AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Skrevet 3. mars Hei! Jeg og mannen har vært sammen en del år nå, han har en sønn fra før av på snart 11 år. Hun han har barnet sammen med har et veldig rykte for å ha vært utro, hun har gjort masse forskjellige ting som å selge seg for sex, tilby nakenbilder på onlyfans, og mye annet rart. Jeg er tilflytter i byen og har hørt mye om henne fra kollegaer, venner og tilfeldige når vi har vært på fest, mannen min hater å snakke om henne noe som er forståelig. Nylig fikk jeg en ny kollega på jobben, og vi kom i snakk, han er en person som vet mye om alt og alle på godt å vondt. Da jeg fortalte hvem jeg er sammen med spurte han meg om jeg visste om det ble gjort en farskapstest den gangen hun ble gravid med mannen min. Jeg sa at det aner jeg ingenting om. Han fortalte meg da at det gikk et rykte om at hun hadde vært utro når hun ble gravid, dette var det få som visste om og grunnen for at han visste det var fordi det var med hans bestekompis, han hadde lovet å ikke si noe, og har ikke sagt noe til noen før nå til meg da vi har blitt såpass gode venner og han følte han kunne si det. Jeg har alltid tenkt at sønnen og mannen min ligner utrolig mye, når han viste meg bilde av kompisen sin fikk jeg hakeslepp! Jeg tenkte «det går ikke ann! Dette er jo en kopi av sønnen!». Når kompisen hans fant ut at hun var gravid hadde han fått helt panikk, han var livredd for at det var hans, men han spurte aldri, men han jeg jobber med sier han nevner det innimellom. Jeg fikk helt sjokk og nå er jeg så nysgjerrig! Kan det være at sønnen ikke er hans? Hva gjør jeg burde jeg ta det opp med mannen min? Hvordan ta det opp? Bør jeg la det ligge? Dette er jo informasjon som er veldig viktig! Samtidig vil jeg jo ikke ødelegge noe eller stelle i stand noe leven uten om jeg vet at det er «hold» i historien… Anonymkode: 132f5...5a6 1
mommyaka Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars La de ligge, han har vært pappa i 11 år. Sp lenge det ikke er snakk om viktig opplysning i forhold til sykdommer etc vil ikke dette forandre noe nå 11 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #3 Skrevet 3. mars Jeg ville informert samboer om samtalen. Tenkt litt over måten du legger det frem. Ikke riktig å skjule denne samtalen for samboer eller å få det til å virke som du har lett etter info om hans sønn og tidligere forhold. Anonymkode: cb2d0...749 7 2 6
911 Skrevet 3. mars #4 Skrevet 3. mars Hadde jeg fått slik informasjon hadde jeg tatt farskapstest asap, men aldri informert gutten. Tror en slik info ville "knust" han. Men dette har en økonomisk side. Om han ikke er biologisk far slipper han 6-7 år med bidrag og kanskje få en erstatning. Samboeren din vil for alltid være pappa for gutten, men når han er gammel nok bør han få vite dette. Han kan jo risikere å bli kjæreste med sin halvsøster. Vær forsiktig med måten du spør på slik at du ikke støter han fra deg. Kanskje han ikke vil vite dette. 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Skrevet 3. mars Jeg tenker dette er et minefelt og at du skal trå forsiktig. Hvordan vil dette påvirke forholdet mellom far og sønn om det kommer frem at en annen er biologisk far? Egentlig synes jeg det er en ordentlig suppe og ville holdt meg langt unna disse menneskene. Anonymkode: 05aa9...8f9 4 1
911 Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker dette er et minefelt og at du skal trå forsiktig. Hvordan vil dette påvirke forholdet mellom far og sønn om det kommer frem at en annen er biologisk far? Egentlig synes jeg det er en ordentlig suppe og ville holdt meg langt unna disse menneskene. Anonymkode: 05aa9...8f9 Derfor jeg mener at gutten ikke må bli skadelidende. Samboeren vil fortsatt være "pappa" for han. Anbefaler du TS til å holde seg unna kjæresten? Det er jo ikke hans feil at tidligere kjæreste lå rundt og det var sikkert grunnen til at det ble brudd. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars 911 skrev (4 minutter siden): Derfor jeg mener at gutten ikke må bli skadelidende. Samboeren vil fortsatt være "pappa" for han. Anbefaler du TS til å holde seg unna kjæresten? Det er jo ikke hans feil at tidligere kjæreste lå rundt og det var sikkert grunnen til at det ble brudd. Det var definitivt grunnen for at det ble brudd… mannen min er en veldig fornuftig mann og de hadde et veldig kort forhold før hun ble gravid, han hadde tenkt å gjøre det slutt med henne også ble hun gravid… han var veldig ung da det skjedde (19), han ble i forholdet med henne en stund pga barnet, og det var han som gjorde alt av oppgaver, mens hun var ute på fest og vift… jeg vil jo absolutt ikke ødelegge en relasjon og kjente jeg ble kvalm og uvel av å sitte på denne informasjonen uten å si noe, samtidig som jeg er utrolig glad i gutten og vil overhodet ikke at forholdet deres skal ødelegges eller mitt forhold til mannen min da det kan oppfattes veldig rart at jeg plutselig kommer med dette… men det er ubehagelig å vite dette uten å gjøre noe… men kanskje det er best å la det ligge… men hva hvis denne informasjonen kommer frem senere og det viser seg at jeg har visst dette hele tiden… vi har en veldig god kommunikasjon og ingen hemmeligheter for hverandre, så dette er ubehagelig… Anonymkode: 132f5...5a6 1 4
