AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Hei. Lurer på om noen har erfaring med å handle fra Ebay? Har lyst å kjøpe en vintage veske, men er redd for å bli scamma. Slik jeg forstår det er det individuelle selgere og det er viktig å se på rating osv. Er det andre forhåndsregler man bør ta? Hvordan blir det med toll over 3000? Setter stor pris på svar☺️ Anonymkode: 3fb3e...31e
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Ebay er akkurat som Finn, bare et større utvalg. Så du kan bli svindlet. Den voec greia bruker ikke å funke, med mindre du kjøper fra en profesjonell aktør. De klarer ikke fylle ut skjema rett, så man endrer opp med å betale dobbelt. Sånn sett er det kanskje bedre å kjøpe dyre ting, hvis man havner utenfor VOEC? Har ikke prøvd. Har sluttet å handle hos Ebay etter VOEC. Anonymkode: 1a149...f00
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Det er få varer det er toll på (vet ikke ang vesken din), men norsk mva må du betale uansett – på ene eller andre måten. Ebay krever inn norsk mva, så det burde i utgangspunktet ikke være noe problem. I praksis er det ikke helt slik. Handler du fra private eller mindre profesjonelle aktører blir det gjerne surr med registrering av voec, og du ender opp med å betale mva to ganger pluss behandlingsgebyr.... Anonymkode: b2906...dae
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Ja, ebay er trygt. Har handlet der i over 20 år, samler på sjeldne ting som av og til er å finne der. Jeg har også solgt mye der selv, før i tiden. Ebay ser litt utdatert ut nå grafisk synes jeg, men det er absolutt mye å finn der. Fraktkostnader har gått voldsomt opp siden 2000-tallet. Da var det vanlig med USPS flatrate til USD5, og så prøvde man å få stappet ned mest mulig i én sending. Nå synes jeg det blir mange hundre kroner nesten uansett hvor lite man skal ha. Anonymkode: ccce1...6bd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå