Kygos Skrevet 28. februar #41 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det er selvfølgelig kvinnen sin feil. Anonymkode: 267bd...ab0 Kvinner med traumer og tilknytningsutfordringer tiltrekkes ofte "feil" typer. Voldelige menn. Kvinner i dette segmentet kan finne trygghet i å bli behandlet dårlig, og vil derfor søke dette igjen og igjen, fordi det er trygt og kjent. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #42 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis det er slik du la det frem. At dette er noe som bare skjer og noe kvinner bare må godta, så skjønner jeg at han ikke støttet deg. Du mangler agens og har mest sannsynlig tilknytningsvansker i bunn. Det er nok mer fruktbart å snakke mer om deg og din manglende grensesetting enn menn og deres psykologi. Du får bare endret deg selv Anonymkode: 82923...d9d Nei, det var litt ironisk. Det er ikke noe kvinner skal godta, men ifølge samfunnet er det ikke så farlig , var det jeg mente. Det er bare å spørre en hver mann hvordan de snakker om en kvinnes kropp som om det skulle vært en stol som er oppe til vurdering. Det er generelt et samfunnsproblem. Men også noe jeg må jobbe med og er derfor jeg kom dit. Men blir litt vanskelig om en mann ikke kan anerkjenne det man sliter med og tar seg nær av at jeg har et problem i å bli seksualisert. Du vet seksualisering av kvinner og overgrep om kvinner faktisk handler om kvinnehelse. Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #43 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Da vet du rammene for den hjelpa du får nå, og kan gå ett annet sted med resten. Så får du gjøre med det som du vil. Alle behandlingstilbud har rammer for hva de kan hjelpe med. De er heller ikke ment å være en totalrenovering av sjelen. Anonymkode: bc5bf...454 Helt enig. Det er nok ikke så mye mer han kan hjelpe med på grunn av manglende kompetanse. Samfunnet er jo blitt veldig spisset på kompetanse innenfor traumer, tilknytning, sex osv. Men kjedelig at samfunnet er blitt så privatisert at ikke det offentlige strekker til. Folk er ikke klar over hva denne privatiseringen kan ende med.. Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #44 Skrevet 28. februar Kygos skrev (21 timer siden): Høres ut som at du sliter med å ikke bli bekreftet på din oppfatning av hvordan ting er. Noen av innleggene dine bærer preg av generalisering av menn. Når terapeuten ikke umiddelbart bekrefter din sannhet blir du skeptisk og gjør et poeng ut av at 'det også' er en mann. Jeg tror du må se dypere inn i deg selv. Mange menn er griser, riktig nok. Men ikke flertallet. Jeg trenger ikke å få bekreftet av noen andre at mine opplevelser eller oppfatninger er riktige objektivt, men å bli validert og anerkjent for det. Og som en terapeut, er faktisk det en del av jobben din. Din kommentar bærer preg av å hoppe til konklusjon. Jeg generaliserer ikke menn, jeg påpeker dårlig og voldelig atferd. Se forskjellen. Min subjektive verden er forskjellig fra alle andres og det samme er din. Vi lever likevel i den samme objektive verden. Fordi menn og kvinner har ulike erfaringer, forstå det. Selvom det er likestilling betyr det ikke at det er ett kjønn. Vi er så forskjellige både biologisk og sosialt. Og da er det nødvendig å påpeke kjønn på samme måte som menn har behovet for å påpeke at de selv er mann Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #45 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Damer i psykiatrien har en tendens til å date drittsekker og tolke et hei som overgrep. På tide å finne seg ny omgangskrets og legge vekk Tiktok. Anonymkode: bebca...02e Menn er flink til å si at kvinner generaliserer, men hva gjør du? Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #46 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ingen må godta pliktsex. Uansett kjønn. Vi er alle seksuelle vesener på en eller annen måte. Uansett kjønn. Anonymkode: ad0d7...ceb Helt enig, allikevel er det oftere kvinner som har denne erfaringen. Fordi kvinner og menn har ulike erfaringer basert på at de er av ulikt kjønn. Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #47 Skrevet 28. februar Kygos skrev (32 minutter siden): Kvinner med traumer og tilknytningsutfordringer tiltrekkes ofte "feil" typer. Voldelige menn. Kvinner i dette segmentet kan finne trygghet i å bli behandlet dårlig, og vil derfor søke dette igjen og igjen, fordi det er trygt og kjent. Der tar du feil. Menn viser ikke at de er drittsekk til å begynne med, men plutselig etter 1-3 år er de enn annen person enn den de solgte inn. Skrekk eksempelet der er jo Christopher Watts, Marius Borg Høiby osv osv. Det er ikke kvinner som tiltrekker seg dem, det er faktisk menn som viser en annen side av seg i begynnelsen. Trenger ikke å være så ille som dem, men det er også å bare ta seg en runde her på KG, så ser man utallige eksempler. Ingen har lyst til å bli behandlet dårlig, men det skjer over tid. Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #48 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, det var litt ironisk. Det er ikke noe kvinner skal godta, men ifølge samfunnet er det ikke så farlig , var det jeg mente. Det er bare å spørre en hver mann hvordan de snakker om en kvinnes kropp som om det skulle vært en stol som er oppe til vurdering. Det er generelt et samfunnsproblem. Men også noe jeg må jobbe med og er derfor jeg kom dit. Men blir litt vanskelig om en mann ikke kan anerkjenne det man sliter med og tar seg nær av at jeg har et problem i å bli seksualisert. Du vet seksualisering av kvinner og overgrep om kvinner faktisk handler om kvinnehelse. Anonymkode: 64ddf...f2b Jeg synes det høres ut om at du bør vurdere å oppsøke hjelp igjen, men da for noen litt andre typer utfordringer. Anonymkode: 29c30...97a
Kygos Skrevet 28. februar #49 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Der tar du feil. Menn viser ikke at de er drittsekk til å begynne med, men plutselig etter 1-3 år er de enn annen person enn den de solgte inn. Skrekk eksempelet der er jo Christopher Watts, Marius Borg Høiby osv osv. Det er ikke kvinner som tiltrekker seg dem, det er faktisk menn som viser en annen side av seg i begynnelsen. Trenger ikke å være så ille som dem, men det er også å bare ta seg en runde her på KG, så ser man utallige eksempler. Ingen har lyst til å bli behandlet dårlig, men det skjer over tid. Anonymkode: 64ddf...f2b Er garantert mange røde flagg før det går for langt. Rus, tidligere fengseldommer, kamphund, skinhead, militærbukse, adhd, ustabilt liv, narkotikasalg, narkotikavenner. En god kombinasjon av slike. Nei, adhd er ikke en årsak til at noen er voldelige. Her snakker vi om mulige enkeltfaktorer i en kombinasjon med andre forhold.
AnonymBruker Skrevet 28. februar #50 Skrevet 28. februar Kygos skrev (6 minutter siden): Er garantert mange røde flagg før det går for langt. Rus, tidligere fengseldommer, kamphund, skinhead, militærbukse, adhd, ustabilt liv, narkotikasalg, narkotikavenner. En god kombinasjon av slike. Nei, adhd er ikke en årsak til at noen er voldelige. Her snakker vi om mulige enkeltfaktorer i en kombinasjon med andre forhold. Det er også virkelig feil, du må ikke være skinhead, hatt rusproblemer/fengselsstraff eller adhd for å bli voldelig. Snakk om å dra alle under en kam. I noen tilfeller tar det altfor lang tid før de blir tatt, fordi det faktisk er snakk om vanlige mennesker. Frostalegen er et eksempel på det. Det finnes også forskjellige former for vold. Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #51 Skrevet 28. februar Det du har tatt opp er jo en fundemental utrygghet du har. Er denne terapauten skikket til å håndtere det? Er det reelt at noeb som spesifikt jobber med det ville vært bedre? Jeg synes det er fair, og profesjonelt, å bli henvist videre om han merker at han kommer til kort her. Det kan være at du er utenfor fagfeltet hans, at han merker at han ikke klarer å være en habil samtalepartner på dette emnet. Han er, til tross for bakgrunnen sin, også "bare" et menneske og når han ikke klarer å være der for deg i din beste interesse er jo det riktige å sende deg videre. Anonymkode: 66789...157 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar #52 Skrevet 28. februar TS, terapeuter er mennesker som alle andre og det er ikke alle som passer til alle pasieter. Jeg skjønner at det er kjedelig, men du må bare prøve med noen andre. Anonymkode: b6ba8...934
AnonymBruker Skrevet 28. februar #53 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det du har tatt opp er jo en fundemental utrygghet du har. Er denne terapauten skikket til å håndtere det? Er det reelt at noeb som spesifikt jobber med det ville vært bedre? Jeg synes det er fair, og profesjonelt, å bli henvist videre om han merker at han kommer til kort her. Det kan være at du er utenfor fagfeltet hans, at han merker at han ikke klarer å være en habil samtalepartner på dette emnet. Han er, til tross for bakgrunnen sin, også "bare" et menneske og når han ikke klarer å være der for deg i din beste interesse er jo det riktige å sende deg videre. Anonymkode: 66789...157 Ja, absolutt. Ser nå at jeg la det frem på en måte som kunne mistolkes litt. Han la det frem som en mulighet, men sa det på en indirekte måte. Så det var litt vanskelig å tolke om han mente jeg burde gå et annet sted, men la det frem som en mulighet. Det jeg reagerte på, var at det skjedde etter at jeg tok opp dette temaet spesifikt. Vi alle er «bare» mennesker og det er helt fair å ikke kunne hjelpe på alle områder. Men tenker da at man må kommunisere det direkte. Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #54 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS, terapeuter er mennesker som alle andre og det er ikke alle som passer til alle pasieter. Jeg skjønner at det er kjedelig, men du må bare prøve med noen andre. Anonymkode: b6ba8...934 Det er jeg helt enig i. Nei, det er ikke kjedelig. Det er bare uheldig at en mannlig terapeut ikke kan anerkjenne en kvinne når det gjelder det seksuelle som også er en del av kvinnehelse Anonymkode: 64ddf...f2b
Kygos Skrevet 28. februar #55 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er også virkelig feil, du må ikke være skinhead, hatt rusproblemer/fengselsstraff eller adhd for å bli voldelig. Snakk om å dra alle under en kam. I noen tilfeller tar det altfor lang tid før de blir tatt, fordi det faktisk er snakk om vanlige mennesker. Frostalegen er et eksempel på det. Det finnes også forskjellige former for vold. Anonymkode: 64ddf...f2b Ok, poenget var røde flagg, ikke hvilke. Det kan være subtile signaler som 'friske' personer ville tolket på rett måte, mens noen med traumer finner det tiltrekkende.
Elle Melle Skrevet 28. februar #56 Skrevet 28. februar Hvis terapeuten får en opplevelse av at han selv kanskje er/kan bli en del av padientens problemstilling, er det fornuftig å vurdere om han er den rette til å hjelpe pasienten videre. Det er vel bare fornuftig?
AnonymBruker Skrevet 28. februar #57 Skrevet 28. februar Kygos skrev (5 minutter siden): Ok, poenget var røde flagg, ikke hvilke. Det kan være subtile signaler som 'friske' personer ville tolket på rett måte, mens noen med traumer finner det tiltrekkende. Hva baserer du påstandene dine på? Syns det også er spesielt å kategorisere kvinner som friske eller ikke, bare for å undergrave deres synspunkter/meninger som legitime eller ikke. Er ikke Nora frisk i forhold til Høiby? Vil heller påpeke at det er han som ikke er frisk og tar det utover hun. Hvis du faktisk har lest litt litteratur om mennesker som begår overgrep enten fysisk eller psykisk, så vet du at de leter etter et offer. Slik som i Epstein saken. Det handler ikke om at de ikke evner å se igjennom maleriet, men heller tenker på helt andre måter enn de som er ute etter et offer. Istedenfor å ansvarliggjøre dem som er blitt utsatt for overgrep, rett heller ansvaret mot dem som faktisk går inn for å gjøre dette bevisst. Men det er jo en tydelig taktikk fra en person som faktisk tenker i disse baner og har behov for å ansvarliggjøre offeret Anonymkode: 64ddf...f2b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #58 Skrevet 28. februar Elle Melle skrev (4 minutter siden): Hvis terapeuten får en opplevelse av at han selv kanskje er/kan bli en del av padientens problemstilling, er det fornuftig å vurdere om han er den rette til å hjelpe pasienten videre. Det er vel bare fornuftig? Hvordan er han en del av min problemstilling? Anonymkode: 64ddf...f2b
AprilLudgate Skrevet 28. februar #59 Skrevet 28. februar Biloba skrev (På 27.2.2026 den 10.05): Jeg synes også der høres ut som at behandler forsøkte å avgrense en avsporing fra det mandatet som er tildelt for behandlingen din. Jeg tror dette er riktig. Du tok opp en tematikk de ikke har anledning til å tilby. Psykologen ble ikke fornærmet, sur eller uinteressert - han måtte forklare hva de kan tilby og ikke der. Slik er det overalt når jeg får helsehjelp for fysisk sykdom. Fastlegen, og ørten forskjellige spesialister har sine mandater og områder.
AnonymBruker Skrevet 28. februar #60 Skrevet 28. februar Kygos skrev (4 timer siden): Kvinner med traumer og tilknytningsutfordringer tiltrekkes ofte "feil" typer. Voldelige menn. Kvinner i dette segmentet kan finne trygghet i å bli behandlet dårlig, og vil derfor søke dette igjen og igjen, fordi det er trygt og kjent. Nå er jeg en av disse kvinnene som har blitt klådd på av menn, alt for mange ganger. Men jeg er overhodet ikke den kvinnen du beskriver. Jeg har bare vært med snille og omsorgsfulle menn. Og jeg som nevnte den siste hendelsen, som skjedde på bussen i rushen, hvor vi må stå trangt. Jeg 46 år, har på meg lang kåpe, mannen som strøk meg 3 ganger over rumpa var dresskledd og rundt min alder. Og første gang han strøk meg over rumpa, var jeg sikker på at det ikke var med vilje. Men etter 3 ganger, så gjør han det med vilje. Skjønner ikke hva min skyld i det er. Anonymkode: 267bd...ab0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå