AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Skulle lage cookies. På bildet er de lyse, mine ble brune, ikke gylne, men brune. De ble også mer kakekonsistens, ikke myke og seige som cookies skal være. Fulgte oppskriften til en prikk. Hva kan ha gått galt? Her er oppskriften jeg fulgte. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/chocolate-chip-cookies Anonymkode: 232da...b8f
Misanthropis Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars Disse har jeg laget med helle flere ganger, så vil tro noe så enkelt som at du har stekt de for lenge. Når jwg prøver ut nye oppskrifter så steker jeg en og en cookie, for å se og smake og gjøre justeringer underveis. hva slags brunt sukker bruker du? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars Misanthropis skrev (2 timer siden): Disse har jeg laget med helle flere ganger, så vil tro noe så enkelt som at du har stekt de for lenge. Når jwg prøver ut nye oppskrifter så steker jeg en og en cookie, for å se og smake og gjøre justeringer underveis. hva slags brunt sukker bruker du? Jeg tror absolutt ikke at jeg stekte de for lenge. De er også veldig tykke. Hevet til å bli tykke med kakekonsistens. jeg brukte vanlig brunt sukker, kjøpt på rema 1000. Anonymkode: 232da...b8f
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Skrevet 4. mars Misanthropis skrev (10 timer siden): Disse har jeg laget med helle flere ganger, så vil tro noe så enkelt som at du har stekt de for lenge. Når jwg prøver ut nye oppskrifter så steker jeg en og en cookie, for å se og smake og gjøre justeringer underveis. hva slags brunt sukker bruker du? Er det en spesiell type brunt sukker du anbefaler til slike cookies?☺️ Anonymkode: 64bb1...444
AnonymBruker Skrevet 4. mars #5 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skulle lage cookies. På bildet er de lyse, mine ble brune, ikke gylne, men brune. De ble også mer kakekonsistens, ikke myke og seige som cookies skal være. Fulgte oppskriften til en prikk. Hva kan ha gått galt? Her er oppskriften jeg fulgte. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/chocolate-chip-cookies Anonymkode: 232da...b8f Prøv å sikt melet og ta de ut før du vanligvis ville gjort, kan hende din ovn steker litt hardere på sånt, min stekeovn brenner cookies om jeg ikke tar de ut rundt 5 min før tiden, men er god på alt annet. Anonymkode: 7acf5...f6d 1 1
Misanthropis Skrevet 4. mars #6 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er det en spesiell type brunt sukker du anbefaler til slike cookies?☺️ Anonymkode: 64bb1...444 Jeg liker Best å bruke muscavadosukker, og bruker da å bytte 50% av det hvite sukkeret i oppskriften, med det i tillegg.. slik at 75% av sukkeret er muscavadosukker. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars Er det sjokoladen som har smeltet? Anonymkode: 1f733...371
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars For mye natron kanskje? Kan også hende du mikset for lenge. Anonymkode: 8f415...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars for høy tempratur, stekt for lenge, ikke laget det som en rund ball Anonymkode: 7e064...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 7.39): Skulle lage cookies. På bildet er de lyse, mine ble brune, ikke gylne, men brune. De ble også mer kakekonsistens, ikke myke og seige som cookies skal være. Fulgte oppskriften til en prikk. Hva kan ha gått galt? Her er oppskriften jeg fulgte. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/chocolate-chip-cookies Anonymkode: 232da...b8f Prøv en annen oppskrift. Mange av oppskriftene fra den nettsiden er mildt sagt _umulige_ Anonymkode: 9fbf0...3a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prøv en annen oppskrift. Mange av oppskriftene fra den nettsiden er mildt sagt _umulige_ Anonymkode: 9fbf0...3a9 Jeg har lagd disse cookiesene flere ganger, og det har bare vært suksess. Så jeg skjønner ikke hva ts har gjort feil. Anonymkode: 1f733...371
Snabeltann Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars Jeg bruker alltid denne, idiotsikker. Ta ut etter tiden i oppskriften selv om de er myke. Seigner og stivner i avkjølingen. https://bremykt.no/oppskrifter/cookies/seige-amerikanske-cookies
AnonymBruker Skrevet 6. mars #13 Skrevet 6. mars Kaker, gjærbakst og ulike typer småkaker kan bli ulike i ulike stekeovner. Veldig trøttendes, men du må bli kjent med din ovn og prøve deg frem med steketiden og temperatur. Av samme grunn ser man ofte ulik steketid og temperatur i ulike oppskrifter av samme kake/småkaker. Når mine småkaker har fått slik konsistens som du beskriver har jeg gjerne bommet litt med melet (bittelitt for mye), samt litt for mye eller for lite smør. Det skal ikke mange gram til i avvik før konsistensen blir feil. Størrelsen på eggene kan også være avgjørende. Det burde stå om det skal være små/mellom eller store egg i oppskriften. For mye egg kan være med å lage kakekonsistens. Røren skal heller ikke vispes for lenge, da ‘sprekker’ den som de sier på bakrspråket. Det er lett gjort og vispe for mye med kjøkkenmaskin. Anonymkode: 7e5c1...c39 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå