Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal få min siste lønn i mars, vil jeg da få utbetalt både vanlig lønn, årets feriepenger samt opptjente feriepenger fra 2026 når lønnen i mars utbetales? 

Anonymkode: 8640d...b0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal få min siste lønn i mars, vil jeg da få utbetalt både vanlig lønn, årets feriepenger samt opptjente feriepenger fra 2026 når lønnen i mars utbetales? 

Anonymkode: 8640d...b0d

Utbetales måneden etter du slutter

Anonymkode: 3fc02...51f

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det trekkes skatt av 2026-feriepengene. 

Anonymkode: 60778...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Ja du skal få sluttoppgjør i mars, alt skal komme med siste lønn. 

Anonymkode: 61242...c11

AnonymBruker
Skrevet

Siste ordinære er hovedregel, det blir vel mars for deg. Noen har avsluttende måneden etter, mer vanlig ved timelønn eller andre goder som ikke lar seg avregne på siste. Men utgangspunktet her er at det gjelder kun den andelen, selv om praksis ofte er alt når det først gjøres. 

Anonymkode: b61d0...387

AnonymBruker
Skrevet

Sluttoppgjør med feriepenger kan komme noe senere enn siste ordinære lønn, men senest en måned senere.

Anonymkode: f64d7...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en stor offentlig bedrift, og der kommer på lønningsdato den 12. måneden etter man slutter som regel. Dette er fordi det blir et sluttoppgjør, med evt. fleksitid og reisetid utbetalt om man ikke tar det ut før man slutter (de ønsker vel helst det, men kan i praksis ofte være vanskelig). 

Anonymkode: 939f1...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Er så glad for at folk svarer riktig. Min forrige arb lever i fortiden og betalte ikke sluttoppgjør før etter jeg maste og henviste til ferieloven. 

Anonymkode: b272a...b3f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...