AnonymBruker Skrevet 4. mars #21 Skrevet 4. mars Jeg har aldri møtt et menneske som vurderer farsskapstest a la dette som ikke er et helt ubrukelig menneske. Har du ingen omtanke for hvordan barnet vil føle dersom hans far åpenlyst anklager moren for utroskap og stiller spørsmål ved om barnet er hans eget? Ca. 1-2% vokser opp med uekte fedre, basert på noen anslag. Mange av disse har gode far-barn forhold selv om de ikke er biologisk i slekt. Hvorfor skal du komme inn nå og forpurre dette? Anonymkode: e8f16...b49
AnonymBruker Skrevet 4. mars #22 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk helt sjokk og nå er jeg så nysgjerrig! Kan det være at sønnen ikke er hans? Hva gjør jeg burde jeg ta det opp med mannen min? Hvordan ta det opp? Bør jeg la det ligge? Dette er jo informasjon som er veldig viktig! Samtidig vil jeg jo ikke ødelegge noe eller stelle i stand noe leven uten om jeg vet at det er «hold» i historien… Anonymkode: 132f5...5a6 I HI hlres det som det er mer fokus oå nysgjerrigheten enn hvor vanskelig det er å sitte på infoen. Nevner det for at du skal være litt forsiktig, for nysgjerrighet kan drive deg til å pushe mer enn hva som er best for mannen, og forholdet. Vær veldig forsiktig med hvordan du ordlegger deg. Ligg også unna all annen ryktespredning om kvinnen, onlyfans og disse tingenem det er fullstendig irrelevant (både for tråden og for temaet). Anonymkode: 0488a...3c7 3
mommyaka Skrevet 4. mars #23 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her tar du overhodet ikke hensyn til barnet. HVIS opplysningene stemmer bør barnet få vite det nå, og ikke tilfeldigvis finne ut av det som 40-åring eller når han er 72. Barn er tilpasningsdyktige. Anonymkode: 1d5ae...231 Hva da tenker du på? HVORFOR bør barnet vite at hans far kanskje ikke er hans far? 3
Nordlending90 Skrevet 4. mars #24 Skrevet 4. mars Spesielt overraskende er det hvor mange som mener at han ikke bør få vite om barnet faktisk er hans eller ikke. Dersom det skulle vise seg at han ikke er faren, er det ikke et eventuelt DNA-svar som skaper dårlig stemning. Det er morens valg om å bevisst holde tilbake sannheten. Å kjenne sitt biologiske opphav handler heller ikke bare om følelser. Det handler også om genetikk, arvelige sykdommer og medisinsk historie som kan ha betydning for barnet senere i livet. Åpenhet om biologisk opphav er derfor ikke bare et spørsmål om relasjoner, men også om helse og fakta. 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #25 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Her tar du overhodet ikke hensyn til barnet. HVIS opplysningene stemmer bør barnet få vite det nå, og ikke tilfeldigvis finne ut av det som 40-åring eller når han er 72. Barn er tilpasningsdyktige. Anonymkode: 1d5ae...231 Tull. For en 11-åring er en pappa den som gir omsorg. Biologi betyr ikke noe for han. Anonymkode: c7acf...504 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars #26 Skrevet 4. mars Jeg syntes du bør fortelle hva du har hørt.Så får mannen din ta et valg.Har dere kontakt i dag med denne kompisen? Anonymkode: 7323c...9bc
AnonymBruker Skrevet 4. mars #27 Skrevet 4. mars mommyaka skrev (12 timer siden): La de ligge, han har vært pappa i 11 år. Sp lenge det ikke er snakk om viktig opplysning i forhold til sykdommer etc vil ikke dette forandre noe nå Joda, er han ikke biologisk far kan temaet arv og særkullsbarn endres. Anonymkode: 64e52...a1b
AnonymBruker Skrevet 4. mars #28 Skrevet 4. mars Bare én ting å gjøre her TS, du må ta prøver av dem begge og sende inn. Så får du svar, og så slipper du å være så nysgjerrig. Mannen trenger aldri å vite noe. Bare husk å brenn alle bevis, og betal fra en konto mannen ikke har tilgang på. Anonymkode: e3916...66c
Maleficenta Skrevet 4. mars #29 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare én ting å gjøre her TS, du må ta prøver av dem begge og sende inn. Så får du svar, og så slipper du å være så nysgjerrig. Mannen trenger aldri å vite noe. Bare husk å brenn alle bevis, og betal fra en konto mannen ikke har tilgang på. Anonymkode: e3916...66c Høres veldig krimserie aktig ut. Men uansett hva nytte skulle ta ha hatt ut av den informasjonen? 1
