AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:40 #1 Skrevet mandag kl. 08:40 Jeg begynte på kreatin for tre uker siden, og vekta går bare oppover og oppover 🤔. Jeg var for så vidt forberedt på at det kunne/ville skje, men det tuller litt med hodet mitt likevel. Har brukt nesten 6 måneder på å gå ned 3 små kilo, og nå veier jeg omtrent like mye som da jeg startet. Og ja: jeg VET at vekta kan variere mye fra dag til dag, alle sier det. Men jeg har veid omtrent det samme i 20 år, og det har tatt tid å gå opp eller ned noen kilo. Vekta har bare varier med gram, ikke kilo. 2 kilo opp på 3 uker er altså langt ifra en "vanlig variasjon" i min verden. Bare lurte på om noen vil dele erfaringer med oppstart av kreatin - var det slik for dere også? Går det lang tid før det stabiliserer seg? (Vil ikke kutte ut pga dette, begynner allerede å merke forbedringer under styrkeøkter.) Anonymkode: 7173f...7fc
Kleppmelk Skrevet mandag kl. 08:59 #2 Skrevet mandag kl. 08:59 Helt normalt og den ekstra vekten er bare mer vann i musklene og vil ikke forsvinne før du slutter med kreatin. 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:54 #3 Skrevet mandag kl. 15:54 Bruk måleband. Anonymkode: 398cd...feb
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:46 #4 Skrevet mandag kl. 23:46 AnonymBruker skrev (15 timer siden): begynner allerede å merke forbedringer under styrkeøkter. Fint du la til denne. Hadde tenkt å spørre om du merker forskjell. For om ikke hadde det vært dumt å prøve. Merker du på kroppen eller klærne at du har gått opp i kg eller er det bare vekta som viser høyere tall da? Hvordan har du det og føler du deg sammenlignet med før du startet opp? Anonymkode: 83c0f...54e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:31 #5 Skrevet tirsdag kl. 09:31 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fint du la til denne. Hadde tenkt å spørre om du merker forskjell. For om ikke hadde det vært dumt å prøve. Merker du på kroppen eller klærne at du har gått opp i kg eller er det bare vekta som viser høyere tall da? Hvordan har du det og føler du deg sammenlignet med før du startet opp? Anonymkode: 83c0f...54e Det er strengt tatt bare vekta som viser et høyere tall. Har jobbet med å få ned fettprosenten det siste halvåret, fokuserer på nok proteiner og progressiv styrketrening. Klærne sitter bedre nå enn for et halvt år siden. Jeg hadde nok sluttet med kreatin om klærne begynte å stramme igjen også... Opplever heller at musklene føles mer "fyldige", og det er vel heldigvis akkurat slik det skal virke. Men: for en som er oppvokst med at vekta omtrent definerer hvor vellykket trening og kosthold er, så blir det litt mindfuck. Tusen takk for gode tilbakemeldinger, det hjelper å høre andre si det TS. Anonymkode: 7173f...7fc 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:04 #6 Skrevet tirsdag kl. 10:04 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er strengt tatt bare vekta som viser et høyere tall. Har jobbet med å få ned fettprosenten det siste halvåret, fokuserer på nok proteiner og progressiv styrketrening. Klærne sitter bedre nå enn for et halvt år siden. Jeg hadde nok sluttet med kreatin om klærne begynte å stramme igjen også... Opplever heller at musklene føles mer "fyldige", og det er vel heldigvis akkurat slik det skal virke. Men: for en som er oppvokst med at vekta omtrent definerer hvor vellykket trening og kosthold er, så blir det litt mindfuck. Tusen takk for gode tilbakemeldinger, det hjelper å høre andre si det TS. Anonymkode: 7173f...7fc Føler med deg! Vi som er oppvokst med at vekta har stor verdi, så gjør det noe med tankesettet. Kanskje er det nå du skal legge bort vekten og bruke målbånd i stedet? Har du vekt som måler fettprosent? Det måtte i såfall være den ene tingen du kunne fulgt med på. Anonymkode: 83c0f...54e 1
Lizard Skrevet tirsdag kl. 11:33 #7 Skrevet tirsdag kl. 11:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er strengt tatt bare vekta som viser et høyere tall. Har jobbet med å få ned fettprosenten det siste halvåret, fokuserer på nok proteiner og progressiv styrketrening. Klærne sitter bedre nå enn for et halvt år siden. Jeg hadde nok sluttet med kreatin om klærne begynte å stramme igjen også... Opplever heller at musklene føles mer "fyldige", og det er vel heldigvis akkurat slik det skal virke. Men: for en som er oppvokst med at vekta omtrent definerer hvor vellykket trening og kosthold er, så blir det litt mindfuck. Tusen takk for gode tilbakemeldinger, det hjelper å høre andre si det TS. Anonymkode: 7173f...7fc Jeg skjønner deg kjempegodt! Holdt selv igjen oppstart av kreatin fordi den potensielle vektøkningen stresset meg veldig. Men jeg er så glad jeg begynt med det! Har lagt på meg en kg vannvekt, men kjenner meg så mye sterkere nå. Det er som å ha fått et ekstra gir, utrolig artig! 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:23 #8 Skrevet tirsdag kl. 12:23 AnonymBruker skrev (På 2.3.2026 den 9.40): Jeg begynte på kreatin for tre uker siden, og vekta går bare oppover og oppover 🤔. Jeg var for så vidt forberedt på at det kunne/ville skje, men det tuller litt med hodet mitt likevel. Har brukt nesten 6 måneder på å gå ned 3 små kilo, og nå veier jeg omtrent like mye som da jeg startet. Og ja: jeg VET at vekta kan variere mye fra dag til dag, alle sier det. Men jeg har veid omtrent det samme i 20 år, og det har tatt tid å gå opp eller ned noen kilo. Vekta har bare varier med gram, ikke kilo. 2 kilo opp på 3 uker er altså langt ifra en "vanlig variasjon" i min verden. Bare lurte på om noen vil dele erfaringer med oppstart av kreatin - var det slik for dere også? Går det lang tid før det stabiliserer seg? (Vil ikke kutte ut pga dette, begynner allerede å merke forbedringer under styrkeøkter.) Anonymkode: 7173f...7fc Spiller det noen rolle da?? Du vet jo at vekten er vannvekt i musklene dine, så hvorfor er det er problem? Du må ikke la vekten styre livet ditt, det blir litt crazy. Ja, jeg gikk også opp litt på kreatin, men da anser jeg bare det for den nye normalen. Er jo ikke som om det var fett over natten. Jeg bryr meg ikke om vannvekt, musklevekt eller beinvekt, det jeg bryr meg om er fettprosenten, og den liker jeg at er normal, verken mer eller mindre, Anonymkode: 3c85e...bf3 1
SjokoladeRute Skrevet tirsdag kl. 17:32 #9 Skrevet tirsdag kl. 17:32 Jeg er i samme båt, så skjønner frustrasjonen. Jeg tar kreatin hver dag, trener mye og er ganske fornøyd med hvordan kroppen ser ut, men vekta viser 5-6kg mer enn jeg liker. Problemet er at den ikke beregner fettprosent, så det er vanskelig å vite hva som er fett og hva som er muskler. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå