Gå til innhold

Terapeuttime - seksualisering av kvinner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er han en del av min problemstilling? 

Anonymkode: 64ddf...f2b

Hvis du mener han må gå i seg selv så er det nok sunt at deres veier skilles.

Anonymkode: ad0d7...ceb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (18 minutter siden):

Jeg tror dette er riktig.

Du tok opp en tematikk de ikke har anledning til å tilby.

Psykologen ble ikke fornærmet, sur eller uinteressert - han måtte forklare hva de kan tilby og ikke der. 

Slik er det overalt når jeg får helsehjelp for fysisk sykdom. Fastlegen, og ørten forskjellige spesialister har sine mandater og områder. 

Igjen, her hopper man til konklusjon og tillegger terapeuten jeg går til mening uten å vite kontekst. 
Jeg forstår systemet og hvordan det fungerer. På grunn av at jeg ikke prøvde å bli gjenkjent, har prøvd å utelate detaljert info. Vi har også snakket om seksuelle opplevelser tidligere og det har gått fint. Men da jeg i tillegg sa min mening om dette, det var da jeg merket skiftet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du mener han må gå i seg selv så er det nok sunt at deres veier skilles.

Anonymkode: ad0d7...ceb

Ja du om det. Men er egentlig enig. Hjelper ikke meg å snakke med en mann som ikke klarer å anerkjenne en kvinnes opplevelse og mening rundt det seksuelle. Så da hadde visst kjønn noe å gjøre med dette. Og ikke bare kompetanse 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan er han en del av min problemstilling? 

Hvis pasienten for eksempel ikke kan ha full tillit til behandleren fordi han er mann, da kan han selv bli en del av problemet og er kanskje ikke  den rette til å gi god hjelp videre. 

Endret av Elle Melle
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Igjen, her hopper man til konklusjon og tillegger terapeuten jeg går til mening uten å vite kontekst. 
Jeg forstår systemet og hvordan det fungerer. På grunn av at jeg ikke prøvde å bli gjenkjent, har prøvd å utelate detaljert info. Vi har også snakket om seksuelle opplevelser tidligere og det har gått fint. Men da jeg i tillegg sa min mening om dette, det var da jeg merket skiftet. 

Ok, men hva tenker du svaret er da?

Fortsette hos den samme? 

Sa du dette var din individuelle opplevelse i et gitt forhold, eller la du det mer på generelt plan kvinne vs mann? 

Hvis siste så kanskje det lå noe der han tenkte han ikke fikk behandlet?

Psykologer er og bare mennesker. Spør han davel, hvor han tenkte utfordringen i tematikken lå? 

Endret av AprilLudgate
AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (17 minutter siden):

Hvis pasienten for eksempel ikke kan ha full tillit til behandleren fordi han er mann, da kan han selv bli en del av problemet og er kanskje ikke  den rette til å gi god hjelp videre. 

Og igjen, her hopper man til konklusjon. Jeg går ikke inn i en hver situasjon med forutinntatte fordommer, slik er ikke jeg laget. Jeg tror ikke jeg hadde delt om mine mest intime opplevelser om jeg ikke hadde hatt tillit, gir det mening? 

Jeg kan ikke bli behandlet av en terapeut (som er mann, og heller ikke hvis det var en kvinne), som ikke forstår at man har unike opplevelser og erfaring, og meninger. 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (12 minutter siden):

Ok, men hva tenker du svaret er da?

Fortsette hos den samme? 

Sa du dette var din individuelle opplevelse i et gitt forhold, eller la du det mer på generelt plan kvinne vs mann? 

Hvis siste så kanskje det lå noe der han tenkte han ikke fikk behandlet?

Psykologer er og bare mennesker. Spør han davel, hvor han tenkte utfordringen i tematikken lå? 

Det er noe jeg må vurdere. Grunnen til at jeg kom her var for å undersøke andres erfaringer med dette, men ikke synsing om hva terapeuten egentlig mente eller konklusjon om hvem jeg er og hva jeg mener. 
Hva har det med saken å gjøre at han bare er et menneske, den ser jeg ikke helt sammenhengen med her? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er noe jeg må vurdere. Grunnen til at jeg kom her var for å undersøke andres erfaringer med dette, men ikke synsing om hva terapeuten egentlig mente eller konklusjon om hvem jeg er og hva jeg mener. 
Hva har det med saken å gjøre at han bare er et menneske, den ser jeg ikke helt sammenhengen med her? 

Det virker som om du startet denne tråden for å få bekreftelse på at din opplevelse av terapeuten var riktig. At andre hadde samme erfaring som deg.
Når du ikke automatisk fikk det du ønsket og møtte motstand, gikk du veldig i forsvar

Anonymkode: fa392...6af

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det virker som om du startet denne tråden for å få bekreftelse på at din opplevelse av terapeuten var riktig. At andre hadde samme erfaring som deg.
Når du ikke automatisk fikk det du ønsket og møtte motstand, gikk du veldig i forsvar

Hva det virker som for deg, handler om din verden. Ingen opplevelser blir aldri riktig eller feil, de er enten like eller ulike. Og jeg skjønner at jeg ga meg ut på et forum som jeg under mitt nivå med tanke på refleksjon. 
Dere kan på ingen måte fortelle hva som er en riktig eller feil opplevelse for noen, og det er der problemet ligger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva det virker som for deg, handler om din verden. Ingen opplevelser blir aldri riktig eller feil, de er enten like eller ulike. Og jeg skjønner at jeg ga meg ut på et forum som jeg under mitt nivå med tanke på refleksjon. 
Dere kan på ingen måte fortelle hva som er en riktig eller feil opplevelse for noen, og det er der problemet ligger. 

Det samme gjelder jo for deg. Du kan heller ikke fortelle hva som er en riktig eller feil opplevelse for noen.
Noe som du burde skjønt i utgangspunktet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Til å være så reflektert som du påstår virker det likevel noe rart at du totalt mangler evnen til å prøve å forstå innlegg som ikke passer dine «refleksjoner». Jeg tror mange her prøver å fortelle deg noe svært enkelt. Hjelp i offentlig terapi har rammer og det er kun innenfor disse rammene terapeuten har mandat. Alt annet hører hjemme i privat helsehjelp. Der kan du dra inn Eipstein og Høiby så mye du vil. 

Anonymkode: a64f7...d56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...