Gå til innhold

Hvorfor bytter vaskemaskinen tiden?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte på en 40-graders vask. Først viste maskinen 1 time og 4 minutter, og tiden telte nedover. Men da den kom til 50 minutter, hoppet den plutselig til 2 timer og 40 minutter. Hvorfor skjer det sånn? Opplever du også det??

Jeg har Samsung Qdrive ecobubble. 9 kg

Anonymkode: d64b0...e33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vaskemaskina gaslighter meg stadig. 2 minutter igjen kan bli 10 minutter. 

Men har ikke opplevd så stort avvik som du beskriver 

Anonymkode: 44f66...696

• Liker 2
Skrevet

Det kommer ann på mengde/ vekt av innholdet 

• Liker 1
Skrevet

Når min maskin holdt på sånn var filteret tett, ville sjekket det. 

• Nyttig 2
Skrevet

Den begynner med en standardtid for en enkelt vask og så har den gjerne sensorer som måler hvor skitten vasken er, hvor mye tøy det er, hvor vått det er når det sentrifugeres og når den har gått litt kan den justere tiden. Tiden i displayet er bare en gjetning på hvor lang tid det tar, og så er det altså sensorene som avgjør hvor lang tid vasken tar til slutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var noe galt med maskinen vår da den gjorde det. Vi kjøpte ny, og fikk den gamle reparert. Solgte den gamle da vi uansett ikke likte den

Anonymkode: 9ead0...b73

AnonymBruker
Skrevet
Ariam skrev (15 timer siden):

Når min maskin holdt på sånn var filteret tett, ville sjekket det. 

Jeg renser filteret en gang i måneden. Så filteret skal ikke være årsaken tror jeg da

Ts

Anonymkode: d64b0...e33

Skrevet

Ville uansett sjekket. Min maskin var helt ny, og en sokk hadde sneket seg inn i filteret etter første eller andre vask. 

Skrevet
aksase skrev (På 27.2.2026 den 21.11):

Den begynner med en standardtid for en enkelt vask og så har den gjerne sensorer som måler hvor skitten vasken er, hvor mye tøy det er, hvor vått det er når det sentrifugeres og når den har gått litt kan den justere tiden. Tiden i displayet er bare en gjetning på hvor lang tid det tar, og så er det altså sensorene som avgjør hvor lang tid vasken tar til slutt. 

Jeg kjøpte ny vaskemaskin for en måneds tid siden og dette tullet ble jeg så lei av at den ble levert tilbake i dag :ler: Sikkert fint i teorien at man bare bruker akkurat så mye vann, strøm og tid som er nødvendig, men jeg verken legger meg eller reiser bort mens vaskemaskinen går og da er det ofte greit å vite om vasken tar 3 timer og 10 minutter eller 1 time og 40 minutter. Jeg vil i hvert fall ha minst ett program med valgfri temperatur hvor jeg vet hvor lang tid det tar. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...