723...707 4 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er snakk om 12 åringer. De fleste på trinnet feirer med bare noen venner, siden de er blitt satt sammen med 2 andre klasser, de inviterer de som de faktisk er med. Om mitt barn skal invitere de 2 andre fra klassen, kan hun ikke invitere de to andre venninnene, er ikke plass i bilene da. TS Anonymkode: 87b2f...0b8 Det er det samme hvor gamle de er, å utelate to fra en klasse er svært umusikalsk, og du vil framstå som den kjipe moren med ditto datter. Anonymkode: 3147b...f43 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Inviterer man noen, inviterer man mindretallet , ikke flertallet. Veldig ugreit å sette igjen to. Anonymkode: 7125c...1da 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er snakk om 12 åringer. De fleste på trinnet feirer med bare noen venner, siden de er blitt satt sammen med 2 andre klasser, de inviterer de som de faktisk er med. Om mitt barn skal invitere de 2 andre fra klassen, kan hun ikke invitere de to andre venninnene, er ikke plass i bilene da. TS Anonymkode: 87b2f...0b8 Uavhengig om de er 7, 12 eller 16.. man utelater ikke to stk. Anonymkode: 7ed2c...085 5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Jeg er en som har blitt utelatt fra bursdager og slikt! Syns det burde være ren jentebursdag med de fra klassen. Også kan man invitere de andre hjem til seg og ha en jentekveld. men blir ikke barna levert i bursdagen av foreldrene når det er slikt opplegg? 👀 Anonymkode: 2b599...00f
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Det er overhodet ikke greit. Man finner løsning på kjøringen, det fremstår bare som en dårlig unnskyldning at det ikke bli plass i bilen. Anonymkode: 4a1a8...e90 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Selvsagt er det ikke greit. Men det vet du selv også. Anonymkode: 4b4b0...eb0
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er snakk om 12 åringer. De fleste på trinnet feirer med bare noen venner, siden de er blitt satt sammen med 2 andre klasser, de inviterer de som de faktisk er med. Om mitt barn skal invitere de 2 andre fra klassen, kan hun ikke invitere de to andre venninnene, er ikke plass i bilene da. TS Anonymkode: 87b2f...0b8 Du trenger ikke tilby kjøring for alle. Her er det vanlig å be alle (i alle fall på barneskolen) og at foreldrene kjører og leverer barna til rush/evt avtaler samkjøring seg i mellom. Du kan jo tilby kjøring til barnes bestevenner. 💕 Anonymkode: fa64e...1cd
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig er ikke det greit. Det vet du selv, ellers hadde du ikke spurt. Anonymkode: 0a9d9...39d 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en jente som snart har bursdag, de er 7 jenter i klassen. Hun vil bare invitere 4 av de (rush bursdag), hun skal invitere 2 jenter fra parallell klassen også. Den klassen hun er i nå, har hun hatt i 1,5 år, de er slått sammen med annen skole. De 2 hun ikke vil invitere er noen hun aldri har vært noe med, og som til tider har vært litt slem med hun. Så er det innafor å utelate 2 stk fra klassen? Anonymkode: 87b2f...0b8 Nei det er ikke innafor, det kalles utestenging. Kanskje du skal forklare om utestenging til barnet. Hva om de to plutselig inviterer alle uten om henne siden hun ikke har bedt de? Så snakker de om det dagen etterpå å hun er den eneste som ikke er inkludert. Anonymkode: d4a62...7d1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du lurer på om det er greit å ekskludere to syvåringer fra en bursdag? 🫣😅🙈 Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Altså… Anonymkode: 7d1fa...dca Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når leseforståelse er så lav. Det står ingenting i hovedinnlegget om alder. Anonymkode: 93c68...607
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Det er jobbfest for alle kollegaene dine bortsett fra deg og en til. Men det går vel fint, det? Anonymkode: 74a15...499 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er snakk om 12 åringer. De fleste på trinnet feirer med bare noen venner, siden de er blitt satt sammen med 2 andre klasser, de inviterer de som de faktisk er med. Om mitt barn skal invitere de 2 andre fra klassen, kan hun ikke invitere de to andre venninnene, er ikke plass i bilene da. TS Anonymkode: 87b2f...0b8 Tenker du kan gjøre det slik de andre gjør det. Hvis det er vanlig at man kun feirer med noen venner og ikke hele klassen, så må jo det være greit. Om det i tillegg er snakk om to jenter som ikke er noe greie mot din datter blir det enda mer greit å utelate de. 12-åringer er ikke 7-åringer. I den alderen er de store nok til å bli konfrontert med at dårlig oppførsel mot andre har den konsekvensen at de kan bli valgt bort. Hvor mange voksne gidder å feire dagen sin sammen med noen de ikke liker? Anonymkode: 93c68...607 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er snakk om 12 åringer. De fleste på trinnet feirer med bare noen venner, siden de er blitt satt sammen med 2 andre klasser, de inviterer de som de faktisk er med. Om mitt barn skal invitere de 2 andre fra klassen, kan hun ikke invitere de to andre venninnene, er ikke plass i bilene da. TS Anonymkode: 87b2f...0b8 Jeg ser ikke problemet. Kan dere ikke bare be om at noen av foreldrene til de inviterte jentene kjører/henter? Pleier i alle fall vi å gjøre. Det har alltid løst seg fint. Høres mer ut som at dere ikke har så veldig lyst til å inkludere akkurat de to jentene. Vær et godt forbilde, alt som trengs er jo en ekstra sjåfør.. Anonymkode: 7d1fa...dca 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå