Gå til innhold

Farskapstest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg og mannen har vært sammen en del år nå, han har en sønn fra før av på snart 11 år. Hun han har barnet sammen med har et veldig rykte for å ha vært utro, hun har gjort masse forskjellige ting som å selge seg for sex, tilby nakenbilder på onlyfans, og mye annet rart. Jeg er tilflytter i byen og har hørt mye om henne fra kollegaer, venner og tilfeldige når vi har vært på fest, mannen min hater å snakke om henne noe som er forståelig. Nylig fikk jeg en ny kollega på jobben, og vi kom i snakk, han er en person som vet mye om alt og alle på godt å vondt. Da jeg fortalte hvem jeg er sammen med spurte han meg om jeg visste om det ble gjort en farskapstest den gangen hun ble gravid med mannen min. Jeg sa at det aner jeg ingenting om. Han fortalte meg da at det gikk et rykte om at hun hadde vært utro når hun ble gravid, dette var det få som visste om og grunnen for at han visste det var fordi det var med hans bestekompis, han hadde lovet å ikke si noe, og har ikke sagt noe til noen før nå til meg da vi har blitt såpass gode venner og han følte han kunne si det. Jeg har alltid tenkt at sønnen og mannen min ligner utrolig mye, når han viste meg bilde av kompisen sin fikk jeg hakeslepp! Jeg tenkte «det går ikke ann! Dette er jo en kopi av sønnen!». Når kompisen hans fant ut at hun var gravid hadde han fått helt panikk, han var livredd for at det var hans, men han spurte aldri, men han jeg jobber med sier han nevner det innimellom. Jeg fikk helt sjokk og nå er jeg så nysgjerrig! Kan det være at sønnen ikke er hans? Hva gjør jeg burde jeg ta det opp med mannen min? Hvordan ta det opp? Bør jeg la det ligge? Dette er jo informasjon som er veldig viktig! Samtidig vil jeg jo ikke ødelegge noe eller stelle i stand noe leven uten om jeg vet at det er «hold» i historien… 

Anonymkode: 132f5...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La de ligge, han har vært pappa i 11 år. Sp lenge det ikke er snakk om viktig opplysning i forhold til sykdommer etc vil ikke dette forandre noe nå

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville informert samboer om samtalen. Tenkt litt over måten du legger det frem. 

Ikke riktig å skjule denne samtalen for samboer eller å få det til å virke som du har lett etter info om hans sønn og tidligere forhold.

Anonymkode: cb2d0...749

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde jeg fått slik informasjon hadde jeg tatt farskapstest asap, men aldri informert gutten. Tror en slik info ville "knust" han. Men dette har en økonomisk side. Om han ikke er biologisk far slipper han 6-7 år med bidrag og kanskje få en erstatning. Samboeren din vil for alltid være pappa for gutten, men når han er gammel nok bør han få vite dette. Han kan jo risikere å bli kjæreste med sin halvsøster.

Vær forsiktig med måten du spør på slik at du ikke støter han fra deg. Kanskje han ikke vil vite dette.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker dette er et minefelt og at du skal trå forsiktig. Hvordan vil dette påvirke forholdet mellom far og sønn om det kommer frem at en annen er biologisk far?

Egentlig synes jeg det er en ordentlig suppe og ville holdt meg langt unna disse menneskene.

Anonymkode: 05aa9...8f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker dette er et minefelt og at du skal trå forsiktig. Hvordan vil dette påvirke forholdet mellom far og sønn om det kommer frem at en annen er biologisk far?

Egentlig synes jeg det er en ordentlig suppe og ville holdt meg langt unna disse menneskene.

Anonymkode: 05aa9...8f9

Derfor jeg mener at gutten ikke må bli skadelidende. Samboeren vil fortsatt være "pappa" for han.

Anbefaler du TS til å holde seg unna kjæresten? Det er jo ikke hans feil at tidligere kjæreste lå rundt og det var sikkert grunnen til at det ble brudd.

Skrevet
911 skrev (4 minutter siden):

Derfor jeg mener at gutten ikke må bli skadelidende. Samboeren vil fortsatt være "pappa" for han.

Anbefaler du TS til å holde seg unna kjæresten? Det er jo ikke hans feil at tidligere kjæreste lå rundt og det var sikkert grunnen til at det ble brudd.

Det var definitivt grunnen for at det ble brudd… mannen min er en veldig fornuftig mann og de hadde et veldig kort forhold før hun ble gravid, han hadde tenkt å gjøre det slutt med henne også ble hun gravid… han var veldig ung da det skjedde (19), han ble i forholdet med henne en stund pga barnet, og det var han som gjorde alt av oppgaver, mens hun var ute på fest og vift… jeg vil jo absolutt ikke ødelegge en relasjon og kjente jeg ble kvalm og uvel av å sitte på denne informasjonen uten å si noe, samtidig som jeg er utrolig glad i gutten og vil overhodet ikke at forholdet deres skal ødelegges eller mitt forhold til mannen min da det kan oppfattes veldig rart at jeg plutselig kommer med dette… men det er ubehagelig å vite dette uten å gjøre noe… men kanskje det er best å la det ligge… men hva hvis denne informasjonen kommer frem senere og det viser seg at jeg har visst dette hele tiden… vi har en veldig god kommunikasjon og ingen hemmeligheter for hverandre, så dette er ubehagelig… 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var definitivt grunnen for at det ble brudd… mannen min er en veldig fornuftig mann og de hadde et veldig kort forhold før hun ble gravid, han hadde tenkt å gjøre det slutt med henne også ble hun gravid… han var veldig ung da det skjedde (19), han ble i forholdet med henne en stund pga barnet, og det var han som gjorde alt av oppgaver, mens hun var ute på fest og vift… jeg vil jo absolutt ikke ødelegge en relasjon og kjente jeg ble kvalm og uvel av å sitte på denne informasjonen uten å si noe, samtidig som jeg er utrolig glad i gutten og vil overhodet ikke at forholdet deres skal ødelegges eller mitt forhold til mannen min da det kan oppfattes veldig rart at jeg plutselig kommer med dette… men det er ubehagelig å vite dette uten å gjøre noe… men kanskje det er best å la det ligge… men hva hvis denne informasjonen kommer frem senere og det viser seg at jeg har visst dette hele tiden… vi har en veldig god kommunikasjon og ingen hemmeligheter for hverandre, så dette er ubehagelig… 

Ok la oss lage en historie der du forteller han

Hva vil bli anderledes? 

Vil ha slutte å betalte noe?

Vil ha føle noe anderledes for sønnen sin?

Kan han bli sur på hans mor?

Vil han få noe ut av det?

Eller at DU vil ha dårlig samvittighet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...