Gå til innhold

Datingkultur i Norge

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en av artiklene på nrk.no har jeg lest følgende:

Som norsk kvinne er det mer realistisk at et forhold begynner med sex og ender med å spise middag og dra på hytte­tur sammen. Vår dating­kultur er annerledes enn den amerikanske, som begynner med å ta en kaffe, så middag, så ligge sammen.

Stemmer dette? Hva tenker dere?  Hva er deres erfaring?

Anonymkode: 3294f...a02

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer nok for mange, men neppe alle. 

Det er først og fremst kvinner som setter disse premissene. Menn vil nok mer enn gjerne ha sex hvis du byr på, enten de vil fortsette å date eller ikke.

Men så lenge kvinner overbeviser hverandre om at de må spre beina fortest mulig til flest mulig for å utøve sin individualitet og frihet, så blir det gjerne sånn. 

Anonymkode: d2bca...717

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke min erfaring med norske kvinner, men så er jeg litt forsiktig selv også da. Syntes sex passer greit på en tredje date, men det er helt individuelt for hvor man er i dating prosessen. Hvis man ikke kunne tenke seg sex på tredje date så er kanskje ikke relasjonen sterk nok og kanskje den aldri blir det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest det på NRK er det sannsynligvis feministvenninnen til journalisten det er snakk om. Det er mange slike damer i Norge, men det er heldigvis også noen oppegående. 

Anonymkode: cf4b6...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Næh, man må bare velge bedre menn.

Anonymkode: 9ce82...b47

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror begge deler er like vanlig her, men at det er aksept for at et godt forhold like gjerne kan starte med sex. Gjennom amerikansk populærkultur, har vi blitt presentert for et script, som liksom er deres fasit. 

Anonymkode: 545b7...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Greia er vel mer at vi rett og slett ikke har "datingkultur". Det er et ukjent (og "nytt") konsept... 

Anonymkode: 44cb3...1ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har datet både i USA og Norge, og kulturen er ganske lik på dette området synes jeg. Store individuelle forskjeller i begge land, selvfølgelig. Det er ikke uvanlig å vente med sex i Norge heller.

Anonymkode: 38fcb...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer i min erfaring. Ofte er det damene som tar initiativ til tidlig sex også.

Anonymkode: f2f0a...76b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Greia er vel mer at vi rett og slett ikke har "datingkultur". Det er et ukjent (og "nytt") konsept... 

Anonymkode: 44cb3...1ee

I så fall bare begrepet. Konseptet var ikke mye annerledes i min ungdom, på 80-90 tallet. Vi hadde stevnemøter, eller gikk ut med hverandre. Dating, m.a.o.

Anonymkode: 545b7...bf3

Skrevet

Tenker man må være flink til å luke ut disse mennene om det er noe man ikke vil ha. Ønsker du middag på første date så gjør du det klart. Jeg gjør det, har aldri gått en tur eller møtt opp hjemme hos en fyr eller bare tatt en kaffe. Jeg ser etter noe seriøst så jeg legger alltid litt innsats i datene og forventer jo det tilbake. Selvfølgelig har jeg jo fått forespørsler om noe casual osv på dating appene men da har jeg jo bare ikke svart eller fjernet matchet når jeg innser at vi ser etter to forskjellige ting. 

Anonymkode: 90b80...c92

Skrevet

Jeg er helt forvirret. Har vært på deitingapperi 3 år. De jeg har chattet med har sagt feks at de er ute etter forhold, ute etter noe seriøst osv. Men ghoster etter noen få møter. Hvor lenge bør en "holde igjen" med sex, kan menn svare please?? Ikke noe "hore" kommentarer i fra incels takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...