Gå til innhold

Hva var dine bivirkninger av antidepressiva?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:)

Anonymkode: 11483...0f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På Zoloft: hodepine, hetetokter og redusert sexlyst. De to første gikk over etter en måneds tid, sexlysten er fortsatt veldig lav.

Anonymkode: 05ea4...54f

AnonymBruker
Skrevet

Bivirkningene la jeg ærlig talt lite merke til, jeg fikk derimot tilbake livslyst og ting lysnet såpass att jeg maktet å se fremover i livet, angsten og stresset roet seg.. 

Jeg fikk sove og ble rolig i kroppen. 

Bivirkningene la jeg merke til når hodet roet seg, jeg blei noe flat i humøret, spiste mer og kanskje litt tiltaksløs, men det var jeg når jeg var deprimert også.

Men alt i alt, alternativet for min del er så mye verre en bivirkninger. 

Har sluttet på antidepressiva for noen år tilbake, har ikke behøvd å bruke de, men jeg vet att om ting blir så sort og ille igjen, att jeg har de i bakhånd og vil kontakte legen for ny behandling. 

Anonymkode: c5035...c28

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Cipralex.

Apatisk.

Ingen livsglede.

Ingen energi. 

Manglende empati for andre.

Alle følelser ble skrudd av. Både gode og vonde. Da jeg sluttet på dem etter 10 år, fikk jeg følelseslivet mitt tilbake. Jeg fikk energi, kreative idéer, lyst til å finne på kjekke ting med venner, følte endelig på sorg over de jeg hadde mistet, var glad, trist, sint, sliten og lykkelig.

Kjenner fortsatt på bitterhet over alle de årene jeg var skrudd av følelsesmessig.

Anonymkode: edfb5...f4d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Cipralex: Veldig absurde og slitsomme drømmer. Første 2 mnd hadde jeg også lav sexlyst og klarte ikke å oppnå orgasme, men det med sexen er tilbake som normalt nå.

Virkningen vi var ute etter var helt fantastisk da☺️

Anonymkode: 527ba...58b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Cipralex.

Apatisk.

Ingen livsglede.

Ingen energi. 

Alle følelser ble skrudd av. Både gode og vonde. Da jeg sluttet på dem etter 10 år, fikk jeg følelseslivet mitt tilbake. Jeg fikk energi, kreative idéer, lyst til å finne på kjekke ting med venner, følte endelig på sorg over de jeg hadde mistet, var glad, trist, sint, sliten og lykkelig.

Kjenner fortsatt på bitterhet over alle de årene jeg var skrudd av følelsesmessig.

Hvorfor begynte du på de? 

AnonymBruker
Skrevet

Livet gikk i grus. Kom meg ikke ut av senga, fikk ikke i meg mat. Måtte slutte.

Anonymkode: 01e3a...d54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor begynte du på de? 

Fikk Ciperalex for sterk og hemmende angst.

Senere fikk jeg diagnosen PTSD. Gikk i medisinfri behandling for PTSD, og ble 100% ganger bedre. Var mye mer motivert for bedring uten hemmende medikamenter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle følelser ble skrudd av. Både gode og vonde.

Opplever forsåvidt også dette med Zoloft, men ser det mer som virkning heller enn bivirkning. Man kan ha så mye empati og følelser alle veier at det blir hemmende, og det er godt å få skrudd ned "volumet" på alt.

Om det er verdt det for den enkelte, vet man ikke før man har brukt medisinene en stund. For min del er det soleklart verdt det.

Anonymkode: 05ea4...54f

AnonymBruker
Skrevet

Fluanxol: absolutt ingen bivirkninger 

Anonymkode: e0d77...d30

Skrevet

Cipralex.

Fikk økt angst, svettet litt mer og appetitten forsvant. Fikk også lavere puls. Var også litt vanskeligere å få orgasme. 

Bivirkningene forsvant etter noen uker heldigvis 😊

AnonymBruker
Skrevet

Fedme og veldig lav sexlyst. Cipralex.

Anonymkode: 5d7b0...16c

AnonymBruker
Skrevet

Zoloft: Svimmelhet og økt angst i særlig den første uken og så igjen når jeg trappet opp i dose. Etter det hadde jeg ikke negative bivirkninger, bare god virkning på depresjon og angst.

Anonymkode: 28a29...5ed

AnonymBruker
Skrevet

Cipralex: veldig mye svette, kvalm, ingen matlyst og sov hele tiden. Varte i ca 1 mnd før det ble bedre 🥰

Anonymkode: 6b030...bfc

Skrevet (endret)

Mer deprimert og total flathet i følelser, er et par år siden jeg gikk på antidepressiva, nå er følelseslivet tilbake, føler  meg som et menneske igjen.

Endret av UnknownUser0
AnonymBruker
Skrevet

Zoloft, mindre matlyst, trøtt, litt kvalm. Men tar det kun i lutealfasen, på grunn av pmdd. Den hjelper mye, er mye mer positiv en negativt for meg . 

Anonymkode: 6bd15...dec

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Cipralex.

Apatisk.

Ingen livsglede.

Ingen energi. 

Så bra du klarte å ta tak 🙌

Du er der nå. Håper det fortsetter slik for din egen del :klem3:

Har du hatt noen andre symptomer?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på typen, jeg prøvde ut noen ulike før jeg landet på Ciprakex som best for meg. Der er eneste bivirkning at jeg føler meg flat og får redusert seksuell lyst. Ikke optimalt over tid, men selvfølgelig er greit alternativ til tung depresjon. 

Fluoxetin gjorde meg grensesuicidal, et par andre typer ga ekstrem trøtthet og hjernetåke.

Anonymkode: abd6b...f89

AnonymBruker
Skrevet

Brintellix; absolutt ingen bivirkninger.

Anonymkode: 0034a...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Cipralex, kun flat av meg som jeg trenger faktisk 

Anonymkode: 5acd5...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...