Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nylig fikk jeg en ny kollega på jobben, og vi kom i snakk, han er en person som vet mye om alt og alle på godt å vondt. Da jeg fortalte hvem jeg er sammen med spurte han meg om jeg visste om det ble gjort en farskapstest den gangen hun ble gravid med mannen min. Jeg sa at det aner jeg ingenting om. Han fortalte meg da at det gikk et rykte om at hun hadde vært utro når hun ble gravid, dette var det få som visste om og grunnen for at han visste det var fordi det var med hans bestekompis, han hadde lovet å ikke si noe, og har ikke sagt noe til noen før nå til meg da vi har blitt såpass gode venner og han følte han kunne si det.

Den nye kollegaen din høres ut som en skikkelig sladrehank og dårlig venn.

Basert på det du skriver er dette en av deres tidligste samtaler. Dere kan umulig ha rukket å blitt særlig nære og godt kjent, når han var ny på jobben og nylig begynt da dere hadde denne samtalen. Og allerede i denne bli kjent-fasen er det naturlig for ham å plapre ut med sin bestevenns største og mest sårbare hemmelighet til et nytt bekjentskap på jobb?!?

Han høres helt skjødeløs ut, og en man overhodet ikke kan dele hemmeligheter eller sine dype/innerste tanker med.

Jeg ville aldri stolt på denne kollegaen eller oppmuntret til sladderet hans ved å lytte til ham. En slik person kan du ikke stole på, og hvert fall ikke fortelle ting. Han er nok typen som er god venn med veldig mange, bare for å få tilgang på juicy info han kan sladre med.

Anonymkode: 98c1b...025

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den nye kollegaen din høres ut som en skikkelig sladrehank og dårlig venn.

Basert på det du skriver er dette en av deres tidligste samtaler. Dere kan umulig ha rukket å blitt særlig nære og godt kjent, når han var ny på jobben og nylig begynt da dere hadde denne samtalen. Og allerede i denne bli kjent-fasen er det naturlig for ham å plapre ut med sin bestevenns største og mest sårbare hemmelighet til et nytt bekjentskap på jobb?!?

Han høres helt skjødeløs ut, og en man overhodet ikke kan dele hemmeligheter eller sine dype/innerste tanker med.

Jeg ville aldri stolt på denne kollegaen eller oppmuntret til sladderet hans ved å lytte til ham. En slik person kan du ikke stole på, og hvert fall ikke fortelle ting. Han er nok typen som er god venn med veldig mange, bare for å få tilgang på juicy info han kan sladre med.

Evt troller ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Hva da tenker du på? HVORFOR bør barnet vite at hans far kanskje ikke er hans far?

Jeg sier barnet må få vite det HVIS opplysningene stemmer. Selve prosessen dit trenger han ikke inkluderes i. Barn bør ha rett til å vite sitt biologiske opphav. 

Jeg kjenner flere som fant ut at de var adopterte i voksen alder. En fikk vite det da hun begynte på skolen og de andre barna fortalte det. «Lausunger» som først fikk vite hvem deres far var etter hans død. Viktigere å beskytte de voksne, sant? 

Det de alle sier er at de skulle ønske de visste dette før. At foreldrene selv hadde fortalt det. De føler seg sveket og forrådt, for tydelegvis er det mange rundt som har visst, men tiet. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så ondskapsfulle mot barn. 

Anonymkode: 1d5ae...231

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Nordlending90 skrev (1 time siden):

Spesielt overraskende er det hvor mange som mener at han ikke bør få vite om barnet faktisk er hans eller ikke. Dersom det skulle vise seg at han ikke er faren, er det ikke et eventuelt DNA-svar som skaper dårlig stemning. Det er morens valg om å bevisst holde tilbake sannheten.

Å kjenne sitt biologiske opphav handler heller ikke bare om følelser. Det handler også om genetikk, arvelige sykdommer og medisinsk historie som kan ha betydning for barnet senere i livet. Åpenhet om biologisk opphav er derfor ikke bare et spørsmål om relasjoner, men også om helse og fakta.

Men seriøst det skal tas farsskspstest basert på rykter og sladder?

Anonymkode: 0bd86...370

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ta test. En kamerat betalte bidrag i 14 år. Da han skulle lage barn med ny partner fant dem ut at han var født steril.

Etter mye om og men fikk han tilbakebetalt mesteparten av Nav.

Anonymkode: d72f2...38c

Drit i ungen likdom. Alt som betydde noe var penger?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo som fant ut at han ikke var faren. Mor ble narkoman, og det var i forbindelse med at hun forlot landet at dette kom fram. Hun flyttet til et annet land, tok barnet med seg. Vel, han var jo får uansett. Så han dro etter, fikk med seg barnet hjem, og har vært alenefar helt til moren kom seg hjem igjen til Norge, ble avruset og ville ha barnet litt.

Det er ikke slik med er så stort barn og at far ikke er far uansett, hvis dette er en ordentlig mann. Han er far uansett. Men selvsagt er det et slag i magen, noe å fordøye, og noe barnet kanskje har rett til å vite. Engang..

Men ja...det kan føre til mye styr og sammenbrudd. Jeg hadde tatt den samtalen like etter at barnet dro til mor, med laaaang tid til å komme seg. Og det kan jo være at han har hørt rykter selv.

Minefelt ja. Ungene er de kjæreste vi har. Han er jo fryktelig sårbar her i alder. Så dette må behandles som rykter og med finesse. 

Anonymkode: 2c406...ad6

• Liker 1
Skrevet
Biloba skrev (11 timer siden):

Dette forteller man til sin partner, man samarbeider ikke om å holde det skjult for ham. Det er hans ansvar hvordan han velger å forholde seg, om han vil undersøke saken eller la det ligge. 

Dette. Fortell om samtalen du hadde med kollegaen, men legg det fram forsiktig og uten å "krydre" med dine egne meninger. Så lar du mannen din avgjøre hva han vil gjøre. Ikke kom med din mening med mindre han ber om den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (42 minutter siden):

Evt troller ts

Ja, jeg tipper troll.

Men om dette er sant, har kollegaen allerede fylt på sladrekontoen med informasjon om at det ikke ble tatt farskapstest. Verdifullt som grunnlag for spekulasjoner og ytterligere sladder, samt at sladrehanken selv høyner sin sladrestatus med enda en "sikker kilde".

Skrevet
Biloba skrev (3 timer siden):

Han vet jo ikke at det er sterke indisier på at han har blitt løyet til og svindlet. 

Han har stolt på henne, og barnet ligner ham. 

Nei. Det er det som er problemet. TS skriver at gutten er en tro kopi av kompisen til kjæresten.

AnonymBruker
Skrevet
911 skrev (49 minutter siden):

Nei. Det er det som er problemet. TS skriver at gutten er en tro kopi av kompisen til kjæresten.

Leste det motsatt. Som at barnet ligner mannen til ts.. 

Anonymkode: 4fe57...1f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, er han ikke biologisk far kan temaet arv og særkullsbarn endres.

Anonymkode: 64e52...a1b

Men på papir hos NAV/ Skatteetaten etc ståt vel far sitt navn nå( altså han som har vært far i 11 år) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Leste det motsatt. Som at barnet ligner mannen til ts.. 

Anonymkode: 4fe57...1f5

Barnet ligner mannen til TS, men ligner ENDA MER på denne påståtte faren, skriver TS.

Jeg tror TS burde ta det opp med mannen sin, men ikke med det å kreve en farskapstest som innfallsvinkel.

Heller noe i retning av: "Jeg jobber sammen med noen som er en skikkelig sladrekjerring av den verste sorten, og han går rundt og sier at "Per" ikke er sønnen din, men at "Anne" var utro da "Per" ble  unnfanget. Tenkte jeg burde fortelle deg om det, for det er aldri behagelig at folk går og snakker bak ryggen på deg."

Og så dropper du hele saken etter det. Om mannen finner ut at han bør gå videre til farskapstest bør komme på HANS initiativ. 

• Liker 4
Skrevet
911 skrev (1 time siden):

Hun skriver at han ligner hennes samboer, men når hun ser foto av alternativ far er han "kopi". Det er et betydelig indisium på at den andre er faren, når han har tilstått forholdet, hvis det stemmer. 

Poenget mitt var at den opplevde likheten til gutten sikkert lar samboer være i god tro. 

Skrevet
Beloved skrev (32 minutter siden):

Barnet ligner mannen til TS, men ligner ENDA MER på denne påståtte faren, skriver TS.

Jeg tror TS burde ta det opp med mannen sin, men ikke med det å kreve en farskapstest som innfallsvinkel.

Heller noe i retning av: "Jeg jobber sammen med noen som er en skikkelig sladrekjerring av den verste sorten, og han går rundt og sier at "Per" ikke er sønnen din, men at "Anne" var utro da "Per" ble  unnfanget. Tenkte jeg burde fortelle deg om det, for det er aldri behagelig at folk går og snakker bak ryggen på deg."

Og så dropper du hele saken etter det. Om mannen finner ut at han bør gå videre til farskapstest bør komme på HANS initiativ. 

Hv m som ligner hvem er øyet som ser. Og hun tror hun ser likhet pga det hun har fått høre. Betyr ingenting 

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Hv m som ligner hvem er øyet som ser. Og hun tror hun ser likhet pga det hun har fått høre. Betyr ingenting 

Enig i det, bare oppsummerte hva TS hadde skrevet om saken. Og barn trenger ikke å ligne på verken far eller mor uten at det har vært utroskap i bildet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tull. For en 11-åring er en pappa den som gir omsorg. Biologi betyr ikke noe for han.

Anonymkode: c7acf...504

Han er ikke 11 for alltid

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fortalt mannen, og foreslått dna-test. Dette skjedde i bygda mi, gutten var 12 når faren og kjæresten tok dna-test av far og sønn. Viste seg at det var en annen pappa. Denne sønnen var kjempelik far, trodde alle helt til biofar ble avslørt. Sårt for alle parter, og mye sinne mot mor som visste at hun hadde vært med flere i samme periode. Sønnen er nå voksen og har kontakt med både pappa og biofar med familier. 

Anonymkode: 9457c...8dc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle barn har rett på få hvite hvem sine foreldre er.Eksen min hadde også oppdratt et barn som ikke var han sitt,men dem holdt det hemmlig til han han var 18år,da han skulle få arv av sin biologiske far.Han tok det ikke så lett,men går bedre nå.Så syntes både din mann og dette barnet bør få vite sannheten.

Anonymkode: 7323c...9bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle barn har rett på få hvite hvem sine foreldre er.Eksen min hadde også oppdratt et barn som ikke var han sitt,men dem holdt det hemmlig til han han var 18år,da han skulle få arv av sin biologiske far.Han tok det ikke så lett,men går bedre nå.Så syntes både din mann og dette barnet bør få vite sannheten.

Anonymkode: 7323c...9bc

Ts vet bare sladder og rykter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...