Gå til innhold

Han ga meg opp etter dette

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi begynte med dating i november. Koste oss masse, hadde desverre tidlig sex, god kjemi og alt. Så etterhvert ble han kaldere og ville ikke prate så mye.

Han sa videre at han ikke var klar for forhold men at vi kunne være sexvenner og treffe hverandre. Helt greit! Da ble vi også enige om å ikke ha andre, siden det da blir rot, sykdommer og ekkelt.

Likevel klarte jeg ikke helt å stole på det, en kveld var jeg sikker på at han hadde andre og jeg spurte. Han sa nei men statusen på facebook ble endret fra singel til der det stod ingenting. Jeg spurte hvorfor han endret den og ble sur på meg fordi jeg snoket. Jeg spurte fordi jeg var redd han egentlig har et forhold. Jeg vil for det første ikke ødelegge følelsene til ei annen dame, ikke vil jeg utsettes selv for narr. 

Etter jeg ble så bestemt, hadde visst for mye meninger, så ville han avslutte med meg. Så nå står jeg her som et naut, sikkert meningen - men likavel. Det er vondt. Lurer på om jeg ble for smart og fant ut om hans dobbeltliv? Kan jeg få noen oppmuntrende ord, takk? ❤️

Anonymkode: fb7ac...9b3

• Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at hadde du vært smart hadde du avsluttet når han foreslo å bli sexvenner. Det er alltid en dårlig idé, når dere har det fint og han så går over til å bli kald. 

Du må lære deg å ha en høyere standard for hva du aksepterer å befinne deg i når det gjelder dating. Du må tørre å være realistisk, se at du får en dårlig deal, og gå videre enn å klenge deg fast i hvor fint det var i begynnelsen. Da aksepterer du å bli elendige behandlet som du blir nå. 

Anonymkode: 1f61b...316

Skjønner at jeg egentlig bare har utsatt å miste han. Jeg visste selv det var dumt. Jeg ville alikavel håpe å tro at jeg ville miste den tiltrekningen jeg hadde til han. Dumt han bare så enkelt gir meg opp, når vi koste oss så mye sammen. Var aldri noe drama. 

• Hjerte 6
Skrevet

Han skriver han tror han ikke vil møte meg igjen. Vet ikke om han er litt usikker.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner at jeg egentlig bare har utsatt å miste han. Jeg visste selv det var dumt. Jeg ville alikavel håpe å tro at jeg ville miste den tiltrekningen jeg hadde til han. Dumt han bare så enkelt gir meg opp, når vi koste oss så mye sammen. Var aldri noe drama. 

Sånn er dating. Han likte deg nok som person. Du har nok mange fine kvaliteter, derfor datet han deg og derfor gjorde han det ikke slutt heller. Dette er veldig vanlig i dating. Så må du gå når kald oppførsel fra han er sårende.

Men at det er vanskelig og du får kjærlighetssorg, skjønner jeg godt.

Jeg var gjennom noe at det samme. Datet en i 5 måneder, men siste måned merket jeg han var mer distansert. Tok det opp, og jeg fikk ikke den varmen fra han som jeg trengte. Samtidig ville han ikke avslutte kontakten. Da avsluttet jeg, det hadde ingen fremtid. Jeg vil ha et forhold, ikke sitte fast i surr som bare gjør meg lei meg.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han skriver han tror han ikke vil møte meg igjen. Vet ikke om han er litt usikker.. 

Du klenger deg fast i håp som bare sårer deg. Hvis du vil leve på disse små smulene, opp til deg. Jeg gjør det heller slutt for å gjøre plass til en mann som faktisk vil ha meg. Ikke sånn vinglete surr

• Liker 30
  • Nyttig 9
Skrevet

Han ga deg ikke opp TS. Det var sex og du lagde for mye styr og drama ut av det. Han orket ikke mer.

Du hadde følelser. Ikke han. Så du var svak og dum. 

Anonymkode: a266b...ca0

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Så bra at du fant det ut tidlig ❤️ Neste gang, ikke vær sex-venner. Å ha ventet med sex ville neppe endre noe, men menn som har foreslått at vi kan fortsette å møtes uforpliktende, har jeg høflig avvist.

Anonymkode: d445e...19e

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi begynte med dating i november. Koste oss masse, hadde desverre tidlig sex, god kjemi og alt. Så etterhvert ble han kaldere og ville ikke prate så mye.

Han sa videre at han ikke var klar for forhold men at vi kunne være sexvenner og treffe hverandre. Helt greit

Er du sikker på at det var greit? For det lyser ut av hele tråden her at du egentlig ville at han skulle ville mer med deg.

Når noen skriver at de ikke vet om de vil treffe deg igjen så får du svare "helt greit, lykke til". Mener han at du skal overbevise ham om å ta deg tilbakeni den sexdukke stillingen eller?

Anonymkode: 7fd05...96a

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn er dating. Han likte deg nok som person. Du har nok mange fine kvaliteter, derfor datet han deg og derfor gjorde han det ikke slutt heller. Dette er veldig vanlig i dating. Så må du gå når kald oppførsel fra han er sårende.

Men at det er vanskelig og du får kjærlighetssorg, skjønner jeg godt.

Jeg var gjennom noe at det samme. Datet en i 5 måneder, men siste måned merket jeg han var mer distansert. Tok det opp, og jeg fikk ikke den varmen fra han som jeg trengte. Samtidig ville han ikke avslutte kontakten. Da avsluttet jeg, det hadde ingen fremtid. Jeg vil ha et forhold, ikke sitte fast i surr som bare gjør meg lei meg.

Ja jeg vet. Det føles bare så kjipt at det er han som dropper meg nå, ikke jeg han. Ville egentlig bare at mine følelser bestemt skulle si at jeg ikke ville mer. Men neida, det skulle visst ødelegges fordi han endret status. Hadde han ikke gjort det hadde jeg aldri tvilt heller. 

Han sier han tror han vil stå for dette. Nå får han tenke litt da, se om han vil komme til å "savne" meg eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han ga deg ikke opp TS. Det var sex og du lagde for mye styr og drama ut av det. Han orket ikke mer.

Du hadde følelser. Ikke han. Så du var svak og dum. 

Anonymkode: a266b...ca0

Forventet han at jeg skulle spre beina uten ord og meninger? Tror ikke disse damene finnes. Han vil slite med nete, hun vil antagelig være lik. Var det meningen det skulle skje nå? Så jeg ikke ble mer såret. Litt vondt å ikke skal treffe han mer. 😢

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du sikker på at det var greit? For det lyser ut av hele tråden her at du egentlig ville at han skulle ville mer med deg.

Når noen skriver at de ikke vet om de vil treffe deg igjen så får du svare "helt greit, lykke til". Mener han at du skal overbevise ham om å ta deg tilbakeni den sexdukke stillingen eller?

Nei ikke helt sikker. Jeg likte han vedig godt 😥

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg vet. Det føles bare så kjipt at det er han som dropper meg nå, ikke jeg han. Ville egentlig bare at mine følelser bestemt skulle si at jeg ikke ville mer. Men neida, det skulle visst ødelegges fordi han endret status. Hadde han ikke gjort det hadde jeg aldri tvilt heller. 

Han sier han tror han vil stå for dette. Nå får han tenke litt da, se om han vil komme til å "savne" meg eller ikke. 

Du gir ham makten over dette, du lar HAM bestemme føringen i dette, du synes det er kjipt at det er han som dropper deg og ikke omvendt, vet du hva det betyr? At du visste LENGE at dette hverken var liv laga eller greit, men du klarte ikke å avslutte. Innrøm det, innrøm at dette var noe dritt du valgte fra nederste hylle, det er sånn du erfarer, lærer og går videre! 

Når vi dater en fyr, og han blir kald og avvisende og sier at han ikke vil ha forhold, men gjerne knulle deg når det passer ham, da ler vi og sier Good luck. Vi tar det ikke som en bekreftelse på at vi er likt eller at noen trenger oss :klem:

Jeg tror du sliter med alvorlig dårlig selvbilde, at du har opplevd fæle ting i livet og oppveksten din, stemmer det? Du trenger ikke svare her, men deg selv. 

Det har ikke noe å si om denne fyren savner deg eller ikke, det er ikke det som sier noe om at du er viktig. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han «tror» han vil stå for dette? Han skal få «tenke» litt??

Nei, skaff deg en ryggrad: slutt å ta kontakt, og ikke svar om han tar kontakt. Blokker ham og finn deg en fyr som ikke vingler. Du vil tydeligvis ha et forhold, så ikke godta om den du dater bare vil være fuck-friends, da avslutter du heller. Han her er ikke bra for deg ❤️

Anonymkode: 9a105...bcc

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Seriøst slutt! Hvorfor gidder så mange damer slik opplegg hvor de kastes smuler av oppmerksomhet til ( sex) og godtar alt.  Han bruker deg, hvis du vil bli brukt så go for it! 

Anonymkode: 75091...f85

• Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet

Han «gav» deg jo ikke opp, ts.

Dette er en klassisk gjenganger på kg. Kvinner velger å skrive sin egen historie som om de er gjenstander i en manns fortelling. Du er ikke en statist, så slutt å omtale deg som om du er det. Det er DU, ikke tilfeldige menn, som er hovedpersonen i ditt liv.

Du møtte en mann. Du valgte å ha sex med han fordi du ville, og det er ikke noe «dessverre» over den saken - det var ditt valg og du fikk sex utav det, som jo var din hensikt. (Det eneste som ville vært «dessverre» over valget var om han valgte å være en dårlig sexpartner.) Så ønsket denne mannen ikke noe forhold. Helt ok, han er nemlig hovedpersonen i sitt liv og tar egne valg for det. Du takket ja til å ha uforpliktende sex og satte de grenser du var komfortabel med. Igjen - alt helt supert. (Jeg når han var ok til sex, ellers gav det hele ingen mening).

Så valgte du å ha mistanker til hans troverdighet. Trolig et helt kurant valg, gitt bekjentskapet varighet. I møte med dine nye betingelser takket han nei. Også helt kurant.

Ser du hvordan du, bare ved å ordlegge deg korrekt som hovedperson i eget liv ikke har vært utsatt for noe som helst uheldig? Dere har hatt en gjensidig fordelaktig relasjon. Og så er den avsluttet. Og alt er helt ok. Slutt å gjøre deg selv til en passiv part i eget liv, så bedrer alt seg. 

Slutt å late som om kvinner ikke har glede og nytte av sex for sexens egen del, for den myten tilhører patriarkatet, ikke oss kvinner. 

Anonymkode: 6d30d...473

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gir ham makten over dette, du lar HAM bestemme føringen i dette, du synes det er kjipt at det er han som dropper deg og ikke omvendt, vet du hva det betyr? At du visste LENGE at dette hverken var liv laga eller greit, men du klarte ikke å avslutte. Innrøm det, innrøm at dette var noe dritt du valgte fra nederste hylle, det er sånn du erfarer, lærer og går videre! 

Når vi dater en fyr, og han blir kald og avvisende og sier at han ikke vil ha forhold, men gjerne knulle deg når det passer ham, da ler vi og sier Good luck. Vi tar det ikke som en bekreftelse på at vi er likt eller at noen trenger oss :klem:

Jeg tror du sliter med alvorlig dårlig selvbilde, at du har opplevd fæle ting i livet og oppveksten din, stemmer det? Du trenger ikke svare her, men deg selv. 

Det har ikke noe å si om denne fyren savner deg eller ikke, det er ikke det som sier noe om at du er viktig. 

Jeg sliter med selvbildet ja. Egentlig ingen grunn for det, kanskje fått høre litt for lite hvor fin jeg var da jeg var liten. Oppveksten min var fin, men litt kald. Lite prat osv. Jeg er tydeligvis attraktuv, siden jeg får datet og jeg sjeldent tar inititativ selv. Håper jeg finner lykken med en snill mann, som jeg også kjenner tiltrekning til. Absurd og vondt dette, litt panisk. Ville ikke det skulle ende sånn. Må vant han over meg og jeg er den "bitre kjerringa."

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sliter med selvbildet ja. Egentlig ingen grunn for det, kanskje fått høre litt for lite hvor fin jeg var da jeg var liten. Oppveksten min var fin, men litt kald. Lite prat osv. Jeg er tydeligvis attraktuv, siden jeg får datet og jeg sjeldent tar inititativ selv. Håper jeg finner lykken med en snill mann, som jeg også kjenner tiltrekning til. Absurd og vondt dette, litt panisk. Ville ikke det skulle ende sånn. Må vant han over meg og jeg er den "bitre kjerringa."

Men hele deg skriker ut at du ikke har noe selvtillit omtrent, "jeg er tydeligvis attraktiv siden jeg får datet og andre vil ha meg", ser du tonen og den røde tråden her? Andre bestemmer din verdi med sine handlinger. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han «gav» deg jo ikke opp, ts.

Dette er en klassisk gjenganger på kg. Kvinner velger å skrive sin egen historie som om de er gjenstander i en manns fortelling. Du er ikke en statist, så slutt å omtale deg som om du er det. Det er DU, ikke tilfeldige menn, som er hovedpersonen i ditt liv.

Du møtte en mann. Du valgte å ha sex med han fordi du ville, og det er ikke noe «dessverre» over den saken - det var ditt valg og du fikk sex utav det, som jo var din hensikt. (Det eneste som ville vært «dessverre» over valget var om han valgte å være en dårlig sexpartner.) Så ønsket denne mannen ikke noe forhold. Helt ok, han er nemlig hovedpersonen i sitt liv og tar egne valg for det. Du takket ja til å ha uforpliktende sex og satte de grenser du var komfortabel med. Igjen - alt helt supert. (Jeg når han var ok til sex, ellers gav det hele ingen mening).

Så valgte du å ha mistanker til hans troverdighet. Trolig et helt kurant valg, gitt bekjentskapet varighet. I møte med dine nye betingelser takket han nei. Også helt kurant.

Ser du hvordan du, bare ved å ordlegge deg korrekt som hovedperson i eget liv ikke har vært utsatt for noe som helst uheldig? Dere har hatt en gjensidig fordelaktig relasjon. Og så er den avsluttet. Og alt er helt ok. Slutt å gjøre deg selv til en passiv part i eget liv, så bedrer alt seg. 

Slutt å late som om kvinner ikke har glede og nytte av sex for sexens egen del, for den myten tilhører patriarkatet, ikke oss kvinner. 

Anonymkode: 6d30d...473

Perfekt skrevet! 

Anonymkode: 75091...f85

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Forhold var aldri på bordet...

Nå lærte du den leksen, smertefull som den var.

En tredjedel av menn er villige til å lyve og manipulere i det uendelige for å få sex. Tidlig sex er som å spille Russisk rulett med 2 kuler i kammeret.

Anonymkode: 551eb...9ac

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...