mommyaka Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var definitivt grunnen for at det ble brudd… mannen min er en veldig fornuftig mann og de hadde et veldig kort forhold før hun ble gravid, han hadde tenkt å gjøre det slutt med henne også ble hun gravid… han var veldig ung da det skjedde (19), han ble i forholdet med henne en stund pga barnet, og det var han som gjorde alt av oppgaver, mens hun var ute på fest og vift… jeg vil jo absolutt ikke ødelegge en relasjon og kjente jeg ble kvalm og uvel av å sitte på denne informasjonen uten å si noe, samtidig som jeg er utrolig glad i gutten og vil overhodet ikke at forholdet deres skal ødelegges eller mitt forhold til mannen min da det kan oppfattes veldig rart at jeg plutselig kommer med dette… men det er ubehagelig å vite dette uten å gjøre noe… men kanskje det er best å la det ligge… men hva hvis denne informasjonen kommer frem senere og det viser seg at jeg har visst dette hele tiden… vi har en veldig god kommunikasjon og ingen hemmeligheter for hverandre, så dette er ubehagelig… Anonymkode: 132f5...5a6 Ok la oss lage en historie der du forteller han Hva vil bli anderledes? Vil ha slutte å betalte noe? Vil ha føle noe anderledes for sønnen sin? Kan han bli sur på hans mor? Vil han få noe ut av det? Eller at DU vil ha dårlig samvittighet? 2 1
Biloba Skrevet 3. mars #9 Skrevet 3. mars Dette forteller man til sin partner, man samarbeider ikke om å holde det skjult for ham. Det er hans ansvar hvordan han velger å forholde seg, om han vil undersøke saken eller la det ligge. 8 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars Du må si dette til mannen din. Hvis ikke kan det ødelegge tilliten mellom dere. Anonymkode: 48b5f...547 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Skrevet 4. mars Dette er nok mannen din klar over for lenge siden. Men valgt å elske sønnen sin og overse ryktene. Sier du noe og ting stemmer så er ditt forhold ødelagt uansett tenker jeg. Jeg kunne aldri fortsatt et forhold til en person som ga informasjon (selv kjent informasjon) som kunne knuse mitt forhold til mitt barn. Ødelegge det båndet og den relasjonen. Så her burde du trå varsomt. For du vil lage dype sår. Anonymkode: ad2f2...843 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Skrevet 4. mars Tenker at dette er en voksen mann og det er hans greie, hans forhold og hans barn. Om han vil ta test så regner jeg med at det er noe han må finne ut av selv og om han har, og fortsatt, aksepterer at det er hans sønn, uten å ta test, så er det hans valg. Jeg hadde holdt meg LAAAAAAANGT unna dette Anonymkode: 9ff73...0c1 6 1
Maleficenta Skrevet 4. mars #13 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg og mannen har vært sammen en del år nå, han har en sønn fra før av på snart 11 år. Hun han har barnet sammen med har et veldig rykte for å ha vært utro, hun har gjort masse forskjellige ting som å selge seg for sex, tilby nakenbilder på onlyfans, og mye annet rart. Jeg er tilflytter i byen og har hørt mye om henne fra kollegaer, venner og tilfeldige når vi har vært på fest, mannen min hater å snakke om henne noe som er forståelig. Nylig fikk jeg en ny kollega på jobben, og vi kom i snakk, han er en person som vet mye om alt og alle på godt å vondt. Da jeg fortalte hvem jeg er sammen med spurte han meg om jeg visste om det ble gjort en farskapstest den gangen hun ble gravid med mannen min. Jeg sa at det aner jeg ingenting om. Han fortalte meg da at det gikk et rykte om at hun hadde vært utro når hun ble gravid, dette var det få som visste om og grunnen for at han visste det var fordi det var med hans bestekompis, han hadde lovet å ikke si noe, og har ikke sagt noe til noen før nå til meg da vi har blitt såpass gode venner og han følte han kunne si det. Jeg har alltid tenkt at sønnen og mannen min ligner utrolig mye, når han viste meg bilde av kompisen sin fikk jeg hakeslepp! Jeg tenkte «det går ikke ann! Dette er jo en kopi av sønnen!». Når kompisen hans fant ut at hun var gravid hadde han fått helt panikk, han var livredd for at det var hans, men han spurte aldri, men han jeg jobber med sier han nevner det innimellom. Jeg fikk helt sjokk og nå er jeg så nysgjerrig! Kan det være at sønnen ikke er hans? Hva gjør jeg burde jeg ta det opp med mannen min? Hvordan ta det opp? Bør jeg la det ligge? Dette er jo informasjon som er veldig viktig! Samtidig vil jeg jo ikke ødelegge noe eller stelle i stand noe leven uten om jeg vet at det er «hold» i historien… Anonymkode: 132f5...5a6 La det ligge du. Roter du oppi dette går det verst ut over den stakkars 11 åringen 4 1
Biloba Skrevet 4. mars #14 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tenker at dette er en voksen mann og det er hans greie, hans forhold og hans barn. Om han vil ta test så regner jeg med at det er noe han må finne ut av selv og om han har, og fortsatt, aksepterer at det er hans sønn, uten å ta test, så er det hans valg. Jeg hadde holdt meg LAAAAAAANGT unna dette Anonymkode: 9ff73...0c1 Han vet jo ikke at det er sterke indisier på at han har blitt løyet til og svindlet. Han har stolt på henne, og barnet ligner ham. 2
Leppeblomst Skrevet 4. mars #15 Skrevet 4. mars 1. Hva slags forhold har dere egentlig? Jeg ville aldri ha skjult noe sånt for mannen min, for meg er bare tanken på det helt vill. Du har rett i at det kan komme frem at du har visst, og det hadde ødelagt vårt forhold i hvert fall. 2. Ungen. Biologisk opphav er viktig. 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #16 Skrevet 4. mars Selvfølgelig sier du dette til mannen din! Ryktene går allerede på bygda, før eller siden kommer de til å nå både mannen og sønnen. Vil du virkelig være den som har visst, men holdt det skjult? Da er du nesten like ille som mora. Det er sjokkerende at noen kan mene at gutten ikke skal få vite hvem som er hans biologiske opphav. Hvis det da viser seg at ryktet er sant. Sett at faren er en annen, skal denne gutten leve på en løgn de neste 70-80 åra? Hvordan i alle dager er det best? Riv av det plasteret! Jo før, jo bedre. Anonymkode: 1d5ae...231 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #17 Skrevet 4. mars Dette var ubehagelig. Min ex og jeg var sammen kort tid før jeg ble gravid, gutten er snart 11 og far var 19 da det skjedde. Vet det har gått mange stygge rykter om at jeg var utro. Jeg vet ikke hvor folk tar det fra men er du så sikker på at disse ryktene har gått far hus forbi? Mulig han bare hever seg over det. Anonymkode: 0f0cb...a73 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #18 Skrevet 4. mars mommyaka skrev (11 timer siden): La de ligge, han har vært pappa i 11 år. Sp lenge det ikke er snakk om viktig opplysning i forhold til sykdommer etc vil ikke dette forandre noe nå Her tar du overhodet ikke hensyn til barnet. HVIS opplysningene stemmer bør barnet få vite det nå, og ikke tilfeldigvis finne ut av det som 40-åring eller når han er 72. Barn er tilpasningsdyktige. Anonymkode: 1d5ae...231 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #19 Skrevet 4. mars Du kan fortelle kjæresten din om samtalen (på en så skånsom måte som mulig), men oppfordre ham til å ta en farsskapstest. Det bør i såfall komme fra ham. Han har bodd i bygda i alle år og kjenner damen. Er det ikke sannsynlig at han allerede vet om ryktene eller i hvertfall noe av det? At du har hørt det også forandrer egentlig ingenting. Anonymkode: aa731...70d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #20 Skrevet 4. mars Leppeblomst skrev (20 minutter siden): 1. Hva slags forhold har dere egentlig? Jeg ville aldri ha skjult noe sånt for mannen min, for meg er bare tanken på det helt vill. Du har rett i at det kan komme frem at du har visst, og det hadde ødelagt vårt forhold i hvert fall. 2. Ungen. Biologisk opphav er viktig. Vi har et veldig bra forhold, vi har aldri skjult noe for hverandre og har veldig åpen kommunikasjon, han er min soulmate og bestevenn, vi deler absolutt alt! Jeg ser flere skriver at det er mulig han har fått med seg disse ryktene, men jeg er ikke så sikker på det. Foreldrene hans var veldig på at han skulle ta ansvar når hun ble gravid, han kjøpte hus til de og stilte opp på absolutt alt. Han har heller ikke villet snakket om henne eller ting hun har gjort, jeg snakket med en venn av han for en stund siden og han sa at han prøvde og fortelle ting om henne som hun gjorde, men at han alltid forlot samtalen når det ble snakk om henne. Jeg fikk også inntrykk av at det kollegaen min fortalte var noe som kompisen hans faktisk har holdt skjult for veldig mange, han har barn med en annen nå og kollegaen min sa at han har ikke fortalt henne om dette eller noe. Han har bare sagt det til kollegaen min ettersom jeg forstod. Men hvor mange han har fortalt det videre til vet jeg ikke… jeg synes dette er kjempe vanskelig! Vi holder ingenting skjult for hverandre, men samtidig er det kanskje best å la det ligge… for en situasjon… Anonymkode: 132f5...5a6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå