AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Skrevet 3. mars Naboen min støvsuger så ekstremt mye. Det er flere ganger om dagen. Hun bor over meg, så jeg hører det så utrolig godt hver gang den drar over gulvet. Det er ikke snakk om en gang om dagen, eller at hun skal støvsuge opp noe som er knust o.l., det er hele leiligheten flere ganger om dagen. Begynner snart å bli gæren. Kan man si noe? Anonymkode: ed348...e51
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars Ja, det kan du. Det hørtes jo nærmest tvangsaktig ut. Vet om flere med anoreksi som bruker husarbeid som "forbrenning" av mat… Anonymkode: 589a2...8db 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars #3 Skrevet 3. mars Du kan og bør definitivt si noe siden det plager deg. Men du bør tenke over hvordan du skal ordlegge deg på forhånd, og ikke gå dit når du er sint/irritert. Ikke sikkert hun vet hvor godt du hører henne? Anonymkode: f714f...b09 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #4 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Naboen min støvsuger så ekstremt mye. Det er flere ganger om dagen. Hun bor over meg, så jeg hører det så utrolig godt hver gang den drar over gulvet. Det er ikke snakk om en gang om dagen, eller at hun skal støvsuge opp noe som er knust o.l., det er hele leiligheten flere ganger om dagen. Begynner snart å bli gæren. Kan man si noe? Anonymkode: ed348...e51 Hun har ikke baby?😅 Anonymkode: 32f9a...97d 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Skrevet 3. mars Nei så lenge det er mellom 07 og 23 så kan man ikke si noe. Det er husarbeid på dagtid. Herregud, prøv å endre ditt fokus! Anonymkode: c6eee...618 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars Jeg støvsuger flere ganger om dagen, når tinnitus er som jævligst, det gir meg fri fra det mens jeg holder på! konen er fornøyd da...! Anonymkode: e91cf...389 5 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars Hadde en slik nabo å vet hva det er snakk om. Jeg tok en hyggelig prat. Å spurte hvordan lyder de fikk fra meg. Så fortalte jeg hva jeg hørte. De ble overrasket. Noen trenger bare å få vite hva som gir mye lyd. Anonymkode: 5e5a2...ba6 7 1
Tough cookie Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars (endret) Har hun katt eller hund som røyter mye? Støv på hjernen? Snakk med henne om det Endret 3. mars av Tough cookie 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars #9 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Naboen min støvsuger så ekstremt mye. Det er flere ganger om dagen. Hun bor over meg, så jeg hører det så utrolig godt hver gang den drar over gulvet. Det er ikke snakk om en gang om dagen, eller at hun skal støvsuge opp noe som er knust o.l., det er hele leiligheten flere ganger om dagen. Begynner snart å bli gæren. Kan man si noe? Anonymkode: ed348...e51 Naboen har vel katt, eller hund som røyter da. Anonymkode: e9272...8b6 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars Altså, hun innser nok ikke hvor godt du hører det. Du kan i beste fall prøve å ta en vennlig prat med henne. Det er dine beste sjanser for å se positiv endring. Anonymkode: 1643a...555 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet om flere med anoreksi som bruker husarbeid som "forbrenning" av mat… Veldig rart at det er noe av det første som slår deg. Det er nok ikke helt sannsynlig at det er årsaken her. Anonymkode: 1643a...555 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Vi støvsuger to ganger i døgnet. Roboten går etter frokost, når leiligheten er tom. Og etter leggetid. Er så deilig å slippe rusk, sand, støv, hundehår, menneskehår osv. Føler at vi har friskere luft inne enn hos folk som støvsuger sjeldent. Anonymkode: 4389c...da9 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg støvsuger flere ganger om dagen, når tinnitus er som jævligst, det gir meg fri fra det mens jeg holder på! konen er fornøyd da...! Anonymkode: e91cf...389 Headset med hvit støy virker kanskje like bra, men mulig kona ikke blir like fornøyd. Anonymkode: 43c0a...595 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #14 Skrevet 4. mars Hvis du ikke tåler normal støy som støvsuging, så må du faktisk flytte ut på landet. Det er helt lov å støvsuge. Anonymkode: 3fe28...152 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #15 Skrevet 4. mars Har sikkert skjeggkre i leiligheten. Har hatt en sånn nabo selv, startet kl. 0600, kl 0800, kl. 1000, kl. 1400, kl. 1600, kl 1900 og kl. 21. Da de flytta og nye kom inn så viste det seg at det var mye skjeggkre hos de. Anonymkode: c3cb1...7e5
AnonymBruker Skrevet 7. mars #16 Skrevet 7. mars Her i huset støveuger vi kanskje annen hver uke, eller når det tydelig trengs. Stort hus med egen 12m sentralstøvsugerslange i hver av de tre etasjene. Burde kanskje støvsuget oftere, men er dr.. kjedelig og mye annet som må prioriteres i hverdagen. Anonymkode: 1a0b8...f84
AnonymBruker Skrevet 11. mars #17 Skrevet 11. mars Huff, slike naboer... Vi hadde noen naboer over oss. Det var et ungt par uten barn. Men du verden hvor aktiv de var, i den forstand at det var tråkking over gulvet non-stop. Vi har aldri opplevd makan. Det snodige var at det hadde bodd andre folk i leiligheten tidligere, men dem hørte vi aldri i samme grad. Etterhvert opplevde vi det som 'terror'. Resultatet car at jeg satt om kveldene og googlet for å lese om andre med tilsvarende erfaringer. Hvordan kunne man gå frem? Hva skulle en si til dem? At de ikke måtte gå så mye over gulvet i sitt eget hjem? Min teori var at de må ha fjernet noen tepper eller gulv når de kjøpte, noe som kan ha bidratt til større lydnivå, i tillegg til at de kanskje gikk på hælen som det heter. Adhd var også en tanke som slo meg, for noen ganger hørte vi tramp-tramp til klokken to, halv tre på nattestid. I begynnelsen tenkte vi at tråkkingen skyldtes flytting og utpakking, men etter drøyt et år forstod vi at lydnivået ikke kom til å forandre seg. Venner og familie hørte det også når de kom på besøk. Og paret virket alt annet enn sosiale de få gangene man møtte dem utenfor. Han kunne hilse såvidt, men ikke hun. Etterhvert flyttet vi av flere årsaker og savner ikke paret en døyt. Å bo så tett på andre mennesker er noe vi ikke vil gjøre igjen, for selv om det skulle være skikkelige mennesker kan man aldri vite. Det kan være naboer som støvsuger mye, eller naboer som fordriver sommeren på terassen hvor de snakker i telefon på speaker. Eller naboer som av en eller annen grunn går mange kilometre over gulvet hver anda dag. Anonymkode: f39b1...a95 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #18 Skrevet 11. mars Har bodd i kollektiv med en ung mann som gikk på hælene og bare det å befinne seg i samme etasje som ham var slitsomt. Utrolig glad jeg ikke har noen sånne over meg nå. Hadde blitt sprø. Anonymkode: 0b770...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars #19 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 20.29): Nei så lenge det er mellom 07 og 23 så kan man ikke si noe. Det er husarbeid på dagtid. Herregud, prøv å endre ditt fokus! Anonymkode: c6eee...618 AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 22.28): Naboen har vel katt, eller hund som røyter da. Anonymkode: e9272...8b6 AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 18.56): Hvis du ikke tåler normal støy som støvsuging, så må du faktisk flytte ut på landet. Det er helt lov å støvsuge. Anonymkode: 3fe28...152 Totalt unødvendig å støvsuge flere ganger om dagen, uansett hvordan man vrir og vender på det! 🙄 Anonymkode: 2d8d8...5fe 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #20 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Totalt unødvendig å støvsuge flere ganger om dagen, uansett hvordan man vrir og vender på det! 🙄 Anonymkode: 2d8d8...5fe Men det kan ikke du som nabo bestemme! Enkelt og greit. Anonymkode: c6eee...618 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå