AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Skrevet 3. mars Vi bruker stålull daglig. Vi må alltid skrubbe grytene med den for å få bort matrester og lignende. Men det setter seg mye skitt og smuss fast i stålullen. Jeg leste et sted at man kan kjøre den i oppvaskmaskinen. Er det greit å gjøre det? Jeg liker den fra First Price. Den ruster ikke. Anonymkode: 09427...e56
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars nei, jeg kaster det etter bruk (snakker du om den ballen koker jeg den) Anonymkode: 5566a...c69 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars #3 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): nei, jeg kaster det etter bruk (snakker du om den ballen koker jeg den) Anonymkode: 5566a...c69 Ball? Jeg mener denne Anonymkode: 09427...e56
AnonymBruker Skrevet 3. mars #4 Skrevet 3. mars Stålull kastes etter bruk. ingen trenger å bruke stålull daglig. Det finnes mange gode alternativer som kan vaskes i vaskemaskin Anonymkode: 18e87...8c6 8 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Skrevet 3. mars Ja, du kan kjøre den i maskinen hvis du ønsker det. Anonymkode: b8944...10e
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ball? Jeg mener denne Anonymkode: 09427...e56 jepp, ball 😝 den koker jeg ved at jeg koker opp vann og plumper den oppi før jeg heller ut vannet og ballen i vasken.. Stålull kommer i mange varianter - det meste er engangsbruk.. Anonymkode: 5566a...c69 2 3
newman01 Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars (endret) Jeg tenker man gjør noe galt på kjøkkenet om man må skrubbe grytene etter hver gang man bruker dem... Kan ikke huske sist jeg brukte stålull til rengjøring. Kanskje 10-12 år siden, da jeg oljet inn benkeplata og pusset ned overflaten med stålull type 00. Endret 3. mars av newman01 13 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stålull kastes etter bruk. ingen trenger å bruke stålull daglig. Det finnes mange gode alternativer som kan vaskes i vaskemaskin Anonymkode: 18e87...8c6 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jepp, ball 😝 den koker jeg ved at jeg koker opp vann og plumper den oppi før jeg heller ut vannet og ballen i vasken.. Stålull kommer i mange varianter - det meste er engangsbruk.. Anonymkode: 5566a...c69 Engangsbruk? Blir dyrt i lengden jeg bruker det i ca en mnd før jeg kaster den. Ts Anonymkode: 09427...e56
AnonymBruker Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars Det høres ut som dere bruker for høy varme og/eller rører for lite evt at grytene deres ikke passer bruken. Stålull brukes sjeldent her i huset. Anonymkode: 6b050...9fd 3 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ball? Jeg mener denne Anonymkode: 09427...e56 Ja, kjører min i oppvaskmaskinen, og oppvaskosten. Anonymkode: 64109...b9f 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Det bør du være forsiktig med. Det kan skade vaskemaskinen din. Anonymkode: 873bd...0f7
Sniff76 Skrevet 3. mars #13 Skrevet 3. mars (endret) Stålull er vel sånn engangs, myk slik som dette på bildet. Tror det er derfor det er forvirring rundt ordet "engangs" i denne tråden. Den på ditt bilde er skrubb slik som det står på. Har dere veldig dårlige gryter hvor alt brenner seg, eller bruker dere for sterk varme og/eller ikke rører skikkelig? Synes ikke det høres normalt ut å måtte skure ned grytene daglig. Tipper det sliter mye på dem også? Endret 3. mars av Sniff76 4 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars #14 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det bør du være forsiktig med. Det kan skade vaskemaskinen din. Anonymkode: 873bd...0f7 Hvordan skader den maskinen når den ligger på hylla ved siden av glassene? Anonymkode: 64109...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #15 Skrevet 3. mars Soft mann skrev (10 minutter siden): De må være noe feil med grytene dine De har vel blitt sånn etter å ha brukt metallskrubb i utgangspunktet. Anonymkode: bbf87...04c 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #16 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan skader den maskinen når den ligger på hylla ved siden av glassene? Anonymkode: 64109...b9f Stålull kan ruste i oppvaskmaskinen. Rust sprer seg å kan ødlegge maskinen, for ikke å snakke om annet som utstyr som det vaskes med. Anonymkode: 873bd...0f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #17 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ball? Jeg mener denne Anonymkode: 09427...e56 Dette er ikke stålull. Den kan sikkert fint gå i maskinen. Dette er stålull. 👇 Det ville jeg ikke hatt i maskinen. Anonymkode: 731a3...7de 5 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars #18 Skrevet 3. mars den ballen TS bruker er en type stålull selv om de fleste nok tenker på den andre typen som er engangsbrukt ref Svint som sikkert er mest kjent.. Og den kan nok vaskes i oppvaskmaskin men jeg tar ikke risikoen for at den ødelegger maskinen for egen del.. OG man går ikke akkruat konkurs TS av å kjøpe de.. Anonymkode: 5566a...c69 3
Soft mann Skrevet 3. mars #19 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De har vel blitt sånn etter å ha brukt metallskrubb i utgangspunktet. Anonymkode: bbf87...04c Svært mulig det ja. Jiff og stålskrubber har ikke noe på kjøkken og gjøre 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #20 Skrevet 3. mars Du må endre på noe du gjør på kjøkkenet, har ikke stålull i hus engang. Anonymkode: fd1cc...803 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå