Gå til innhold

Normalt at 4 åringer snakker NON STOP?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke en eneste pause uansett, men bare MÅ snakke med den som er der uansett hva man holder på med?

Anonymkode: a966a...705

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut for meg :ler: Om det ikke er ord, er det lyder. Utrolig hvor mye som foregår i hodet deres! 

Anonymkode: e4e48...235

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er normalt eller ikke, men mine har ikke gjort det. 

Anonymkode: 0066b...4db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har to barn. Den eldste holdt på med dette i noen år og når hen var var ferdig med sin fase kom yngste i den fasen. 

Anonymkode: 178a4...049

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er normalt. Noen unger er sånn og andre er mer stille. 

Anonymkode: 246b7...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine er sånn. Det er lyd ut av munnen konstant, aldri et stille øyeblikk. 

Anonymkode: 8b058...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En fireåring har stort sett omtrent to år å ta igjen for mht evnen til å snakke så andre forstår, så de prater da non-stop når de endelig klarer å kommunisere med ord! 🤣

Mitt barn hadde mye spørsmål, men heldigvis også evnen til å ti stille innimellom så ørene fikk pauser.

Anonymkode: c9ed2...518

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke en eneste pause uansett, men bare MÅ snakke med den som er der uansett hva man holder på med?

Vår 4åring gjør det ja 💕

AnonymBruker
Skrevet

TS her, men hvordan orker dere å svar barnet og selv snakke heeele dagen?😅

AnonymBruker
Skrevet

Jentene her gjorde det. Guttene var ikke så ekstreme (to av hver).

Anonymkode: 0341d...0c9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er kjempeslitsomt! Vi kjører hast på med turtakning. Han Må være stille å lytte på andre når det er andre sin tur å snakke. Vi har dog et eldre søsken med språkvansker, så vi prøver å minne oss selv på at det ER bra at han snakker, selv om vi får gnagsår i ørene…

Anonymkode: b4a07...84a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min jente gjør det iallfall 😄 Snakker hun ikke med oss så snakker hun med seg selv eller med lekene sine, eller synger. Hender hun er stille hvis hun sitter og tegner eller perler. Iblant setter jeg på lydbok når hun driver med stillesittende aktiviteter da hører hun på det istedet for å prate. 

Synes det går greit å prate og svare men man blir jo litt sliten i hodet. Det vanskeligste her er om jeg og pappaen trenger å snakke sammen for kan være vanskelig å komme til ordet og hun avbryter hele tiden (ja vi sier ifra at hun skal vente men det har ikke blitt lært ennå)

Anonymkode: b95be...5b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi snakker. Vi leser bok. Vi forteller historier. Også leker vi, så han kan prate om leken. Syns det er slitsomt, men utrolig koselig. Har ikke problemet med å si «Nå må mamma tenke litt, er det greit at mamma går bort hit og ikke prater litt?». Det funker fint :) 

Anonymkode: e4e48...235

AnonymBruker
Skrevet

Barnet har sikkert det behovet. Den har mye på innsiden som må få utløp, eller trenger at noen anerkjenner den på en eller annen måte. Sikkert ikke unormalt :) 

Anonymkode: 11f55...a89

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, og elsker det :) Nå er hun 5 og snakker fortsatt som en foss om alt mellom himmel og jord 

Anonymkode: c7432...e21

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt med min 4-åring hvert fall😊

Hun prater og spør om alt mulig. Lillesøster på 3 prater også mye, men blir nok litt overkjørt av storesøster. Hvis eldste sitter alene på rommet og leker så kan jeg høre at hun prater da også.

Anonymkode: 46759...96d

AnonymBruker
Skrevet

Ja helt normalt

Anonymkode: c59f3...97d

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt normal, og absolutt slitsomt 🤣

Jeg har en på seks og et halvt som har gjort det siden han lærte å prate. Nå som han har blitt så stor, så har jeg prøvd å snakke med ham om å noen ganger kunne tenke alle tankene INNI hodet istedenfor på utsiden, men det vet han ikke hvordan han gjør, sier han. 

I det siste har han begynt å bruke frasen "men jeg LIKER å prate, mamma!" 🫠😅

Men altså, vi har fått én av hver. En seksåring med munndiaré og en 4åring som nesten ikke prater, og jeg foretrekker faktisk at det prates masse, heller enn ingenting. 

Har vurdert å kjøpe meg sånne loops-øreplugger som man ser så mye reklamer for, for jeg personlig blir kjempeoverstimulert av all lyden hele tiden, men jeg vil jo ikke overse ham heller. 

En ting jeg ville jobbet med er grenser rundt når det er greit å prate og når man må være stille, feks når noen prater i telefon, eller når man skal betale i kassa osv. Gutten min har begynt å skjønne dette, men så fort jeg er ferdig med den aktiviteten som gjør at han må være stille, så hører jeg han trekker pusten dypt, og sier "NÅ kan jeg prate igjen, mamma!" 🤣

Søteste tullingen i verden, da 🥰

Anonymkode: a82c9...372

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn og ingen av mine har vært sånn heldigvis. Yngstemann er 4 nå. Vi hadde nylig besøk av er barn på 6 som snakket hele tiden. For et mas! Lurer på hvordan han er i klasserommet 🙈 Jeg ble veldig sliten etterpå

Anonymkode: 3e637...803

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår på 3 år er sånn 🤭 MYE snakk og lyder. Hun ble veldig foran språklig tidlig, så det har vart en stund også 😄

Synes det er veldig sjarmerende og gøy å kunne ha lange samtaler med henne 🥰 Men klart det kan være slitsomt til tider også. 

Anonymkode: 1623c...57f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...