AnonymBruker Skrevet 2. mars #1 Skrevet 2. mars Er det slik at dersom en elev har dyskalkuli ( ungdomsskole) så får eleven bruke kalkulator? Anonymkode: 3d9e1...332
AnonymBruker Skrevet 2. mars #2 Skrevet 2. mars Alle jeg har hørt om som har det eller kjenner noen som har det slipper karakteren i matte, dette gjør det jo vanskelig for eleven videre - men aldri hørt at kalkulator er noe de får. Tall er vanskelig nok for noen med dyskalkuli, blir vel verre å forstå med en kalkulator. Anonymkode: 56284...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #3 Skrevet 2. mars https://dysleksinorge.no/hjelpemidler-matematikk/ Her står det de ofte er det de får lov å bruke. Er ikke alt de får bruke kalkulator på. Her var ppt nøye på at en pugget gange tabell for det kunne hjelpe en del. Skriveprogram lingdys kan og hjelpe mye Anonymkode: eccbf...055 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april Det kan være et godt hjelpemiddel, men uklokt å gjøre seg avhengig av det. På vgs-eksamen (del 1), er INGEN hjelpemidler tillatt. Anonymkode: 09a61...206
AnonymBruker Skrevet 6. april #5 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være et godt hjelpemiddel, men uklokt å gjøre seg avhengig av det. På vgs-eksamen (del 1), er INGEN hjelpemidler tillatt. Anonymkode: 09a61...206 Det hørtes rart ut, så lenge det er et hjelpemiddel ungdommen er avhengig av. Ved dysleksi får jo eleven bruke hjelpemidler? Anonymkode: 50772...8bd
AnonymBruker Skrevet 6. april #6 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det kan være et godt hjelpemiddel, men uklokt å gjøre seg avhengig av det. På vgs-eksamen (del 1), er INGEN hjelpemidler tillatt. Anonymkode: 09a61...206 Ved dokumenterte matematikkvansker kan man søke om å bruke en enkel kalkulator på eksamen dersom utredningen konkluderer med at dette er hensiktsmessig. Anonymkode: 43d08...da0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ved dokumenterte matematikkvansker kan man søke om å bruke en enkel kalkulator på eksamen dersom utredningen konkluderer med at dette er hensiktsmessig. Anonymkode: 43d08...da0 Ikke på vgs-nivå. Hvis du mener det er feil, så er det fint om du viser til kilde👍 Anonymkode: 09a61...206 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ikke på vgs-nivå. Hvis du mener det er feil, så er det fint om du viser til kilde👍 Anonymkode: 09a61...206 Håpte ikke noen skulle be om det 😆 det har jeg nemlig prøvd på før… eneste jeg finner er denne som forklarer det: https://dysleksinorge.no/kalkulator-som-tilrettelegging-ved-eksamen/ Grunnen til at jeg vet om det er at jeg vet om én elev på skolen jeg jobber som fikk bruke det på eksamen i fjor og at jeg i år har én elev som har fått det innvilga dersom hun kommer opp til eksamen. Det er veldig strengt hvem som får lov og strenge krav til dokumentasjon. Jeg jobber ved en stor skole der det ikke tas lett på eksamensreglement og det måtte mye dokumentasjon (av en kollega av meg som er bedre enn meg på dette) til for at de skulle godta det Anonymkode: 43d08...da0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå