WeirdLady73 Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Hei Jeg vil gjerne skifte ut den vanlige deodoranten med et sunnere alternativ ( i så fall prøve 😅 ) Jeg har kraftig/stram svettelukt generelt selv etter jeg har gjort forbedringer i kostholdet med mindre prosessert mat, så jeg har litt noia av jeg skal gå rundt å stinke og folk ikke vil være rundt meg 😅😂 Har noen noe gode erfaringer med mineralsalt deodorant eller noe annet uten skadelige kjemikalier setter jeg pris på å høre om dette 😃
AnonymBruker Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars Har prøvd mange ulike og prøvd å gitt det tid, men det ender opp med at jeg lukter skikkelig gammel mann svette og klarer ikke engang å vaske bort lukta. Det eneste som funker er vanlig deo.. Merkelig og veldig frustrerende. Anonymkode: f2aae...999 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars Jeg bruker og er fornøyd med denne, men jeg er nok ikke plaget av mer lukt enn det som anses som normalt tror jeg. Anonymkode: 6f4b3...f99
AnonymBruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har prøvd mange ulike og prøvd å gitt det tid, men det ender opp med at jeg lukter skikkelig gammel mann svette og klarer ikke engang å vaske bort lukta. Det eneste som funker er vanlig deo.. Merkelig og veldig frustrerende. Anonymkode: f2aae...999 Samme her. Mye stressvette på meg med lukt. Eneste som funker er Vichy sin 72-timers. Anonymkode: b25fa...f82
AnonymBruker Skrevet 1. mars #7 Skrevet 1. mars Ian skrev (3 timer siden): Wild https://sunkost.no/merker/wild Var skeptisk men prøvde denne. Den lukter så godt på meg. Mannen er helt forbauset og spør ofte hvordan jeg kan lukte så godt! Har den med lavendel. Anonymkode: f406c...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars Kutta ut deo for noen mnd siden, da jeg klødde fælt under armene. Merker nå absolutt ingen dårlig lukt, ikke engang etter en hard arbeidsøkt (jobber mye tungt). Dusjer hver dag. Er kvinne. Anonymkode: 8d9d9...3a1
Capazitet Skrevet 1. mars #9 Skrevet 1. mars Alle deodorantar har kjemikalier. Veit du egentlig kva kjemikalier er? Det er stoffer. Vanskeleg å laga deodorant utan nokon stoff i. 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars #10 Skrevet 1. mars https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/5089kK/disse-deodorantene-boer-du-styre-unna Anonymkode: 909a5...c35 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #11 Skrevet 2. mars Jeg har brukt Wild i flere år, veldig fornøyd! Anonymkode: 8b3fd...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #12 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har brukt Wild i flere år, veldig fornøyd! Anonymkode: 8b3fd...bb8 Samme her. Veldig fornøyd. Anonymkode: 46d45...284
AnonymBruker Skrevet 2. mars #14 Skrevet 2. mars Jeg har prøvd veldig mange deo uten skadelige ingredienser (såkalte naturlige), men ingenting fungerer godt nok. Jeg bruker naturlig et par ganger i uken, men det eneste som faktisk fungerer er de med aluminium… Men… jeg har byttet ut mye såper, sminke, mat, husholdningsartikler etc med naturlig, så over all er det en mye sunnere kropp. Men akkurat svettelukt går jeg ikke på akkord med. Anonymkode: 91e6a...ead 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars #15 Skrevet 2. mars Du kan prøve krystalldeodorant. Anonymkode: 9ec67...85e
AnonymBruker Skrevet 3. mars #16 Skrevet 3. mars Alt er kjemikalier. Selv vann er et kjemikalie. Vanskelig å unngå det. Anonymkode: a94d8...600 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #17 Skrevet 4. mars Jeg svetter til tider mye men synes Evolve sin Pure prebiotic roll on deodorant er god. Liker også Urtekram sin Cream deo soft wild rose. Har alltid med meg en i vesken og påfører flere ganger daglig hvis jeg kjenner at jeg svetter mye. Anonymkode: f3f10...b22
AnonymBruker Skrevet 5. mars #18 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 12.00): Alt er kjemikalier. Selv vann er et kjemikalie. Vanskelig å unngå det. Anonymkode: a94d8...600 Alle forstår hva trådstarter mener. Man bruker ikke ordet kjemikalier i dagligtalen uten at det er snakk om industrielt fremstilte kjemikalier. Man snakker om kjemiske stoffer hvis det er snakk om naturlige kjemiske sammensetninger. Det er godt kjent at aluminium og parabener er stoffer som brukes i deodoranter og som mange er skeptisk til å bruke. Antar det er dette trådstarter vil unngå. Bruker selv minimalt med deodorant, men kan tipse om å booste tarmfloaen med sunne bakterier fremfor å ha fokuset på å unngå prosessert mat. Probiotika, fermentert mat, grønnsaker og ikke minst mye vann, kan alle sammen bidra til bedre kroppslukt. Det samme med god stresshåndtering og god hormonell kontroll (som også henger sammen med livet i tarmen). Anonymkode: a3c38...9a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2026 den 14.00): Var skeptisk men prøvde denne. Den lukter så godt på meg. Mannen er helt forbauset og spør ofte hvordan jeg kan lukte så godt! Har den med lavendel. Anonymkode: f406c...ecc AnonymBruker skrev (På 2.3.2026 den 21.24): Jeg har brukt Wild i flere år, veldig fornøyd! Anonymkode: 8b3fd...bb8 Jeg er ikke fornøyd med Wild, holder ikke svettelukten godt nok unna. Men nå tror jeg de har kommet med en ny, mer ordinær en. Den er vel ikke like "naturlig" men skal fungere bedre mot lukt. Anonymkode: 1150a...7d5
AnonymBruker Skrevet 6. mars #20 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2026 den 16.01): https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/5089kK/disse-deodorantene-boer-du-styre-unna Anonymkode: 909a5...c35 Og her er en oppdatering: https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/stor-test-av-deodoranter-disse-er-frie-for-uonskede-kjemikalier/ Anonymkode: 909a5...c35 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå