Thomasine Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Sønnen min på 8 år går i hele pollensesongen på allergimedisiner. Har gjort dette i vel 2 år, tror jeg... Han liker ikke å ta disse tablettene selvom de er små og fine slikt sett. Han vil gjerne ikke ta dem nå og se om han kanskje har vokst av seg allergien. Han husker nemlig at legen sa at det godt var en mulighet... Hva synes dere, skal vi utsette medisinbruken litt og se hvordan kroppen hans reagerer i år?? Han er klar over at han kan få kløe, rennende øyne og tett nese ...og at det tar noen dager før tablettene evt. ordner opp i dette igjen... Han vil ta den risken. Eller er det slik at vi må ta en tur til legen og ta allergiprøvene igjen...? Jeg mener, det er jo ikke vits å ta medisin hvis man har vokst allergien av seg...? :klø: Liker ikke unødvendig pillebruk... Hva synes dere?
Hilde Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Jeg prøver hvert år jeg, men nå som jeg blir 25, så er det vel på tide å skjønne at jeg ikke har vokst det av meg.. Så lenge han ikke har pleid å bli skikkelig dårlig av allergien, så syns jeg fint dere kan se an.
Thomasine Skrevet 8. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2006 (endret) Jeg prøver hvert år jeg, men nå som jeg blir 25, så er det vel på tide å skjønne at jeg ikke har vokst det av meg.. Så lenge han ikke har pleid å bli skikkelig dårlig av allergien, så syns jeg fint dere kan se an. ← Hva mener du med "skikkelig dårlig", Newt? Han får "tette" øyne og nese. Endret 8. april 2006 av Thomasine
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Hun mener vel at så lenge det ikke er fare for liv og helse så kan dere prøve dere fram.
lillesky Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 Dere bør nok ta en tur til legen og teste. Hva med å ta kortison-sprøyte før pollensesongen starter? Min samboer gjør det, og det fungerer bedre enn pillene (som må taes hele tiden).
Thomasine Skrevet 8. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2006 Dere bør nok ta en tur til legen og teste. Hva med å ta kortison-sprøyte før pollensesongen starter? Min samboer gjør det, og det fungerer bedre enn pillene (som må taes hele tiden). ← Nei, jeg vil ikke drive med sprøyter, tror jeg... Da får legen foreslå det. Han er jo bare 8... Vil ikke det enda...
Hilde Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 Jeg mente at så lenge han fungerer ok (om enn noe dårlig), så ville jeg testet. Det er jo mange som går uten medisiner selv om de er allergiske, fordi de ikke gidder/orker/vil gå til lege for å få medisiner.
Thomasine Skrevet 8. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2006 Jeg mente at så lenge han fungerer ok (om enn noe dårlig), så ville jeg testet. Det er jo mange som går uten medisiner selv om de er allergiske, fordi de ikke gidder/orker/vil gå til lege for å få medisiner. ← Ja, det er vel det vi også mener... Vi tester ut en stund uten, tenker jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå