Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over en annonse fra noen som solgte en boks "uoppenett" (uåpnet) Ajax skurepulver. Den kalte de "vintage" og ville ha 450 kroner for...

De har sluttet å selge dette i Norge tror jeg, men i Danmark får man slike bokser til under 30 danske kroner. Og så ville noen ha 450 kr for en på Finn.... Vel, når de ikke engang vet hvordan "uåpnet" staves, kan man vel ikke forvente stort av vedkommendes oppfatning av hva slags priser markedet er villig til å betale for noe vaskemiddel.

Jeg vet ikke om det er lov på Kvinneguiden å linke til annonser man kaller "den dummeste", så foreløbig får jeg vel la være å legge ut linken til annonsen. Dessverre.

Anonymkode: f8441...6d0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke noe nytt at ting som går ut av produksjon eller det er mangel på, selges rådyrt på finn. Sjokoladeracketen fra Minde i mørk variant lå f.eks. ute til mange hundre før jul. Samme med hockeypulver da det var mangel på det, fiskeboller og gud vet hva.

Selv om du og jeg ikke er interessert i sånt, kan det jo være andre som er det. Og det er jo lov som selger å prøve seg. Det heter jo at en ting er verdt så mye som noen er villig til å betale for den, og det ser vi jo når disse annonsene dukker opp.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke noe nytt at ting som går ut av produksjon eller det er mangel på, selges rådyrt på finn. Sjokoladeracketen fra Minde i mørk variant lå f.eks. ute til mange hundre før jul. Samme med hockeypulver da det var mangel på det, fiskeboller og gud vet hva.

Selv om du og jeg ikke er interessert i sånt, kan det jo være andre som er det. Og det er jo lov som selger å prøve seg. Det heter jo at en ting er verdt så mye som noen er villig til å betale for den, og det ser vi jo når disse annonsene dukker opp.

Da forekommer det "dummeste" annonser oftere enn jeg trodde.

Anonymkode: f8441...6d0

AnonymBruker
Skrevet

De som skulle omplassere sin husky som de hadde kjøpt under corona-pandemien for "den er for mye husky for oss". Hva trodde de at de kjøpte? 

Anonymkode: 55ad9...ecf

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg så en gang noen som skulle selge en grei komfyr. i teksten under bildet stod det" Det hvite er støv"  Jauda hehe.. Er det ikke bare å tørke av det støvet da tenkte jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en som solgte reker. Ikke noe galt med det, men hadde ikke tatt sjansen på at det var oppbevart riktig. Og null kjøling under transport lol. Kjøper da heller frosne på butikken.

Anonymkode: 91324...86e

Skrevet
Seff skrev (På 2.3.2026 den 8.16):

Gastromat var en ting som flere la ut på finn for noen vanvittige penger i en periode..

Det dummeste jeg har sett er kanskje folk som selger eller gir bort ødelagte møbler som er å regne som søppel.. det koster å kaste på dynga, kjøring koster, mens de gir det vekk/selger billig som de frelsere de er. 

• Nyttig 1
Skrevet

Enkelte folk tar jo helt ville priser for ganske slitt og brukt tøy🥴

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Grimstadgutten skrev (14 timer siden):

Jeg så en gang noen som skulle selge en grei komfyr. i teksten under bildet stod det" Det hvite er støv"  Jauda hehe.. Er det ikke bare å tørke av det støvet da tenkte jeg. 

I flere tråder her inne har enkelte brukere sagt at de ikke gidder å vaske over/tørke støv av ting de selger billig eller gir vekk. Det er visst et utmattende arbeid for noen.

Anonymkode: 879de...37b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I flere tråder her inne har enkelte brukere sagt at de ikke gidder å vaske over/tørke støv av ting de selger billig eller gir vekk. Det er visst et utmattende arbeid for noen.

Jeg har gitt bort møkkete ting ja, jeg har også tømt tre dødsbo på to år mens mitt eget liv og virke merkelig nok ikke bare sto på vent. 
Når man har 200+ annonser ute så er støvttørking langt nede på lista for min del iallefall og folk tar det gjerne imot. 

Akkurat det ser jeg ikke noe galt i, folk som kan eller vil sette istand eller vaske noe noen andre ikke orker å ta jobben med gjør det jo helt frivillig. Om noe mot formodning ikke blir solgt eller gitt bort innen rimelig tid så må jo bare selger/giver vurdere fremgangsmåten. Heller ærlighet om møkk enn at brukandes ting går på dynga tenker jeg.

Anonymkode: 09b9a...d07

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har gitt bort møkkete ting ja, jeg har også tømt tre dødsbo på to år mens mitt eget liv og virke merkelig nok ikke bare sto på vent. 
Når man har 200+ annonser ute så er støvttørking langt nede på lista for min del iallefall og folk tar det gjerne imot. 

Akkurat det ser jeg ikke noe galt i, folk som kan eller vil sette istand eller vaske noe noen andre ikke orker å ta jobben med gjør det jo helt frivillig. Om noe mot formodning ikke blir solgt eller gitt bort innen rimelig tid så må jo bare selger/giver vurdere fremgangsmåten. Heller ærlighet om møkk enn at brukandes ting går på dynga tenker jeg.

Det du beskriver er én problemstilling. Folk flest har ikke hundrevis av ting de kvitter seg med samtidig.

Jeg synes det er latskap når noen selger et par møbler de ikke gidder å tørke av, eller et plagg med teksten “har en flekk, men den går sikkert av når man vasker den”.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det du beskriver er én problemstilling. Folk flest har ikke hundrevis av ting de kvitter seg med samtidig.

Jeg synes det er latskap når noen selger et par møbler de ikke gidder å tørke av, eller et plagg med teksten “har en flekk, men den går sikkert av når man vasker den”.

Jeg ser fortsatt ikke noe problem med at folk beskriver og viser med bilder at gjenstanden er skitten, sliten eller ødelagt om det nå bare er en eneste ting det er snakk om. Det er aldri noen som på død og liv må ta imot eller betale for noe de ikke vil ha på finn.

Hele poenget er jo at de er ferdige med gjenstanden og ikke er villige til å legge mer tid eller energi i den enn å slenge ut en annonse. Prisen reflekterer normalt manglene så da kan noen få handla noe de ikke kan eller vil bruke penger på men er ok med å vaske eller fikse. Latskap eller bytte av tjenester der begge parter fritt velger hva de mener gjenstanden er verdt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg ser fortsatt ikke noe problem med at folk beskriver og viser med bilder at gjenstanden er skitten, sliten eller ødelagt om det nå bare er en eneste ting det er snakk om. Det er aldri noen som på død og liv må ta imot eller betale for noe de ikke vil ha på finn.

Hele poenget er jo at de er ferdige med gjenstanden og ikke er villige til å legge mer tid eller energi i den enn å slenge ut en annonse. Prisen reflekterer normalt manglene så da kan noen få handla noe de ikke kan eller vil bruke penger på men er ok med å vaske eller fikse. Latskap eller bytte av tjenester der begge parter fritt velger hva de mener gjenstanden er verdt.

Ok. Jeg er nå enig i at det er noe av det dummeste jeg ser. Som tråden ber om. Surfer ikke mye på Finn.no men skittent og uvasket ser dumt ut. Noen tar det jo sikkert imot likevel.

Anonymkode: 40d56...846

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke annonsene som selger dyr gastromat eller jif selger til prisen de ber om. Men det er dumt, ja

Anonymkode: ab22f...cfb

AnonymBruker
Skrevet
Grimstadgutten skrev (På 2.3.2026 den 19.52):

Da skulle du sett fryseskapet jeg la ut på Finn.  Det hadde stått avslått en stund uten at det var vasket først. Så ga det bort med beskrivende bilder og tekst. Ikke sjans at jeg gadd å vaske det først, de fikk til og med med smeltevannet i skuffene.

Men ble kvitt det fort fordet, og etter noen timer var det borte. Så de som vil ha noe billig bryr seg ikke om de må vaske først. 

Anonymkode: 0283b...133

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 18.16):

Ser dette ofte. 

Jeg har alltid oppfattet at det betyr: «jeg har prøvd å fjerne flekken / vaske men fikk den ikke bort. Ordlegger meg slik for at kjøper skal ta sjansen på at den går vekk».

Anonymkode: 97b01...b49

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle annonsene som hevder at doodler automatisk er allergivennlige, røytefrie og perfekte førstegangshunder. 

Anonymkode: b9193...4a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For noen år siden kom jeg over en boligannonse der et hus var lagt ut til utleie. Bilder av samtlige rom der minst halvparten var med personer eller husdyr med sladdet ansikt/fjes 🫣.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jordbærogfløte skrev (27 minutter siden):

For noen år siden kom jeg over en boligannonse der et hus var lagt ut til utleie. Bilder av samtlige rom der minst halvparten var med personer eller husdyr med sladdet ansikt/fjes 🫣.

Jeg har sett noe liknende da vi var på husjakt for 20+ år siden. Selger hadde tydeligvis tenkt at h*n var en god nok fotograf selv og kunne spare de kronene. På enkelte av bildene av stuen lå det en person flatet ut i stresslessen. 😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har sett noe liknende da vi var på husjakt for 20+ år siden. Selger hadde tydeligvis tenkt at h*n var en god nok fotograf selv og kunne spare de kronene. På enkelte av bildene av stuen lå det en person flatet ut i stresslessen. 😂

🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...