Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å reise alene til kanariøyene nå, bare for å få sol og varme og restitusjon. Er kronisk syk og ufør. Er det trygt å dra dit alene som syk (og svak) dame i 40-årene? Noen som har erfaringer å dele? 

Jeg tror jeg skal fly med Norwegian og bestille litt ulike hotell og bare se an litt mens jeg er der nede, ang hvor lenge jeg blir. Jeg er ikke vant med å reise alene og pleier å koble ut hodet og følge etter mannen min på tur, så er spent på om dette går greit.

Noen som har tips ang å reise alene? Er det alltid like dyrt på hotell om man er 1 som 2, eller er det noen steder man kan få "enmannsrom" billigere tro? 🤔

Anonymkode: 5201d...97b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist flere ganger alene på såkalt "sydenferie". 

Jeg synes det å reise alene er utrolig deilig. Jeg bestemmer helt selv dagen min. Velger bosted med frokost og middag inkludert, og turmuligheter i området. Angående sikkerhet, så er vi selv ofte vår beste sikringen. Jeg går ikke ut sent på kvelden og vandrer, for å si det slik. Jeg reiser rundt med buss og taxi på dagtid for å se det jeg vil se, men holdt meg i ro på hotellet på kvelden. 

Hvorfor skal du bestille ulike hoteller? Skal du reise og bo ulike steder? Hvis dette er første gang, ville jeg heller anbefalt å bo sentralt, f esk nær hovedstaden, slik at det er gode bussforbindelser og du kan komme meg rundt på dagsturer.

Angående prisen er min erfaring at som singelreisende, får jeg beste pris ved å følge med på restplasser hos charterselskapene.

Anonymkode: 74583...e73

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste dit alene for cirka 12 år siden og tro meg, ts, jeg tenker fortsatt på den ferien ganske ofte. Det var så deilig. Jeg valgte et ganske billig hotell, men de ga meg et stort rom med svær balkong og jeg satt der hver kveld med god mat og deilig vin. Var på stranda på dagtid, spaserte litt rundt etterpå. 

Anonymkode: 58048...ba6

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ahh.. tusen takk for så fine svar 💛
Nå begynte jeg å glede meg.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har reist flere ganger alene på såkalt "sydenferie". 

Jeg synes det å reise alene er utrolig deilig. Jeg bestemmer helt selv dagen min. Velger bosted med frokost og middag inkludert, og turmuligheter i området. Angående sikkerhet, så er vi selv ofte vår beste sikringen. Jeg går ikke ut sent på kvelden og vandrer, for å si det slik. Jeg reiser rundt med buss og taxi på dagtid for å se det jeg vil se, men holdt meg i ro på hotellet på kvelden. 

Hvorfor skal du bestille ulike hoteller? Skal du reise og bo ulike steder? Hvis dette er første gang, ville jeg heller anbefalt å bo sentralt, f esk nær hovedstaden, slik at det er gode bussforbindelser og du kan komme meg rundt på dagsturer.

Angående prisen er min erfaring at som singelreisende, får jeg beste pris ved å følge med på restplasser hos charterselskapene.

Anonymkode: 74583...e73

Grunnen til ulike hotell er dels for å kunne se an hvor lenge jeg skal bli mens jeg er der (evt bestille de siste dagene mens jeg er der) og dels for å kunne kombinere dyrt hotell med billig.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro alene til Mallorca i fjor, likte det veldig godt! Tok bussen til Palma et par ganger og fikk unna litt sightseeing, lå ellers stort sett på stranda eller ved bassenger og leste bøker. Ble litt ensomt på slutten av uka, spesielt om kvelden når man ikke har noen å spise middag med, men hadde absolutt gjort det igjen :)

Anonymkode: 25c54...c8e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vurderer å reise alene til kanariøyene nå, bare for å få sol og varme og restitusjon. Er kronisk syk og ufør. Er det trygt å dra dit alene som syk (og svak) dame i 40-årene? Noen som har erfaringer å dele? 

Jeg tror jeg skal fly med Norwegian og bestille litt ulike hotell og bare se an litt mens jeg er der nede, ang hvor lenge jeg blir. Jeg er ikke vant med å reise alene og pleier å koble ut hodet og følge etter mannen min på tur, så er spent på om dette går greit.

Noen som har tips ang å reise alene? Er det alltid like dyrt på hotell om man er 1 som 2, eller er det noen steder man kan få "enmannsrom" billigere tro? 🤔

Ja, det vil jeg si. Merket absolutt ikke noen endringer før jul. 

Jeg trives alltid i Playa del Ingles området. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro til Kreta alene i to uker. Synes det var deilig . På slutten savnet jeg litt middagsselskap bare😊

Anonymkode: b19d5...836

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

reiste ofte der i tenåringer og tidlig 20 årene. Alene. Det gikk alltid som en drøm :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Topp å dra til Gran Canaria. Pleier å dra til Maspalomas-stranden. Spenningsmomentet er om man treffer noen man kjenner fra før. 

Anonymkode: f9714...4c3

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen fine hoteller som ikke koster skjorta? Er det ikke ganske slitte hoteller der? Mitt inntrykk fra noen år siden. Ferieopphold blir litt hyggeligere om hotellstandarden er bra synes jeg, spesielt når en drar alene. 

Anonymkode: bf9e1...be7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Topp å dra til Gran Canaria. Pleier å dra til Maspalomas-stranden. Spenningsmomentet er om man treffer noen man kjenner fra før. 

Anonymkode: f9714...4c3

Slik at dere kan ta en hyrdestund sammen bak sanddynene der nede? Kåte gris.

Anonymkode: 940c7...58e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er bekymret for sikkerheten så anbefaler jeg en av de mindre øyene som f.eks. La Gomera, La Palma og El Hierro. Kriminalitet rettet mot turister på disse øyene er så godt som ikke-eksisterende, det er heller ingen innkastere som maser og du omgås med den ekte lokalbefolkningen.

Det er også billigere på disse øyene siden de ikke har disse kunstige stedene som er satt oppp for turister, de opererer heller ikke med turistpriser.

Anonymkode: ec3fa...c02

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2026 den 6.51):

Trygt ja. Veldig bra sykehus på Kanariøyene. Dessuten er folket der vant med seniorer og folk med helseutfordringer, så de blir godt tatt vare på. 

Anonymkode: df957...5bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har reist flere ganger til Gran Canaria alene. Pleier å bo på leilighetshotell, der kan en lage mat om en ikke går ut og spiser. Prøver å unngå de mest hektiske turistplassene, som Puerto Rico og Playa del Ingles. Har aldri opplevd noe "skummel" der, men jeg går ikke alene etter det blir mørkt . Drikker lite alkohol.  Å sitte på balkongen i 20-25 grader om vinteren når det er like mange minus hjemme er helt nydelig.  Liker i grunnen alt på Gran Canaria, men kan styre meg for innpåslitne selgere på kjøpesenter,

Anonymkode: 05d64...da5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det noen fine hoteller som ikke koster skjorta? Er det ikke ganske slitte hoteller der? Mitt inntrykk fra noen år siden. Ferieopphold blir litt hyggeligere om hotellstandarden er bra synes jeg, spesielt når en drar alene. 

Ja, men spørs hva du mener med koster skjorta? Fant fine hotell til en ok pris nå i alle fall. Det blir jo billigere å dra med en venninne, men må jo da også oppgradere til 2 soverom. Og kan også bli mer slitsomt. Jeg trenger å restituere.. 🙏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 1.11):

Du får jo det du betaler for. Litt usikker på ha du mener med at det er slitte hoteller "der"? Det er det overalt, men det er også mange flotte luksushotellet på Kanariøyene.

Du må bare kikke innenfor ditt budsjett og velge det du tror blir best, basert på bildene, anmeldelser, beliggenhet, fasiliteter osv.

Anonymkode: 600d7...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært i Arguineguín flere ganger med familien. Har aldri tenkt tanken at det er noe som helst utrygt. 
Legger igjen verdisaker på stranda når vi bader, og rusler hjem i all slags gater om kvelden. 
Tror jeg aldri har sett noe som helst ubehagelig, med unntak av en og annen sliten sjel som ikke plager noen og sånn sett heller ikke er ubehagelig. 
Men er hjemme før midnatt, da. 

Anonymkode: 41eb8...3da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har vært i Arguineguín flere ganger med familien. Har aldri tenkt tanken at det er noe som helst utrygt. 
Legger igjen verdisaker på stranda når vi bader, og rusler hjem i all slags gater om kvelden. 
Tror jeg aldri har sett noe som helst ubehagelig, med unntak av en og annen sliten sjel som ikke plager noen og sånn sett heller ikke er ubehagelig. 
Men er hjemme før midnatt, da. 

Aldri følt meg utrygg med mannen min der jeg heller, men det kunne jo hende noen hadde andre erfaringer med å dra alene som kvinne dit, som jeg ikke hadde tenkt på. Men høres ut som folk har veldig positive erfaringer med det ❣️

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri følt meg utrygg med mannen min der jeg heller, men det kunne jo hende noen hadde andre erfaringer med å dra alene som kvinne dit, som jeg ikke hadde tenkt på. Men høres ut som folk har veldig positive erfaringer med det ❣️

TS

Jeg er alene med barn, vi er meg og to barn, nå ungdommer.

Så blir det kanskje et ekstra risikomoment alene med barn, uten at det er noe som helst risiko der, sånn egentlig 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...