Frøken79 Skrevet 4. mars #30 Skrevet 4. mars Du må selvfølgelig fortelle han dette. Så kan han selv bestemme hva han ønsker å gjøre med informasjonen. Det er ikke du som skal sitte med dette. Det eneste du kan gjøre er å støtte han fra sidelinjen og være en sparringspartner. Og så får han ta denne beslutningen. Jeg tenker at alle parter her, har rett til å vite sannheten. Dette vil så klart oppleves traumatisk for et barn på 11 år. Så man må trå varsomt. Men dersom det gjøres på riktig måte og barnet har trygge voksne rundt seg kan dette gå helt fint. 2 1
Maleficenta Skrevet 4. mars #31 Skrevet 4. mars (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Joda, er han ikke biologisk far kan temaet arv og særkullsbarn endres. Anonymkode: 64e52...a1b Nettopp derfor de bør la det ligge så gutten ikke mister noen rettigheter. Og sånn sladder og rykte greier trenger det ikke være hold i Endret 4. mars av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #32 Skrevet 4. mars Hvorfor er det så mange som mener man skal la det ligge? Har ikke både barnet og far rett til å vite? Anonymkode: 2663b...88b 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #33 Skrevet 4. mars Maleficenta skrev (Akkurat nå): Høres veldig krimserie aktig ut. Men uansett hva nytte skulle ta ha hatt ut av den informasjonen? Ja. Sånn er det når man får et mysterie dumpet i fanget 😅 Problemet til TS virker jo å være at hun er nysgjerrig, ikke at hun absolutt vil bli kvitt ungen eller ødelegge noe for far/ikke-far. Hvis det bare er nysgjerrighet så får hun jo finne ut av det.. Anonymkode: e3916...66c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #34 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare én ting å gjøre her TS, du må ta prøver av dem begge og sende inn. Så får du svar, og så slipper du å være så nysgjerrig. Mannen trenger aldri å vite noe. Bare husk å brenn alle bevis, og betal fra en konto mannen ikke har tilgang på. Anonymkode: e3916...66c Dette er jo et grovt overgrep? Kanskje ikke etter loven, den kjenner jeg ikke, men ihvertfall moralsk sett. Man sitter ikke å leker seg med andre sine liv. Anonymkode: 0f0cb...a73 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #35 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor er det så mange som mener man skal la det ligge? Har ikke både barnet og far rett til å vite? Anonymkode: 2663b...88b Barnet har rett til å avgjøre selv om han vil vite. Å ta prøver av barnet for dette formålet uten barnets tillatelse burde ikke være lov. Anonymkode: c7acf...504 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #36 Skrevet 4. mars Ta test. En kamerat betalte bidrag i 14 år. Da han skulle lage barn med ny partner fant dem ut at han var født steril. Etter mye om og men fikk han tilbakebetalt mesteparten av Nav. Anonymkode: d72f2...38c 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #37 Skrevet 4. mars Kan ikke denne kollegaen evnt fortelle han selv? Så slipper du å bli dratt inn i det. Du kan ikke ta DNA av de på egen som som noen foreslår her. Det er personlig og noe en selv må velge å ha registrert. Anonymkode: 7291a...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #38 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor er det så mange som mener man skal la det ligge? Har ikke både barnet og far rett til å vite? Anonymkode: 2663b...88b Faren har allerede hatt mulighet til å ta en test i 11 år. Det TS sier tyder på at disse ryktene slett ikke er ukjent for ham, men han vil ikke forholde seg til det eller snakke om det. Gutten bør få vite om det etter at han har blitt voksen og få mulighet til å ta en test da om han ønsker det. Men det angår egentlig bare de to. Anonymkode: aa731...70d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #39 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ville informert samboer om samtalen. Tenkt litt over måten du legger det frem. Ikke riktig å skjule denne samtalen for samboer eller å få det til å virke som du har lett etter info om hans sønn og tidligere forhold. Anonymkode: cb2d0...749 Enig! Anonymkode: a9539...753 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #40 Skrevet 4. mars Som mann så vil jeg vite. Å ha slikt holdt bak min rygg hadde virket svært ydmykende og demaskulerende ( om det er et ord) .. jeg ville klart vært fortsatt farsfigur for barnet uansett. Men min da sønn skulle fått vite da han ble 18 år om hva ståa er. Slike kvinner er sjuke i hodet, burde låses inne og få en ovariektomi. Anonymkode: 34f06...35d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå